Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

gÄr och funderar hÀr pÄ jobbet.

gÄr det att bygga ett bandpass-filter av BV-512?

kan man kanske pÄ nÄgot sÀtt tala om att eq-staplarna ska höjas och sÀnkar i en speciel ordning nÀr man vrider pÄ en combinator-ratt?

nĂ„gon idĂ© 😉

propellerheads har ju sjÀlva nÄgot exempel pÄ att bygga ett högpass-filter med hjÀlp av brusgeneratorn i subtractorn. men den suger.

http://www.propellerheads.se/home/discover...;article=part12

Redigerat av Sonnert
Annons
Postat

Det gÄr sÀkert, du kan ju plocka ut de individuella banden pÄ baksidan.

Du kan ju Àven anvÀnda 2 st Stereo Imager genom att koppla Separate Out frÄn den första till Audio Input pÄ den andra. DÄ kan du stÀlla bÄde frekvens och bandbredd.

Men enklast och flexiblast Àr antagligen att köra signalen genom Thor.

TrÄkigt pÄ jobbet?

Postat

Eller sĂ„ anvĂ€ner man ECF-42 i BP lĂ€ge. Det blir ju Ă€nnu mindre pill. 😳

Postat
Eller sĂ„ anvĂ€ner man ECF-42 i BP lĂ€ge. Det blir ju Ă€nnu mindre pill. 🙂

det har du helt klart rÀtt i!

mÄste erkÀnna att jag blandade ihop saker och ting lite..fick för mig att han frÄgade efter ett HP-filter...

Postat
gÄr och funderar hÀr pÄ jobbet.

gÄr det att bygga ett bandpass-filter av BV-512?

kan man kanske pÄ nÄgot sÀtt tala om att eq-staplarna ska höjas och sÀnkar i en speciel ordning nÀr man vrider pÄ en combinator-ratt?

Combinatorn kan ha ett min- och ett maxvÀrde. 0 eller 127.

Vad du efterfrÄgar Àr egentligen att ett snÀpp pÄ Rotary skulle höja t ex band 2 vid klockan 9 och vara tillbaks pÄ noll vid klockan 12. Inte (helt) möjligt tyvÀrr.

Men annars rekommenderar jag State Variable Filter i filter 3 i Thor och patchar in audio dit. Enklast och bÀst ljud.

Du gillade inte brus/vocoder-prylen, men jag lÀgger upp en liknande idé ÀndÄ.

http://www.speedyshare.com/648782269.html

Annars ska jag fundera pÄ en bÀttre och roligare lösning med BV-512. Jag har mina aningar om en lösning med ett packe Malströms, Thors och Spiders till hjÀlp...

Jag gillar tankenötter som den hĂ€r. 😛

Postat (redigerat)

Kunde inte lĂ„ta bli att testa min nĂ€sta idĂ©... 😉

En BV-512 och en Thor kombinerad.

http://www.speedyshare.com/201494846.html

Laaaaagom mycket resonans! 😠

NÄja, jag kastade ihop den pÄ en halvtimme och jag kommer sÀkert att göra fler alternativ och andra lösningar som presets... dÀrav v1 i filnamnet.

Redigerat av Linus
Postat

kul att det gick hyfsat ÀndÄ. nu Àr ju bÄda lösningarna ganska lika propellerheads variant.

Men!

jag borde ha nÀmt en sak.

jag vill inte att BV-512'an ska vara i vocoder-lĂ€ge. 😛

Postat

Har kört 512 som filter i nÄgra produktioner men har faktiskt gÄtt över till Thoren....

Ett skÀl för detta Àr faktiskt att om man kör 512 o 512 lÀge( tror det Àr 512 ) sÄ fÄr du faktiskt

nÄn milli/micro sekunds delay.. prova om ni inte tror mig =).... har dock kört den som sagt massa gÄnger..gillar ljudet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.