Taner Postat 10 november 2007 Postat 10 november 2007 (redigerat) I vissa remix lĂ„tar sĂ„ brukar vissa DJ:s anvĂ€nda sig av en hackig effekt vid övergĂ„ngen. Jag hoppas ni fattar vad jag menar đ . Jag har inte nĂ„gon exempel men jag letar efter en just nu. Ifall ni har en lĂ„t med just den hĂ€r effekten, posta den gĂ€rna!. Men hur fĂ„r fram den? đ EDIT: Jag tror att lĂ„tar som Ă€r Chopped och Screwed har den hĂ€r effekten, men jag Ă€r inte sĂ€ker. Redigerat 10 november 2007 av Taner
Lonian Postat 11 november 2007 Postat 11 november 2007 I vissa remix lĂ„tar sĂ„ brukar vissa DJ:s anvĂ€nda sig av en hackig effekt vid övergĂ„ngen. Jag hoppas ni fattar vad jag menar đ . Jag har inte nĂ„gon exempel men jag letar efter en just nu. Ifall ni har en lĂ„t med just den hĂ€r effekten, posta den gĂ€rna!. Men hur fĂ„r fram den? đ EDIT: Jag tror att lĂ„tar som Ă€r Chopped och Screwed har den hĂ€r effekten, men jag Ă€r inte sĂ€ker. svĂ„rt att veta vad du menar utan ljudklipp. Ăr hacket pĂ„ hela lĂ„ten, pĂ„ rösten eller i trummorna/ basen/ osv ?
Taner Postat 11 november 2007 TrĂ„dstartare Postat 11 november 2007 (redigerat) I vissa remix lĂ„tar sĂ„ brukar vissa DJ:s anvĂ€nda sig av en hackig effekt vid övergĂ„ngen. Jag hoppas ni fattar vad jag menar đ . Jag har inte nĂ„gon exempel men jag letar efter en just nu. Ifall ni har en lĂ„t med just den hĂ€r effekten, posta den gĂ€rna!. Men hur fĂ„r fram den? đ EDIT: Jag tror att lĂ„tar som Ă€r Chopped och Screwed har den hĂ€r effekten, men jag Ă€r inte sĂ€ker. svĂ„rt att veta vad du menar utan ljudklipp. Ăr hacket pĂ„ hela lĂ„ten, pĂ„ rösten eller i trummorna/ basen/ osv ? LĂ„ten typ. Det Ă€r precis pĂ„ övergĂ„ngen. Det Ă€r typ som en repeat. En viss "del av lĂ„ten" repeates kanske 5 ggr typ, jĂ€tte snabbt. Redigerat 11 november 2007 av Taner
pipedragon Postat 11 november 2007 Postat 11 november 2007 I vissa remix lĂ„tar sĂ„ brukar vissa DJ:s anvĂ€nda sig av en hackig effekt vid övergĂ„ngen. Jag hoppas ni fattar vad jag menar đ . Jag har inte nĂ„gon exempel men jag letar efter en just nu. Ifall ni har en lĂ„t med just den hĂ€r effekten, posta den gĂ€rna!. Men hur fĂ„r fram den? đ EDIT: Jag tror att lĂ„tar som Ă€r Chopped och Screwed har den hĂ€r effekten, men jag Ă€r inte sĂ€ker. svĂ„rt att veta vad du menar utan ljudklipp. Ăr hacket pĂ„ hela lĂ„ten, pĂ„ rösten eller i trummorna/ basen/ osv ? LĂ„ten typ. Det Ă€r precis pĂ„ övergĂ„ngen. Det Ă€r typ som en repeat. En viss "del av lĂ„ten" repeates kanske 5 ggr typ, jĂ€tte snabbt. Kan det inte bara va att dom loopar lĂ„ten snabbare Ă„ snabbare med hjĂ€lp av spelaren?
sixties Postat 11 november 2007 Postat 11 november 2007 det första jag tÀnkte pÄ var Tremolo, men det Àr kanske inget man anvÀnder pÄ det sÀtt du menar.
