Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

har precis flyttat över mitt creative audigy 2 till min nya dator och nu när jag spelar in någonting, oavsett program, så blir det inspelade helt knas. någon som vet hur jag fixar det?

ljudklipp:

edit: ja har upptäckt också att alla filer jag spelade in på den gamla datorn spelades in i 44100Hz medans på den nya måste jag spela in i 48000Hz, det går inte att välja något annat.

Edited by peber
Annons
Posted

Det är Creative i ett nötskal när det kommer till ljudinspelning. Dock är EMU som är en del av Creative inte samma sak. Spara ihop till ett ljudkort gjort för seriös multispårsinspelning. MvH

Posted

Förstår inte riktigt vad som låter knas med detta exempel, men som punkrockdude skriver, så är de här Audigy-

korten inget vidare bra val när man vill kunna jobba helt seriöst.

Gillar du Creatives kort, så byt till ett sånt här X-fi i stället, där har de ändrat på en begränsning hos Audigy-korten -

att man är låst till 48 kHz.

Dock borde det gå att byta drivrutin; om du kör Cubase, så borde nån i stil med "ASIO multimedia driver"

gå att ställa på valfri samplingsfrekvens. Latencyn går upp till rysansvärda nivåer, men så är det.

Köp nåt annat i stället.