Jump to content
Annons

mjukvarusynt + audiophile 2496


schmetfad (oregistrerad)

Recommended Posts

schmetfad (oregistrerad)

Hej!

Jag har hittills använt soundblaster live för att göra lite musik hemma på datorn. Jag använder mig av soundfonts i soundblaster för att göra midi i cubase.

Nu tänkte jag köpa upp mig på ett audiophile 2496 kort. Hur funkar det med "mjukvarusyntar" al'a soundblaster?

Anledningen till att jag vill byta upp mig är att jag vill kunna använda både midi och audio spår, något som inte vill fungera speciellt bra med soundblaster, men som nybörjare fattar jag inte riktigt vilja ljud jag kan använda på min midispår.

tacksam för tips 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Jag har hittills använt soundblaster live för att göra lite musik hemma på datorn. Jag använder mig av soundfonts i soundblaster för att göra midi i cubase.

Nu tänkte jag köpa upp mig på ett audiophile 2496 kort. Hur funkar det med "mjukvarusyntar" al'a soundblaster?

Anledningen till att jag vill byta upp mig är att jag vill kunna använda både midi och audio spår, något som inte vill fungera speciellt bra med soundblaster, men som nybörjare fattar jag inte riktigt vilja ljud jag kan använda på min midispår.

tacksam för tips 🙂

Jag har dessvärre inte testat soundblaster, men jag har 2 audiophile 2496 (ett USB och ett PCI). För mig funkar PCI kortet bättre, då USB:n inte ville hitta "boxen". För både midi och audio funkar 2496 väldigt bra för den prisklassen. Men mycket beror på också vad man har för dator. Även om jag personligen inte är så förtjust i midi så kan det vara kul och leka med midi ibland...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...