Jump to content
Annons

Tråkigt för mej...


Basso (oregistrerad)

Recommended Posts

Basso (oregistrerad)

Måste bara säga att jag ger upp den här frågan...

O till dom som jag trampade på fötterna. så är jag nog karl att be om ursäkt för mitt dåliga uppträdande på eddie tråden.

Nattvakten o plus&minus.. vart väl lite väl fula på hopp. men jag böjer mej o tar tillbaka dom dåliga orden. hoppas vi kan konversera trots detta ändå ?

Men få mej att acceptera att upphovsrätten skulle tillhöra loser's.

Aldrig...

-------------------------------------------------------------------------------------

Bespottelsen bara fortsätter... så jag har bestämt att lämna detta forum.

säkert många som blir glad...hoppas ni känner er riktigt nöjd.

Jag från min sida försökte i alla fall att vara ödmjuk o be om ursäkt...

Men det finns dom som inte har respekt för fem öre. min ursäkt står kvar

oavsett fortsatta påhopp.... 😆

//Janne

Redigerat av Basso
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
vizay (oregistrerad)
Om parasiterna betalade för de produkter de använde skulle vi slippa betala betala igen produkttillverkaren förlorar på dem!

det där uttalandet håller tyvärr inte, av de som utnyttjar produkterna olagligt så skulle inte mer än kanske knappa procenten av dom köpt produkten från första början.

Jag tror snarare att det är tvärt om, vad det gäller t.ex. mjukvara för musikproduktion så tror jag att köparantalet har ökat eftersom fler har kunnat testa det "gratis". Sen köper inte alla det men flera av dom som aldrig ens skulle ha kommit i kontakt med programmet annars slutar ändå som köpare.

e förbannat trött så det där kanske blev lite rörigt men hänger ni med på vad jag menar? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

När skivbolagen pressar upp priserna så mycket som de gör så är det faktiskt inte så lätt att respektera upphovsrätten så mycket man borde göra.

Jag orkar inte direkt disskutera detta ämnet mer, blev ganska lack på det efter denna tråden:

https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=5&t=1028&s=

När det gäller sånna här disskutioner så går det bara i cirklar, typ: "Så får man inte göra", "Så borde man inte göra"

som kontras med: "Så borde man få göra", "Jag gör så ändå". 😆

Redigerat av Tokas
Link to comment
Dela på andra sajter

Basso (oregistrerad)
Om parasiterna betalade för de produkter de använde skulle vi slippa betala betala igen produkttillverkaren förlorar på dem!

det där uttalandet håller tyvärr inte, av de som utnyttjar produkterna olagligt så skulle inte mer än kanske knappa procenten av dom köpt produkten från första början.

Jag tror snarare att det är tvärt om, vad det gäller t.ex. mjukvara för musikproduktion så tror jag att köparantalet har ökat eftersom fler har kunnat testa det "gratis". Sen köper inte alla det men flera av dom som aldrig ens skulle ha kommit i kontakt med programmet annars slutar ändå som köpare.

e förbannat trött så det där kanske blev lite rörigt men hänger ni med på vad jag menar? 😉

Den där frågan är ju omtvisstad. Jag personligen tror ju inte nån köper Cubase,Protols,Samplitude bara så där för att man har testat det.

Nog måste man väl försöka producera nått om man slänger ut 7-9000:- på ett sånt program...Man kör ju inte direkt med SB 16 kompatibelt ljudkort när man har såna program.Så det är ju nog en investering till att tas i beräkning. Säkert finns det såna som köper både det ena o det andra också, men dom är nog inte många. Sen finns det ju många andra program som är billigare. Men dom flesta program finns ju att ladda ner o testa. Demo visserligen, men fullt tillräckligt för en nybörjare att prova på. Som expert så ser man nog ganska snabbt om man behöver byta upp sig. eller om man klarar sig med det man har tills vidare.

Sen kan man ju diskutera, dessa mjukvarutillverkare sätt att mjölka ut allt vad som går. Uppdateringar som kommer så där passande, när folk har hitta alla buggar programmen har. Vi är ju lite beta testare åt dom. 😆

Redigerat av Basso
Link to comment
Dela på andra sajter

Basso (oregistrerad)
När skivbolagen pressar upp priserna så mycket som de gör så är det faktiskt inte så lätt att respektera upphovsrätten så mycket man borde göra.

