Jump to content
Annons

När Släpps Fl Studio 8?


Kalle82 (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
Kalle82 (oregistrerad)
All Right! Längtar!!

Efter vad ? Vad går att göra i åttan som inte går att göra i sjuan ?

ja men vadå då kan dom ju fan lika gärna ha 7:an resten av livet då!!

klart att de e nå nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Kalle82 (oregistrerad)
Såg att du också startat en tråd om när nästa version av Ableton kommer, är det något speciellt på gång eller?

Är det något speciellt du skulle vilja göra som du inte kan göra i FL7?

Ableton ska ju få en ny ljudmotor!

Den blir nog hur bra som helst...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...
Kanyl (oregistrerad)

är det nån som har läst nåt om nyheterna om Fl8?

kollade hemsidan men de står inget där...vet nån när det släpps?

De borde ju vara dags nu snart!

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd
Link to comment
Dela på andra sajter

xylitol (oregistrerad)

Vad som definitivt vore en förbättring skulle vara bättre automatisering, att den var mer om i Logic eller Reason så man kunde se direkt i playlisten hur den ser ut, kunna kopiera delar av den & sätta in där man vill. Nu är den fast som en stor klump på en enda automatiseringskanal, vilket suger tycker jag.

Sen borde ReWire stödet vara bättre så man kunde ha med anslagskänslighet, plus fler midikanaler än 16.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som definitivt vore en förbättring skulle vara bättre automatisering, att den var mer om i Logic eller Reason så man kunde se direkt i playlisten hur den ser ut, kunna kopiera delar av den & sätta in där man vill. Nu är den fast som en stor klump på en enda automatiseringskanal, vilket suger tycker jag.

Sen borde ReWire stödet vara bättre så man kunde ha med anslagskänslighet, plus fler midikanaler än 16.

Tror att automatiseringen kommer förbättras

Så här står det "Event automation now displayed in pattern clips. "

Link to comment
Dela på andra sajter

xylitol (oregistrerad)
Vad som definitivt vore en förbättring skulle vara bättre automatisering, att den var mer om i Logic eller Reason så man kunde se direkt i playlisten hur den ser ut, kunna kopiera delar av den & sätta in där man vill. Nu är den fast som en stor klump på en enda automatiseringskanal, vilket suger tycker jag.

Sen borde ReWire stödet vara bättre så man kunde ha med anslagskänslighet, plus fler midikanaler än 16.

Tror att automatiseringen kommer förbättras

Så här står det "Event automation now displayed in pattern clips. "

oki det låter ju lite lovande iaf.

har alltid gillat FL ända sen jag började med det typ 97 eller nåt, men på senaste tid dragit mig en del från att göra de färdiga produktionerna i det & användt det mer som skiss-program.. vet inte exakt varför, svårt att få till rätt sound, men jag antar att det är mitt fel eftersom ljudmotorn inte ska vara något fel på? Läst för nåt tag sen om folk som klagat på ljudmotorn, att det blir något fel med hanteringen av vissa låga frekvenser eller dylikt.. men det var ett tag sen som sagt

nån som kan ge mig en updatering ang. ljudmotorn & hur den ev. förbättrats/kommer förbättras vore jag tacksam!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...