Jump to content
Annons

Hur fixar man pitch i cubase?


zockey

Recommended Posts

Kan inte mycket om cubase kan jag först säga.

Så här är det. I keyeditor kan man ju blandannat ändra velocityn på toner och då misstänker jag att det borde vara möjligt att även göra så en låt liksom pitchar går upp till nästa ton.

Men min fråga är hur gör man det?

Förklara gärna så exakt som möjligt så jag förstår.

Jag testade att ta penan och rita i controler lane när den var markerad på just pitch men inget hände.

Tacksam för hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Kan inte mycket om cubase kan jag först säga.

Så här är det. I keyeditor kan man ju blandannat ändra velocityn på toner och då misstänker jag att det borde vara möjligt att även göra så en låt liksom pitchar går upp till nästa ton.

Men min fråga är hur gör man det?

Förklara gärna så exakt som möjligt så jag förstår.

Jag testade att ta penan och rita i controler lane när den var markerad på just pitch men inget hände.

Tacksam för hjälp!

det kan vara så att det instrumentet (vsti´n) du änvänder inte stöder pitch bend. annars så ska det funka på det sätt som du beskrev. testa en annan synth och se om det går då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte mycket om cubase kan jag först säga.

Så här är det. I keyeditor kan man ju blandannat ändra velocityn på toner och då misstänker jag att det borde vara möjligt att även göra så en låt liksom pitchar går upp till nästa ton.

Men min fråga är hur gör man det?

Förklara gärna så exakt som möjligt så jag förstår.

Jag testade att ta penan och rita i controler lane när den var markerad på just pitch men inget hände.

Tacksam för hjälp!

det kan vara så att det instrumentet (vsti´n) du änvänder inte stöder pitch bend. annars så ska det funka på det sätt som du beskrev. testa en annan synth och se om det går då.

Ja, du hade rätt det var precis så.

Tack för svaret!

Någon som vet någon bra bas-vsti som stödjer pitch bend?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...