InvicTum Postat 17 oktober 2007 Dela Postat 17 oktober 2007 Tjena hallĂ„. đ Jag har en liten studio hemma och har gjort en del elektronisk musik Ă„t det mörkare hĂ„llet(electro/goth). Nu har jag kommit till den punkten att jag vill spela in lite sĂ„ng. ManssĂ„ng och kvinnosĂ„ng. Tanken Ă€r att jag ska sjunga sĂ„ mörkt jag kan typ(vilket inte Ă€r sĂ„ ĂŒbermörkt) o min fru ska pipa loss lite med sin "lilla flicka" röst. FrĂ„gan lyder: Vad ska man köpa för mic om den fĂ„r kosta runt tusenlappen? Har sett att folk verkar digga "Studio Projects - B1" sĂ„ jag funderar pĂ„ att köpa den.. För Shure SM58 Ă€r mer lĂ€mpad vid livespelningar som jag förstĂ„tt det hela...? (annars tĂ€nkte jag att den vore cool) Sen sĂ„ ryktas det att man behöver en preamp ocksĂ„..eller? Skiter det sig om jag kopplar in micken direkt i mitt "ESI Juli@" ljudkort? Blir det för lĂ„g ljudnivĂ„ pĂ„ inspelningen dĂ„ eller? Ăr inte sĂ„ haj pĂ„ de hĂ€r prylarna. đ Tacksam för hjĂ€lp av er proffs dĂ€r ute i cyberrymden! puss o kram Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Limpan Postat 17 oktober 2007 Dela Postat 17 oktober 2007 (redigerat) Tjena hallĂ„. đJag har en liten studio hemma och har gjort en del elektronisk musik Ă„t det mörkare hĂ„llet(electro/goth). Nu har jag kommit till den punkten att jag vill spela in lite sĂ„ng. ManssĂ„ng och kvinnosĂ„ng. Tanken Ă€r att jag ska sjunga sĂ„ mörkt jag kan typ(vilket inte Ă€r sĂ„ ĂŒbermörkt) o min fru ska pipa loss lite med sin "lilla flicka" röst. FrĂ„gan lyder: Vad ska man köpa för mic om den fĂ„r kosta runt tusenlappen? Har sett att folk verkar digga "Studio Projects - B1" sĂ„ jag funderar pĂ„ att köpa den.. För Shure SM58 Ă€r mer lĂ€mpad vid livespelningar som jag förstĂ„tt det hela...? (annars tĂ€nkte jag att den vore cool) Sen sĂ„ ryktas det att man behöver en preamp ocksĂ„..eller? Skiter det sig om jag kopplar in micken direkt i mitt "ESI Juli@" ljudkort? Blir det för lĂ„g ljudnivĂ„ pĂ„ inspelningen dĂ„ eller? Ăr inte sĂ„ haj pĂ„ de hĂ€r prylarna. đ Tacksam för hjĂ€lp av er proffs dĂ€r ute i cyberrymden! puss o kram En del ljudkort har inbyggd preamp, ESI Juli@ har dock inte det. ...vilket gör att du inte kan fĂ„ ut nĂ„ ljud alls ur micken, den behöver phantom-matning, spĂ€nning. En VBT-1:a kan ju göra tricket =) Preamp frĂ„n samma tillverkare som tillverkar B1:an... tjohej EDIT: Studio Projects B1 behöver phantom-matning,,, inte SM58:an.. hehe syftade just pĂ„ kondensatormickar som den e. Redigerat 17 oktober 2007 av Limpan Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
InvicTum Postat 17 oktober 2007 TrĂ„dstartare Dela Postat 17 oktober 2007 Tjena hallĂ„. đJag har en liten studio hemma och har gjort en del elektronisk musik Ă„t det mörkare hĂ„llet(electro/goth). Nu har jag kommit till den punkten att jag vill spela in lite sĂ„ng. ManssĂ„ng och kvinnosĂ„ng. Tanken Ă€r att jag ska sjunga sĂ„ mörkt jag kan typ(vilket inte Ă€r sĂ„ ĂŒbermörkt) o min fru ska pipa loss lite med sin "lilla flicka" röst. FrĂ„gan lyder: Vad ska man köpa för mic om den fĂ„r kosta runt tusenlappen? Har sett att folk verkar digga "Studio Projects - B1" sĂ„ jag funderar pĂ„ att köpa den.. För Shure SM58 Ă€r mer lĂ€mpad vid livespelningar som jag förstĂ„tt det hela...? (annars tĂ€nkte jag att den vore cool) Sen