Jag orkar inte direkt disskutera detta ämnet mer, blev ganska lack på det efter denna tråden:

https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=5&t=1028&s=

När det gäller sånna här disskutioner så går det bara i cirklar, typ: "Så får man inte göra", "Så borde man inte göra"

som kontras med: "Så borde man få göra", "Jag gör så ändå". 😆

Är nog sant det du säger. men nog vill väl du få nått för det du gör?

Redigerat av Basso
Link to comment
Dela på andra sajter

Basso (oregistrerad)
Jan Banan!

Är du upphovsman?

Jaha... vi skall börja paj kastande igen va...

Faktiskt så gör jag ingen musik själv...Men däremot producerar jag det samma.

Nån annan fråga ? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nog sant det du säger. men man kan ju inte stjäla för det.

Nog vill väl du få nått för det du gör?

Nu ligger väl oenigheten i huruvida nedladdning verkligen skall ses som stöld eller inte. Personligen tycker jag licensbrott är ett bättre ord. En stöld avser att någon förlorar en vara värd pengar och därmed får en utgift. I fallet med nedladdning kan man som värst prata om en eventuell förlorad inkomst. Men då måsta man titta på vart fall individuellt. Majoriteten nedladdningar är produkter/tjänster som folk i vanliga fall ej skulle betala för. Exempelvis är det säkert inte ovanligt som piratkopierande musiker att ha både Cubase, Sonar, Logic och Reason. Försöker man däremot hitta någon som äger licenser på samtliga program får man nog leta.

Att kalla piratkopiering för stöld och att prata om förlorad försäljning är i mina ögon lite som att säga att man tjänar pengar på att handla på rea.

/Majken

Redigerat av Majken
Link to comment
Dela på andra sajter

Basso (oregistrerad)
Är nog sant det du säger. men man kan ju inte stjäla för det.

Nog vill väl du få nått för det du gör?

Nu ligger väl oenigheten i huruvida nedladdning verkligen skall ses som stöld eller inte. Personligen tycker jag licensbrott är ett bättre ord. En stöld avser att någon förlorar en vara värd pengar och därmed får en utgift. I fallet med nedladdning kan man som värst prata om en eventuell förlorad inkomst. Men då måsta man titta på vart fall individuellt. Majoriteten nedladdningar är produkter/tjänster som folk i vanliga fall ej skulle betala för. Exempelvis är det säkert inte ovanligt som piratkopierande musiker att ha både Cubase, Sonar, Logic och Reason. Försöker man däremot hitta någon som äger licenser på samtliga program får man nog leta.

Att kalla piratkopiering för stöld och att prata om förlorad försäljning är i mina ögon lite som att säga att man tjänar pengar på att handla på rea.

/Majken

Du har nog en poäng i det du säger...

Jag kan nog villigt erkänna att jag själv har haft, både det ena o det andra på min dator

Men aldrig tjänat pengar med pirat program. Vad det gäller att testa mjukvara, så kan jag väl hålla med om att den saken är si så där .Vad o hur man gör det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Basso (oregistrerad)

Nå jag försöker ju att reda ut den här soppan som (jag startade) Det är jag inte sen att erkänna.

Men hela grejen med eddie spårade ju ut totalt. Min mening var att fortsätta lite på spåret om stim osv..

Nog vet jag det att den där grejen inte blir nå ekonomisk jätte hit.

Sen hoppas jag att alla berörda parter, faktiskt läser att jag tar tillbaka dom illa valda orden jag kläckte ur mej. 😏

//Janne

Redigerat av Basso
Link to comment
Dela på andra sajter

vizay (oregistrerad)

vore ju kul om diskussionen kan leva vidare på en bra nivå för den är jäkligt intressant.

sen har ju basso bett om ursäkt också så försök att hålla personangrepp och dyl. utanför tråden (ta det i PM i så fall så vi andra slipper ta del av det) 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...