Kalle82 (oregistrerad) Postat 16 november 2007 Dela Postat 16 november 2007 Någon Här Som Vet När FL Studio 8 Kommer Ut? När Kom 5,6,7 Ut? Danne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 16 november 2007 Dela Postat 16 november 2007 http://www.flstudio.com/documents/history.html Så det borde kunna vara dags nån gång i början på 2008, om man ser på mellanrummet mellan tidigare versioner...? PS. Åh, upptäckte just att jag missat att det kommit uppgraderingar ändå upp till 7.3, jag är kvar på 7.1 tror jag! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kalle82 (oregistrerad) Postat 16 november 2007 Dela Postat 16 november 2007 http://www.flstudio.com/documents/history.html Så det borde kunna vara dags nån gång i början på 2008, om man ser på mellanrummet mellan tidigare versioner...? PS. Åh, upptäckte just att jag missat att det kommit uppgraderingar ändå upp till 7.3, jag är kvar på 7.1 tror jag! 🙂 All Right! Längtar!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 16 november 2007 Dela Postat 16 november 2007 All Right! Längtar!! Efter vad ? Vad går att göra i åttan som inte går att göra i sjuan ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 16 november 2007 Dela Postat 16 november 2007 Haha, det tror jag inte nån vet än. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kalle82 (oregistrerad) Postat 16 november 2007 Dela Postat 16 november 2007 All Right! Längtar!! Efter vad ? Vad går att göra i åttan som inte går att göra i sjuan ? ja men vadå då kan dom ju fan lika gärna ha 7:an resten av livet då!! klart att de e nå nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 17 november 2007 Dela Postat 17 november 2007 klart att de e nå nytt Ja , men om du inte vet vad det är hur kan du då längta till det. FL 8 kommer inte att få dig att göra bättre musik. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aburman Postat 17 november 2007 Dela Postat 17 november 2007 Såg att du också startat en tråd om när nästa version av Ableton kommer, är det något speciellt på gång eller? Är det något speciellt du skulle vilja göra som du inte kan göra i FL7? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kalle82 (oregistrerad) Postat 17 november 2007 Dela Postat 17 november 2007 Såg att du också startat en tråd om när nästa version av Ableton kommer, är det något speciellt på gång eller?Är det något speciellt du skulle vilja göra som du inte kan göra i FL7? Ableton ska ju få en ny ljudmotor! Den blir nog hur bra som helst... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lonian Postat 1 december 2007 Dela Postat 1 december 2007 Det är klart när det är klart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Desecrated Postat 1 december 2007 Dela Postat 1 december 2007 klart att de e nå nytt Ja , men om du inte vet vad det är hur kan du då längta till det. FL 8 kommer inte att få dig att göra bättre musik. Ny utrustning kan ibland ge en boost i inspiration, nya möbler, god mat och ett skjut då och då brukar också hjälpa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kanyl (oregistrerad) Postat 4 februari 2008 Dela Postat 4 februari 2008 (redigerat) är det nån som har läst nåt om nyheterna om Fl8? kollade hemsidan men de står inget där...vet nån när det släpps? De borde ju vara dags nu snart! Redigerat 19 februari 2008 av Olsberg Slår ihop med tidigare tråd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Desecrated Postat 4 februari 2008 Dela Postat 4 februari 2008 "An expected feature of version 8 is the inclusion of a popular graphical programming environment for synthesizers, SynthMaker." wikipedia Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chris_Emil Postat 4 februari 2008 Dela Postat 4 februari 2008 "An expected feature of version 8 is the inclusion of a popular graphical programming environment for synthesizers, SynthMaker." wikipedia Jepp stämmer. Allt händer på NAMM Även SliceX blir en ny generator. Mer att läsa här Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vayu Postat 6 februari 2008 Dela Postat 6 februari 2008 Satt just och undrade lite om detta, men så såg jag svaret: "And for online buyers of previous versions ITS FREEEEEEEE!" 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vayu Postat 9 februari 2008 Dela Postat 9 februari 2008 Här är nyheter i 8:an: http://www.flstudio.com/help/html/basics_new.htm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 9 februari 2008 Dela Postat 9 februari 2008 Nån som sett nåt datum? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