sĂ„ ryktas det att man behöver en preamp ocksĂ„..eller? Skiter det sig om jag kopplar in micken direkt i mitt "ESI Juli@" ljudkort? Blir det för lĂ„g ljudnivĂ„ pĂ„ inspelningen dĂ„ eller? Ăr inte sĂ„ haj pĂ„ de hĂ€r prylarna. đ Tacksam för hjĂ€lp av er proffs dĂ€r ute i cyberrymden! puss o kram En del ljudkort har inbyggd preamp, ESI Juli@ har dock inte det. ...vilket gör att du inte kan fĂ„ ut nĂ„ ljud alls ur micken, den behöver phantom-matning, spĂ€nning. En VBT-1:a kan ju göra tricket =) Preamp frĂ„n samma tillverkare som tillverkar B1:an... tjohej EDIT: Studio Projects B1 behöver phantom-matning,,, inte SM58:an.. hehe syftade just pĂ„ kondensatormickar som den e. Tack! đ Men sĂ„ om jag har förstĂ„tt det hela rĂ€tt sĂ„ kan ja alltsĂ„ spela in sĂ„ngen utan phantom-matning(om ja anvĂ€nder sm:58:an) och fĂ„r dĂ„ en sĂ„ pass hög ljudnivĂ„ som jag behöver? men Ă€r det stor skillnad pĂ„ kvalitet vid inspelning om jag anvĂ€nder sm:58 i förhĂ„llande till B1:an med preamp? Ăr det en dum idĂ© och tĂ€nka att ja ska fĂ„ en sjysst inspelning om ja bara anvĂ€nder sm:58:an? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
sixties Postat 17 oktober 2007 Dela Postat 17 oktober 2007 har sett att bla Samson har en mic för 995:- som man kopplar till usb ingÄngen pÄ datorn och spelar in, vet dock inte hur den lÄter. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 17 oktober 2007 Dela Postat 17 oktober 2007 Juli@ har ingen mikrofoningĂ„ng, sĂ„ oavsett vilken mic du skaffar, sĂ„ mĂ„ste du ha en extern preamp. SM58 gillar jag inte alls till inspelning. Till livebruk Ă€r den tĂ„lig som en pansarvagn - och live Ă€r det inte fullt sĂ„ viktigt med ljudkvaliteten, sĂ„ dĂ€r fungerar den ypperligt. Till inspelning skulle jag absolut vĂ€lja B1 före - och kanske köpa B1 och VTB-1 i paket, som vissa erbjuder... đ AngĂ„ende Samson USB-micen; Bli inte lurad av att det verkar smidigt och enkelt. En USB-mic fungerar som ett ljudkort med enbart ingĂ„ng - och med andra ord kan man inte fĂ„ lyssning med lĂ„glatency ASIO eftersom ett annat ljudkort mĂ„ste anvĂ€ndas för uppspelningen... Undantaget Ă€r Mac, som hanterar det pĂ„ annat sĂ€tt och kan köra inspelning och uppspelning pĂ„ olika ljudkort utan att ge större problem... Ett annat undantag Ă€r sE Electronics USB2200, som har hörlursutgĂ„ng ocksĂ„ och dĂ€rför fungerar som ett komplett ljudkort med bĂ„de in- och utgĂ„ng, med lĂ„g latency och allt man vill ha. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
InvicTum Postat 18 oktober 2007 TrĂ„dstartare Dela Postat 18 oktober 2007 Juli@ har ingen mikrofoningĂ„ng, sĂ„ oavsett vilken mic du skaffar, sĂ„ mĂ„ste du ha en extern preamp.SM58 gillar jag inte alls till inspelning. Till livebruk Ă€r den tĂ„lig som en pansarvagn - och live Ă€r det inte fullt sĂ„ viktigt med ljudkvaliteten, sĂ„ dĂ€r fungerar den ypperligt. Till inspelning skulle jag absolut vĂ€lja B1 före - och kanske köpa B1 och VTB-1 i paket, som vissa erbjuder... đ AngĂ„ende Samson USB-micen; Bli inte lurad av att det verkar smidigt och enkelt. En USB-mic fungerar som ett ljudkort med enbart ingĂ„ng - och med andra ord kan man inte fĂ„ lyssning med lĂ„glatency ASIO eftersom ett annat ljudkort mĂ„ste anvĂ€ndas för uppspelningen... Undantaget Ă€r Mac, som hanterar det pĂ„ annat sĂ€tt och kan köra inspelning och uppspelning pĂ„ olika ljudkort utan att ge större problem... Ett annat undantag Ă€r sE Electronics USB2200, som har hörlursutgĂ„ng ocksĂ„ och dĂ€rför fungerar som ett komplett ljudkort med bĂ„de in- och utgĂ„ng, med lĂ„g latency och allt man vill ha. Tack Claes! Tror jag siktar pĂ„ B1:an och VTB-1... Blir till att skramla ihop mer pengar bara.. đ Men det blir bra! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
