Jump to content
Annons

Hej här är jag


herwhisper

Recommended Posts

Ok!

Jag är en snubbe som har hållt på med musik sedan barnsben i olika former. Jag började väll som dom flesta med blockflöjt, men till skillnad att jag tyckte det var kul att spela.

Sedan började jag med tvärflöjt, ett kul instrument som jag spelade på i tre år. Sedan sattes en tandställning in i min käft som effektivt hindrade fortsatt musicerande på tvärflöjt. Så till min moders förtret började jag spela trummor. Detta var riktigt roligt. Jag slog och jag bankade i ett par år.

Men när jag fick pröva att spela elgitarr så föll jag direkt. Detta var min grej. Så jag införskaffade en styck Falcon gitarr (fender kopia) och en liten crate stärkare. Dessa har jag senare bytt ut och spelar nu på Ibanez JEM och en POD. Och så satte jag igång och övade. Jag övade dag ut och dag in. Oftast 8 timmar per dag.

Så 98 fick jag chansen att få åka till LA och lära mig musik på riktigt på MI - Musicians Institute. Närmare bestämt på GIT.

Detta var en riktigt kul och lärorik upplevelse som jag varmt rekomenderar till alla som känner att dom sitter fast i den musikaliska kreativiteten. Man får grymt många bra tips och aha upplevelser. Riktigt kul!!

Nu så sitter jag mest och gör låtar till Her Whisper, där jag sjunger och lirar gura. Musiken som vi gör lutar väll åt metal hållet.

Vi har för ett par månader sedan vart inne i studion och spelat in en promo skiva. Denna studion var Studio Fredman.

Nervös var man när man äntrade den legendariska studion som bla. band som In Flames, Hammerfall och Dimmu Borgir spelat in sina skivor.

Det var en helt ny värld, prylar som man bara har sett i tidningar och dreglat över. Nu så fick man använda dom och spela på dom!! Man var i sjunde himlen! Nu länktar man bara tillbaka, man får liksom mersmak.

Nuvarande utrustning:

Dator:

Amilo D 2.4Ghz 768 RAM

Ljudkort:

MOTU 828mkII

Instrument:

Ibanez JEM - Gitarr

CSI - gitarr

Mark - Bas

J & B - Aukustisk gitarr

Midisynth

Gitarr grejor:

POD XT

Mikrofoner:

Röde NT1A

Mikrofonförstärkare:

Focusrite Platinum Voice Master

Outboards:

TC Electronic Triple c stereo compressor

BBE Sonic Maximizer 822

T1951 - En rör EQ

Alto patchbay - Kabelhärvsbefriare

Lyssning:

nEar05 - Aktiva monitorer

AKG K240 Monitor - Lurar

Mjukvara:

Cubase SX2

Battery

Atmosphere

LM4-Mark II

Plus en massa gratis pluggar!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...