Jump to content
Annons

Bästa data ampen (ska gå som plug in)


tightflesk

Recommended Posts

Vikken är den bästa data förstärkaren? (typ gearbox,guitar rig med flera) vikken e bäst till metal, ska spela in med mitt band och e inte hellt nöjd med gearbox inte så bra ljud vad är det bästa egentligen? ska funka som plug in till cubase med

Redigerat av tightflesk
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kör med Izotope trash. Frågan med trash är inte vilka ljud man kan få utav den utan vilka man inte kan få. Med det menar jag är att det är en grymt kraftfull dist och förstärkar plugg, tycker jag iaf. Grymt bra ljudinställnings möjligheter, man har full koll på ljudet. Kan dock ta lite tid att komma in i och fixa egna ljud, men presetsen är sjysta med. En av min favoritpluggar med tanke på mångsidigheten, värd att kolla upp iaf Länk till Izotope

Lirar bla. själv döds och black metal så :rolleyes:

Redigerat av Apep
Link to comment
Dela på andra sajter

Grejen med vintage amp room är att den bara simulerar tre förstärkare (marshall, Fender Vox) uppstälda i ett rum, inga effekter eller kostigheter bara de rattar som finns på orginal förstärkarna! :rolleyes:

Sen låter den lika bra som den ser ut, givetvis kan man flytta på stativen/mickarna lite som man vill.

Softube_VintageAmpRoom_Panorama_Mic.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Vikken är den bästa data förstärkaren? (typ gearbox,guitar rig med flera) vikken e bäst till metal, ska spela in med mitt band och e inte hellt nöjd med gearbox inte så bra ljud vad är det bästa egentligen? ska funka som plug in till cubase med

Gearbox har en del smaskiga metal-ljud om du skruvar lite och spelar hårt och tajt. Du kan ju alltid lägga pengarna på att köpa till "metal shop" till gearbox. Där finns många skitbra förstärkare.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Vikken är den bästa data förstärkaren? (typ gearbox,guitar rig med flera) vikken e bäst till metal, ska spela in med mitt band och e inte hellt nöjd med gearbox inte så bra ljud vad är det bästa egentligen? ska funka som plug in till cubase med

Gearbox har en del smaskiga metal-ljud om du skruvar lite och spelar hårt och tajt. Du kan ju alltid lägga pengarna på att köpa till "metal shop" till gearbox. Där finns många skitbra förstärkare.

Fick själv köpa till metal shop för att få till bra metalljud vilket inte gick något vidare med utan och är supernöjd med och får till riktigt feta bra ljud 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...