InvicTum Postat 19 oktober 2007 TrĂ„dstartare Dela Postat 19 oktober 2007 Juli@ har ingen mikrofoningĂ„ng, sĂ„ oavsett vilken mic du skaffar, sĂ„ mĂ„ste du ha en extern preamp.SM58 gillar jag inte alls till inspelning. Till livebruk Ă€r den tĂ„lig som en pansarvagn - och live Ă€r det inte fullt sĂ„ viktigt med ljudkvaliteten, sĂ„ dĂ€r fungerar den ypperligt. Till inspelning skulle jag absolut vĂ€lja B1 före - och kanske köpa B1 och VTB-1 i paket, som vissa erbjuder... đ AngĂ„ende Samson USB-micen; Bli inte lurad av att det verkar smidigt och enkelt. En USB-mic fungerar som ett ljudkort med enbart ingĂ„ng - och med andra ord kan man inte fĂ„ lyssning med lĂ„glatency ASIO eftersom ett annat ljudkort mĂ„ste anvĂ€ndas för uppspelningen... Undantaget Ă€r Mac, som hanterar det pĂ„ annat sĂ€tt och kan köra inspelning och uppspelning pĂ„ olika ljudkort utan att ge större problem... Ett annat undantag Ă€r sE Electronics USB2200, som har hörlursutgĂ„ng ocksĂ„ och dĂ€rför fungerar som ett komplett ljudkort med bĂ„de in- och utgĂ„ng, med lĂ„g latency och allt man vill ha. En till frĂ„ga.. đ Jag har för nĂ€rvarande inget mixerbord. Finns det nĂ„got bra o inte allt för dyrt mixerbord som har preamp o fantommatning sĂ„ att man slipper att köpa VTB-1 utöver mixerbord? danke schön Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 19 oktober 2007 Dela Postat 19 oktober 2007 SĂ„ billiga mixerbord gör bara att du önskar att du hade satsat pĂ„ preampen i stĂ€llet... đł Vad behöver du ha en mixer till egentligen...? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
InvicTum Postat 22 oktober 2007 TrĂ„dstartare Dela Postat 22 oktober 2007 SĂ„ billiga mixerbord gör bara att du önskar att du hade satsat pĂ„ preampen i stĂ€llet... đVad behöver du ha en mixer till egentligen...? Sant. Kan ju vĂ€nta med en mixer tills det blir absolut nödvĂ€ndigt kanske... För gissar att man fĂ„r bĂ€st signal nĂ€r man kopplar direkt in i ljudkortet istĂ€llet för att gĂ„ via en mixer ocksĂ„.. TĂ€nkte mest att det Ă€r smidigt att inte behöva koppla ur saker för att kunna koppla in ngt annat Ă„ sĂ„ men d kan man ju leva med Ă€n sĂ„ lĂ€nge... Men du nĂ€mnde tidigare att ESI Juli@ inte har micingĂ„ng.. InnebĂ€r det att det inte ens gĂ„r att koppla in t.ex. sm58 eller liknande dynamisk mic utan att ha extern preamp? SĂ„ vilken mic jag Ă€n köper sĂ„ mĂ„ste jag ha en preamp alltsĂ„? Ăr det sĂ„? đ Tack för hjĂ€lpen! