Jump to content
Annons

Dirac-algorithmen för timestretch


wallie999

Recommended Posts

Efter att ha läst recensioner av wavelab 6 i bland annat sound on sound så har jag blivit rätt sugen på att skaffa mig en timestretch som använder sig av Dirac algorithmen, då den verkar vara överlägsen för större timestretcningar (ja hur böjer man det ordet egentligen 🙂). Det känns dock lite blodigt att behöva betala 4000 och uppåt för antingen time factory 2 eller för wavelab 6 bara för att kunna få tillgång till en bättre timestretch. Jag har dessutom sett att Direc-algorithmen ligger uppe i en LE-version för gratis nedladdning på www.dspdimensions.com (de som äger algorithmen), vilket (förhoppningsvis) innebär att någon eldsjäl till hemmapulare kan ha snickrat ihop nån liten plugg som är billigare än de två ovan nämnda, eller kanske till och med gratis.

Jag har dock inte lyckats hitta någon sådan plugg, så jag undrar om någon på forumet kanske känner till en sån? En annan tanke jag hade var att det kanske skulle gå att stoppa in algorithmen i Cubase studio 4 (som jag använder), men jag har ingen aning hur det ska gå till eller om det ens är genomförbart, så om någon har något förslag så är jag tacksam.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...