Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

I vissa remix lĂ„tar sĂ„ brukar vissa DJ:s anvĂ€nda sig av en hackig effekt vid övergĂ„ngen. Jag hoppas ni fattar vad jag menar 😄 . Jag har inte nĂ„gon exempel men jag letar efter en just nu. Ifall ni har en lĂ„t med just den hĂ€r effekten, posta den gĂ€rna!. Men hur fĂ„r fram den? 😄

EDIT: Jag tror att lÄtar som Àr Chopped och Screwed har den hÀr effekten, men jag Àr inte sÀker.

Redigerat av Taner
Annons
Postat
I vissa remix lĂ„tar sĂ„ brukar vissa DJ:s anvĂ€nda sig av en hackig effekt vid övergĂ„ngen. Jag hoppas ni fattar vad jag menar 😄 . Jag har inte nĂ„gon exempel men jag letar efter en just nu. Ifall ni har en lĂ„t med just den hĂ€r effekten, posta den gĂ€rna!. Men hur fĂ„r fram den? 😄

EDIT: Jag tror att lÄtar som Àr Chopped och Screwed har den hÀr effekten, men jag Àr inte sÀker.

svÄrt att veta vad du menar utan ljudklipp.

Är hacket pĂ„ hela lĂ„ten, pĂ„ rösten eller i trummorna/ basen/ osv ?

Postat (redigerat)

LÄten typ. Det Àr precis pÄ övergÄngen.

Det Àr typ som en repeat. En viss "del av lÄten" repeates kanske 5 ggr typ, jÀtte snabbt.

Redigerat av Taner
Postat

LÄten typ. Det Àr precis pÄ övergÄngen.

Det Àr typ som en repeat. En viss "del av lÄten" repeates kanske 5 ggr typ, jÀtte snabbt.

Kan det inte bara va att dom loopar lÄten snabbare Ä snabbare med hjÀlp av spelaren?

Postat

det första jag tÀnkte pÄ var Tremolo, men det Àr kanske inget man anvÀnder pÄ det sÀtt du menar.

Postat

HEJ HEJ

pluggen heter Glitch den du söker och den anvÀnds mycket inom electro. SÄ leta upp den o hacka hur mkt du vill.

mvh

jason

Postat (redigerat)
HEJ HEJ

pluggen heter Glitch den du söker och den anvÀnds mycket inom electro. SÄ leta upp den o hacka hur mkt du vill.

mvh

jason

Tack! det Ă€r nog Reversern i Glitch VSTi:n som jag Ă€r ute efter. 😆

Fyfan assĂ„, jag Ă€r kĂ€r i Glitch! 🙂

Redigerat av Taner
Postat
HEJ HEJ

mvh

jason

Tack! det Ă€r nog Reversern i Glitch VSTi:n som jag Ă€r ute efter. 😛

Fyfan assĂ„, jag Ă€r kĂ€r i Glitch! 😛

Jag hittade CopyShop... kanske funkar likadant det med

Postat

Replicant och Camelspace heter tvÄ andra rÀtt roliga pluggar. Fast dom kostar Ä andra sidan pengar.

Varför har du förresten postat det hÀr i FL-avdelningen och inte under effekter?

Postat
Replicant och Camelspace heter tvÄ andra rÀtt roliga pluggar. Fast dom kostar Ä andra sidan pengar.

Varför har du förresten postat det hÀr i FL-avdelningen och inte under effekter?

För att han undrade hur man Ă„stadkom det i FL och inte blev tillsagd att det var en VST-effekt förrĂ€n senare? 😆 Don't be a smartass.

Postat

varför mÄste det alltid vara sÄ att man trycker pÄ en knapp för att fÄ fram ljudet man letar efter??

kan det inte vara sÄ att man bygger upp ljudet sjÀlv???

tar högst tio minuter att klippa till en riktigt fet glitsch!!!!!!

Postat
varför mÄste det alltid vara sÄ att man trycker pÄ en knapp för att fÄ fram ljudet man letar efter??

Varför inte, om knappen nu finns?

Det tar dig högst nÄgra timmar att skriva ut ditt inlÀgg för hand, stencilera ut 100 kopior och affischera hela stan istÀllet för att bara slöskriva pÄ en datamaskin!!!!!!!

Postat

Varför inte, om knappen nu finns?

Det tar dig högst nÄgra timmar att skriva ut ditt inlÀgg för hand, stencilera ut 100 kopior och affischera hela stan istÀllet för att bara slöskriva pÄ en datamaskin!!!!!!!

LOL

• 3 veckor senare...
Postat
HEJ HEJ

mvh

jason

Tack! det Ă€r nog Reversern i Glitch VSTi:n som jag Ă€r ute efter. 🙂

Fyfan assĂ„, jag Ă€r kĂ€r i Glitch! 🙂

Jag hittade CopyShop... kanske funkar likadant det med

Granulizer, pÄ FL Studio funkar ganska likt. Man kan tweak och ha sig med den, men det gÄr inte att glitcha som glitch, sÄ att sÀga...

Postat

Okej, nu nÀr den hÀr snubben ÀndÄ har vÀckt upp den hÀr trÄden sÄ kan jag vÀl sÀga vad jag tror. Brukar det inte finnas nÄnting som heter stutter pÄ DJ:arnas mixerbord? Eller kan det inte va sÄ att dom har en loopknapp pÄ mixern eller pÄ nÄn effektenhet som dom spelar upp?

Postat

om du vill enbart göra det i fl, sÄ kan du gÄ in pÄ chop eller arpeggiate nÀr du Àr inne i paino rollen, sen tar du bort nÄn ton hÀr Ä var etc sÄ fÄr du till en "hack effekt".

Annars sÄ kan du ladda ner en vst som heter Glitch som Àr vÀldigt anvÀndbar som Àven innehÄller en gate.

musik (oregistrerad)
Postat

Scratch heter det vÀl?

:rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.