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Emil Postat 22 oktober 2007 Dela Postat 22 oktober 2007 SĂ„ billiga mixerbord gör bara att du önskar att du hade satsat pĂ„ preampen i stĂ€llet... đVad behöver du ha en mixer till egentligen...? Sant. Kan ju vĂ€nta med en mixer tills det blir absolut nödvĂ€ndigt kanske... För gissar att man fĂ„r bĂ€st signal nĂ€r man kopplar direkt in i ljudkortet istĂ€llet för att gĂ„ via en mixer ocksĂ„.. TĂ€nkte mest att det Ă€r smidigt att inte behöva koppla ur saker för att kunna koppla in ngt annat Ă„ sĂ„ men d kan man ju leva med Ă€n sĂ„ lĂ€nge... Men du nĂ€mnde tidigare att ESI Juli@ inte har micingĂ„ng.. InnebĂ€r det att det inte ens gĂ„r att koppla in t.ex. sm58 eller liknande dynamisk mic utan att ha extern preamp? SĂ„ vilken mic jag Ă€n köper sĂ„ mĂ„ste jag ha en preamp alltsĂ„? Ăr det sĂ„? đ Tack för hjĂ€lpen! đ Jepp, du behöver en preamp oavsett. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
InvicTum Postat 22 oktober 2007 TrĂ„dstartare Dela Postat 22 oktober 2007 SĂ„ billiga mixerbord gör bara att du önskar att du hade satsat pĂ„ preampen i stĂ€llet... âșïžVad behöver du ha en mixer till egentligen...? Sant. Kan ju vĂ€nta med en mixer tills det blir absolut nödvĂ€ndigt kanske... För gissar att man fĂ„r bĂ€st signal nĂ€r man kopplar direkt in i ljudkortet istĂ€llet för att gĂ„ via en mixer ocksĂ„.. TĂ€nkte mest att det Ă€r smidigt att inte behöva koppla ur saker för att kunna koppla in ngt annat Ă„ sĂ„ men d kan man ju leva med Ă€n sĂ„ lĂ€nge... Men du nĂ€mnde tidigare att ESI Juli@ inte har micingĂ„ng.. InnebĂ€r det att det inte ens gĂ„r att koppla in t.ex. sm58 eller liknande dynamisk mic utan att ha extern preamp? SĂ„ vilken mic jag Ă€n köper sĂ„ mĂ„ste jag ha en preamp alltsĂ„? Ăr det sĂ„? đ± Tack för hjĂ€lpen! đ Jepp, du behöver en preamp oavsett. Tack đł ehh..jag har en Lexicon Omega grej liggande hemma som jag inte fĂ„tt att fungera(har lĂ„nat den bara) Det Ă€r en sĂ„n hĂ€r: http://www.lexiconpro.com/ProductIndex.aspx?ProductID=6 Tror ni att man skulle kunna anvĂ€nda den preampen som ligger i den sĂ„ lĂ€nge? Förslagsvis till en B1 mic.. SĂ„ kan ja köpa vtb-1 sen nĂ€r pengar finns... Det Ă€r usb funktionen i den som inte fungerar.. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 22 oktober 2007 Dela Postat 22 oktober 2007 SĂ„ billiga mixerbord gör bara att du önskar att du hade satsat pĂ„ preampen i stĂ€llet... âșïžVad behöver du ha en mixer till egentligen...? Sant. Kan ju vĂ€nta med en mixer tills det blir absolut nödvĂ€ndigt kanske... För gissar att man fĂ„r bĂ€st signal nĂ€r man kopplar direkt in i ljudkortet istĂ€llet för att gĂ„ via en mixer ocksĂ„.. TĂ€nkte mest att det Ă€r smidigt att inte behöva koppla ur saker för att kunna koppla in ngt annat Ă„ sĂ„ men d kan man ju leva med Ă€n sĂ„ lĂ€nge... Men du nĂ€mnde tidigare att ESI Juli@ inte har micingĂ„ng.. InnebĂ€r det att det inte ens gĂ„r att koppla in t.ex. sm58 eller liknande dynamisk mic utan att ha extern preamp? SĂ„ vilken mic jag Ă€n köper sĂ„ mĂ„ste jag ha en preamp alltsĂ„? Ăr det sĂ„? đ± Tack för hjĂ€lpen! đ Jepp, du behöver en preamp oavsett. Tack đł ehh..jag har en Lexicon Omega grej liggande hemma som jag inte fĂ„tt att fungera(har lĂ„nat den bara) Det Ă€r en sĂ„n hĂ€r: http://www.lexiconpro.com/ProductIndex.aspx?ProductID=6 Tror ni att man skulle kunna anvĂ€nda den preampen som ligger i den sĂ„ lĂ€nge? Förslagsvis till en B1 mic.. SĂ„ kan ja köpa vtb-1 sen nĂ€r pengar finns... Det Ă€r usb funktionen i den som inte fungerar.. Plocka i sĂ„ fall ut signalen frĂ„n Insert pĂ„ Lexicon-burken till line in pĂ„ ljudkortet, sĂ„ borde det funka bra. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