xylitol (oregistrerad) Postat 11 februari 2008 Dela Postat 11 februari 2008 Vad som definitivt vore en förbättring skulle vara bättre automatisering, att den var mer om i Logic eller Reason så man kunde se direkt i playlisten hur den ser ut, kunna kopiera delar av den & sätta in där man vill. Nu är den fast som en stor klump på en enda automatiseringskanal, vilket suger tycker jag. Sen borde ReWire stödet vara bättre så man kunde ha med anslagskänslighet, plus fler midikanaler än 16. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tobias J Postat 11 februari 2008 Dela Postat 11 februari 2008 Vad som definitivt vore en förbättring skulle vara bättre automatisering, att den var mer om i Logic eller Reason så man kunde se direkt i playlisten hur den ser ut, kunna kopiera delar av den & sätta in där man vill. Nu är den fast som en stor klump på en enda automatiseringskanal, vilket suger tycker jag.Sen borde ReWire stödet vara bättre så man kunde ha med anslagskänslighet, plus fler midikanaler än 16. Tror att automatiseringen kommer förbättras Så här står det "Event automation now displayed in pattern clips. " Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
xylitol (oregistrerad) Postat 11 februari 2008 Dela Postat 11 februari 2008 Vad som definitivt vore en förbättring skulle vara bättre automatisering, att den var mer om i Logic eller Reason så man kunde se direkt i playlisten hur den ser ut, kunna kopiera delar av den & sätta in där man vill. Nu är den fast som en stor klump på en enda automatiseringskanal, vilket suger tycker jag.Sen borde ReWire stödet vara bättre så man kunde ha med anslagskänslighet, plus fler midikanaler än 16. Tror att automatiseringen kommer förbättras Så här står det "Event automation now displayed in pattern clips. " oki det låter ju lite lovande iaf. har alltid gillat FL ända sen jag började med det typ 97 eller nåt, men på senaste tid dragit mig en del från att göra de färdiga produktionerna i det & användt det mer som skiss-program.. vet inte exakt varför, svårt att få till rätt sound, men jag antar att det är mitt fel eftersom ljudmotorn inte ska vara något fel på? Läst för nåt tag sen om folk som klagat på ljudmotorn, att det blir något fel med hanteringen av vissa låga frekvenser eller dylikt.. men det var ett tag sen som sagt nån som kan ge mig en updatering ang. ljudmotorn & hur den ev. förbättrats/kommer förbättras vore jag tacksam! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tobias J Postat 11 februari 2008 Dela Postat 11 februari 2008 Hittade det här också 😆 http://www.thefruittree.info/index.php/fl-studio-8-preview/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vayu Postat 13 februari 2008 Dela Postat 13 februari 2008 8:an är ute nu! http://forum.image-line.com/viewtopic.php?p=63616 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 14 februari 2008 Dela Postat 14 februari 2008 Mmm, fast den skarpa versionen verkar inte komma förrän i maj... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tobias J Postat 14 februari 2008 Dela Postat 14 februari 2008 Nä men så treeeeevligt 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pipedragon Postat 15 februari 2008 Dela Postat 15 februari 2008 SOFT 😛 ska kolla in den! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
base10 Postat 18 februari 2008 Dela Postat 18 februari 2008 Hört att den riktiga versionen ska komma i maj Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vayu Postat 18 februari 2008 Dela Postat 18 februari 2008 Ja, maj är väl ganska troligt. Det är bra att dom tar god tid på sig med buggfixningar o dyl. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tobias J Postat 19 februari 2008 Dela Postat 19 februari 2008 Japp ....står Maj på hemsidan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fresh2death Postat 19 februari 2008 Dela Postat 19 februari 2008 Shit fan vad nice. Nyss börjat använda sjuan riktigt. Får man uppdatera gratis? är det inte så med Fl studio? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pipedragon Postat 20 februari 2008 Dela Postat 20 februari 2008 Shit fan vad nice. Nyss börjat använda sjuan riktigt. Får man uppdatera gratis? är det inte så med Fl studio? Japp! om man har köpt nerladdningsbara versionen 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.