patraklos Postat 11 november 2007 Postat 11 november 2007 HEJ HEJ pluggen heter Glitch den du söker och den anvÀnds mycket inom electro. SÄ leta upp den o hacka hur mkt du vill. mvh jason
Taner Postat 11 november 2007 TrĂ„dstartare Postat 11 november 2007 (redigerat) HEJ HEJ pluggen heter Glitch den du söker och den anvĂ€nds mycket inom electro. SĂ„ leta upp den o hacka hur mkt du vill. mvh jason Tack! det Ă€r nog Reversern i Glitch VSTi:n som jag Ă€r ute efter. đ Fyfan assĂ„, jag Ă€r kĂ€r i Glitch! đ Redigerat 11 november 2007 av Taner
Lonian Postat 12 november 2007 Postat 12 november 2007 HEJ HEJ pluggen heter Glitch den du söker och den anvĂ€nds mycket inom electro. SĂ„ leta upp den o hacka hur mkt du vill. mvh jason Tack! det Ă€r nog Reversern i Glitch VSTi:n som jag Ă€r ute efter. đ Fyfan assĂ„, jag Ă€r kĂ€r i Glitch! đ Jag hittade CopyShop... kanske funkar likadant det med
UltravÄld Postat 17 november 2007 Postat 17 november 2007 Replicant och Camelspace heter tvÄ andra rÀtt roliga pluggar. Fast dom kostar Ä andra sidan pengar. Varför har du förresten postat det hÀr i FL-avdelningen och inte under effekter?
Barris Postat 17 november 2007 Postat 17 november 2007 Replicant och Camelspace heter tvĂ„ andra rĂ€tt roliga pluggar. Fast dom kostar Ă„ andra sidan pengar. Varför har du förresten postat det hĂ€r i FL-avdelningen och inte under effekter? För att han undrade hur man Ă„stadkom det i FL och inte blev tillsagd att det var en VST-effekt förrĂ€n senare? đ Don't be a smartass.
IDF Postat 17 november 2007 Postat 17 november 2007 varför mÄste det alltid vara sÄ att man trycker pÄ en knapp för att fÄ fram ljudet man letar efter?? kan det inte vara sÄ att man bygger upp ljudet sjÀlv??? tar högst tio minuter att klippa till en riktigt fet glitsch!!!!!!
nattvaktaren Postat 17 november 2007 Postat 17 november 2007 varför mÄste det alltid vara sÄ att man trycker pÄ en knapp för att fÄ fram ljudet man letar efter??kan det inte vara sÄ att man bygger upp ljudet sjÀlv??? tar högst tio minuter att klippa till en riktigt fet glitsch!!!!!! Varför inte, om knappen nu finns? Det tar dig högst nÄgra timmar att skriva ut ditt inlÀgg för hand, stencilera ut 100 kopior och affischera hela stan istÀllet för att bara slöskriva pÄ en datamaskin!!!!!!!
Lonian Postat 22 november 2007 Postat 22 november 2007 varför mÄste det alltid vara sÄ att man trycker pÄ en knapp för att fÄ fram ljudet man letar efter??kan det inte vara sÄ att man bygger upp ljudet sjÀlv??? tar högst tio minuter att klippa till en riktigt fet glitsch!!!!!! Varför inte, om knappen nu finns? Det tar dig högst nÄgra timmar att skriva ut ditt inlÀgg för hand, stencilera ut 100 kopior och affischera hela stan istÀllet för att bara slöskriva pÄ en datamaskin!!!!!!! LOL
isakzmachine Postat 13 december 2007 Postat 13 december 2007 HEJ HEJ pluggen heter Glitch den du söker och den anvĂ€nds mycket inom electro. SĂ„ leta upp den o hacka hur mkt du vill. mvh jason Tack! det Ă€r nog Reversern i Glitch VSTi:n som jag Ă€r ute efter. đ Fyfan assĂ„, jag Ă€r kĂ€r i Glitch! đ Jag hittade CopyShop... kanske funkar likadant det med Granulizer, pĂ„ FL Studio funkar ganska likt. Man kan tweak och ha sig med den, men det gĂ„r inte att glitcha som glitch, sĂ„ att sĂ€ga...
best Postat 13 december 2007 Postat 13 december 2007 Okej, nu nÀr den hÀr snubben ÀndÄ har vÀckt upp den hÀr trÄden sÄ kan jag vÀl sÀga vad jag tror. Brukar det inte finnas nÄnting som heter stutter pÄ DJ:arnas mixerbord? Eller kan det inte va sÄ att dom har en loopknapp pÄ mixern eller pÄ nÄn effektenhet som dom spelar upp?
peppeperra Postat 15 december 2007 Postat 15 december 2007 om du vill enbart göra det i fl, sÄ kan du gÄ in pÄ chop eller arpeggiate nÀr du Àr inne i paino rollen, sen tar du bort nÄn ton hÀr Ä var etc sÄ fÄr du till en "hack effekt". Annars sÄ kan du ladda ner en vst som heter Glitch som Àr vÀldigt anvÀndbar som Àven innehÄller en gate.
aburman Postat 20 december 2007 Postat 20 december 2007 Testat med en gate? Denna t.ex.: http://www.mgaudio.de/modules/do_download....e_v0.17_vst.rar
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.