bakke Postat 22 oktober 2007 Dela Postat 22 oktober 2007 SĂ„ billiga mixerbord gör bara att du önskar att du hade satsat pĂ„ preampen i stĂ€llet... âșïžVad behöver du ha en mixer till egentligen...? Sant. Kan ju vĂ€nta med en mixer tills det blir absolut nödvĂ€ndigt kanske... För gissar att man fĂ„r bĂ€st signal nĂ€r man kopplar direkt in i ljudkortet istĂ€llet för att gĂ„ via en mixer ocksĂ„.. TĂ€nkte mest att det Ă€r smidigt att inte behöva koppla ur saker för att kunna koppla in ngt annat Ă„ sĂ„ men d kan man ju leva med Ă€n sĂ„ lĂ€nge... Men du nĂ€mnde tidigare att ESI Juli@ inte har micingĂ„ng.. InnebĂ€r det att det inte ens gĂ„r att koppla in t.ex. sm58 eller liknande dynamisk mic utan att ha extern preamp? SĂ„ vilken mic jag Ă€n köper sĂ„ mĂ„ste jag ha en preamp alltsĂ„? Ăr det sĂ„? đ± Tack för hjĂ€lpen! đ Jepp, du behöver en preamp oavsett. Tack đł ehh..jag har en Lexicon Omega grej liggande hemma som jag inte fĂ„tt att fungera(har lĂ„nat den bara) Det Ă€r en sĂ„n hĂ€r: http://www.lexiconpro.com/ProductIndex.aspx?ProductID=6 Tror ni att man skulle kunna anvĂ€nda den preampen som ligger i den sĂ„ lĂ€nge? Förslagsvis till en B1 mic.. SĂ„ kan ja köpa vtb-1 sen nĂ€r pengar finns... Det Ă€r usb funktionen i den som inte fungerar.. Ăr du helt sĂ€ker pĂ„ att USB-kontakten inte fungerar? Jag tĂ€nkte att det kanske bara har blivit nĂ„t problem nĂ€r du kopplade in den, en del USB-prylar mĂ„ste installeras före man kopplar in dom och andra kan man koppla in och installera efter. Gör man fel sĂ„ funkar dom sĂ€mre eller inte alls, och det kan ju upplevas som att det Ă€r nĂ„t fel pĂ„ maskinen. Lexicon Omega Ă€r ett ljudkort och jag har aldrig testat att anvĂ€nda ett ljudkort utan att koppla det till datorn, men testa vetja! Det kan inte hĂ€nda sĂ„ mycket mer Ă€n att det inte lĂ„ter, du har ju bĂ„de mickingĂ„ng, line out och volymkontroller direkt pĂ„ lĂ„dan sĂ„ det finns en liten chans att det fungerar. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
InvicTum Postat 22 oktober 2007 TrÄdstartare Dela Postat 22 oktober 2007 sant. hmm..men sÄ Lexicon Omega har en sÄpass bra preamp sÄ den klarar att driva en B1:a alltsÄ? För annars vet ja att vi har ett "Creative SoundBlaster Live! USB 24-bit" externt ljudkort med micingÄng ocksÄ.. men dÄ lÀr preampen i Omegan vara bÀttre va? Tror ni Soundblaster kortet kan driva B1:an ocksÄ? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 22 oktober 2007 Dela Postat 22 oktober 2007 sant.hmm..men sÄ Lexicon Omega har en sÄpass bra preamp sÄ den klarar att driva en B1:a alltsÄ? För annars vet ja att vi har ett "Creative SoundBlaster Live! USB 24-bit" externt ljudkort med micingÄng ocksÄ.. men dÄ lÀr preampen i Omegan vara bÀttre va? Tror ni Soundblaster kortet kan driva B1:an ocksÄ? Lexicon Àr garanterat bÀttre! Det finns ingen fantommatning i SB-kortet, enligt vad jag sÄg vid en snabb titt pÄ Creatives hemsida - och dÄ gÄr det inte att anvÀnda en kondensatormic. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
InvicTum Postat 23 oktober 2007 TrĂ„dstartare Dela Postat 23 oktober 2007 sant.hmm..men sĂ„ Lexicon Omega har en sĂ„pass bra preamp sĂ„ den klarar att driva en B1:a alltsĂ„? För annars vet ja att vi har ett "Creative SoundBlaster Live! USB 24-bit" externt ljudkort med micingĂ„ng ocksĂ„.. men dĂ„ lĂ€r preampen i Omegan vara bĂ€ttre va? Tror ni Soundblaster kortet kan driva B1:an ocksĂ„? Lexicon Ă€r garanterat bĂ€ttre! Det finns ingen fantommatning i SB-kortet, enligt vad jag sĂ„g vid en snabb titt pĂ„ Creatives hemsida - och dĂ„ gĂ„r det inte att anvĂ€nda en kondensatormic. Bra dĂ€r Claes. Du Ă€r stabil đ Men tack ni andra som svarat ocksĂ„! đ€Ș DĂ„ siktar jag in mig pĂ„ att testa om Omegan fungerar att anvĂ€nda som preamp trots strulet som det vart att fĂ„ den att fungera som ljudkort... Men det borde den göra. SĂ„ köper jag en B1:a snart och senare införskaffar jag sĂ€kert vtb-1. Soundblaster kortet Ă€r pĂ„ skĂ€mt som ja kunde gissa. Klockrent! Tack och hej! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
InvicTum Postat 5 november 2007 TrĂ„dstartare Dela Postat 5 november 2007 (redigerat) Hej igen alla frĂ€na ljudgrabbar dĂ€r ute! đ Ăr precis pĂ„ vĂ€g att bestĂ€lla en B1 mic nu.. med mickabel o stativ.. Ekonomin ser inte sĂ„ magnifik ut just nu. Vad Ă€r det egentligen som gör VTB-1 sĂ„ mycket bĂ€ttre Ă€n en preamp med fantommatning kring 500 spĂ€nn? För det jag vill göra Ă€r ju bara att koppla in min mic o sjunga lixom.. Sen Ă€r det ju iofs bra ocksĂ„ om det finns möjlighet att linea en akustiskt gitarr samt elgitarr ocksĂ„.. Ăr det korkat att köpa en preamp för typ 500 ? Kan ngn rekommendera en ok preamp i den prisklassen? tack för svar! Redigerat 5 november 2007 av InvicTum Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 5 november 2007 Dela Postat 5 november 2007 Hej igen alla frĂ€na ljudgrabbar dĂ€r ute! đĂr precis pĂ„ vĂ€g att bestĂ€lla en B1 mic nu.. med mickabel o stativ.. Ekonomin ser inte sĂ„ magnifik ut just nu. Vad Ă€r det egentligen som gör VTB-1 sĂ„ mycket bĂ€ttre Ă€n en preamp med fantommatning kring 500 spĂ€nn? För det jag vill göra Ă€r ju bara att koppla in min mic o sjunga lixom.. Sen Ă€r det ju iofs bra ocksĂ„ om det finns möjlighet att linea en akustiskt gitarr samt elgitarr ocksĂ„.. Ăr det korkat att köpa en preamp för typ 500 ? Kan ngn rekommendera en ok preamp i den prisklassen? tack för svar! Jag kör en Art Tube MP och Ă€r kanon nöjd med denna. Den kostar vĂ€l en 500 spĂ€nn. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
InvicTum Postat 5 november 2007 TrĂ„dstartare Dela Postat 5 november 2007 Hej igen alla frĂ€na ljudgrabbar dĂ€r ute! đĂr precis pĂ„ vĂ€g att bestĂ€lla en B1 mic nu.. med mickabel o stativ.. Ekonomin ser inte sĂ„ magnifik ut just nu. Vad Ă€r det egentligen som gör VTB-1 sĂ„ mycket bĂ€ttre Ă€n en preamp med fantommatning kring 500 spĂ€nn? För det jag vill göra Ă€r ju bara att koppla in min mic o sjunga lixom.. Sen Ă€r det ju iofs bra ocksĂ„ om det finns möjlighet att linea en akustiskt gitarr samt elgitarr ocksĂ„.. Ăr det korkat att köpa en preamp för typ 500 ? Kan ngn rekommendera en ok preamp i den prisklassen? tack för svar! đ± Jag kör en Art Tube MP och Ă€r kanon nöjd med denna. Den kostar vĂ€l en 500 spĂ€nn. Det lĂ„ter ju fint.. Den sĂ„g ju vettig ut.. FĂ„r se om ngn annan har ngt förslag. đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Dag Postat 6 november 2007 Dela Postat 6 november 2007 (redigerat) EDIT: FörÄldrad lÀnk. Redigerat 13 mars 2011 av Dag Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.