Jump to content
Annons

Studiofestival # 3 - FINAL


hammagrella

Vilket är nu den absolut sämsta låten?  

73 röster

  1. 1. Vilket är nu den absolut sämsta låten?

    • Hiphop Hasse featuring Country Bob - Cross-over
      13
    • The Wommits - Fok U down
      11
    • The Bungalow Boys - Dist in the house
      15
    • Jörn Gretzky & The Eggnog Dogs - Born in the USA
      14


Recommended Posts

Nu har jag avlagt min röst och alla bidragen var helt smaklöst hemska men Jörn Gretzky hade det lilla extra lite småfalska körstämmor och sånt.

Jag misstänker att en och samma artist kammar storslam då jag tycker mig höra

att fler än ett bidrag har sett dagens ljud från samma smaklösa hjärna???eller????

karl 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 90
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Nu har jag avlagt min röst och alla bidragen var helt smaklöst hemska men Jörn Gretzky hade det lilla extra lite småfalska körstämmor och sånt.

Jag misstänker att en och samma artist kammar storslam då jag tycker mig höra

att fler än ett bidrag har sett dagens ljud från samma smaklösa hjärna???eller????

karl 😉

Du hör fel! Det är fyra helt olika sjuka hjärnor bakom dessa verk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske är jag för sent ute med röstningen, men vafan jag röstar ändå.

Jag lade min röst på Jörn Gretzky , helt enkelt för att den helt klart hade kunnat varit en riktig låt (dvs inte ett försök att låta så illa som möjligt).

Hade detta varit en tävling för de mest skrattframkallande låtarna hade jag röstat annorlunda. Antagligen hade The bungalow boys fått min röst då.

"Det är klangen i rösten som gör det" sitter etsat i skallen nu, haha

Link to comment
Dela på andra sajter

snuskigt jämnt. Hoppas ingen får spader och ett tjog nyregistrerade medlemmar tokröstar partiskt...

Kul med en riktig vinst!

Jopp... det kan ju vara en nackdel med att avslöja ett sådant värdefullt pris... 🙂

Kanske skulle vart bättre att avslöja priset efter tävlingen, men å andra sidan så stiger ju spänningen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Klockan är 20:00 och ställningen är följande:

Hiphop Hasse featuring Country Bob - Cross-over [ 12 ] [25.00%]

The Wommits - Fok U down [ 10 ] [20.83%]

The Bungalow Boys - Dist in the house [ 13 ] [27.08%]

Jörn Gretzky & The Eggnog Dogs - Born in the USA [ 13 ] [27.08%]

Antal röster: 48

Det innebär att vi har två vinnare, jag återkommer i denna tråd med prisutdelning och avslöjande av deltagarna om ett par minuter.

Link to comment
Dela på andra sajter

studio.JPG

Sådär - då var festival 3 avgjord och 48 röstare har korat vinnaren. Det innebär att förstapriset DRUMKIT FROM HELL SUPERIOR går till.....

JAZZMAN

som med sitt band Bungalow Boys och låten "Dist in the house" fick oss att må som allra sämst.

Slagen på mållinjen, med lika många röster i finalen, blev Hammagrella med Jörn Gretzky & Eggnogg Dogs och "Born in the USA". Eftersom Bungalow Boys fick fler röster än Hammagrella i semifinalen, så tar Jazzman förstaplatsen.

Finalen blev ju grymt spännande in i det sista, både Wommits och HipHop Hasse hade ledningen i omgångar. Tufft!

Hela startfältet:

1. Jazzman: The Bungalow Boys - Dist in the house, 14 röster i semi, 13 i finalen

2. Hammagrella: Jörn Gretzky & The Eggnog Dogs - Born in the USA, 10 röster i semi, 13 i finalen

3. Egghuvud: Hiphop Hasse featuring Country Bob - Cross-over, 15 röster i semi, 12 i finalen

4. Demoniqus: The Wommits - Fok U down, 13 röster i semi, 10 i finalen

5. Diwic: Nightwatchers Dream Team feat öh nothing - Nattvaktarens avatar, 9 röster i semi

6. Sounden: Skruttnik - Anark i replokalen, 7 röster i semi

7. Smulan: Penispasta - Rap to my funky shit (I am a kylskåp), 5 röster i semi

8. One night in the trance: Pilla - Illa, 3 röster i semi

9. MusicGene: Bengt Borup Band featuring Helmut Jürgen - Cold summer breeze, 2 röster i semi

9. Viktor den store: The Virus - My computer is sick today, 2 röster i semi

11. Rockfart: Misstär X - Missär X, 1 röst i semi

Stort tack till alla kompositörer (🙂) och kanske ännu större tack till er som plågat er igenom genomlyssning av alla låtar och säkert förstört både aptit och tron på mänskligheten på vägen. Tack också till Olsberg och STUDIO som sponsrat med ett så schysst pris.

Festivalens hederspris går till jumbon Rockfart som, precis som jag misstänkte, inte kan göra dåliga låtar ens om han försöker. En Hammagrella-skiva till samlingen kommer med posten Rockis.

Tack för mig, det här var kul!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahapp. Då vart det över. Det ser ut som att jag var den som kammade hem flest röster i semifinalen med 15 stycken och fram till i Torsdags var jag (ovetandes förståss) ägare till ett DFH, men alla förmorrade soffliggare (ni tre som inte röstade) kostade mig segern. Tänk på det när ni hör mina usla trumförsök i framtiden...

Innan Hamma avslöjade priset så tyckte jag faktiskt inte att jag var sämst. Som en del av er påpekade så kändes låten lite tillgjord. Jag fick den inte så där äkt-sunkig, som jag skulle velat ha den.

Det är inte lätt att vara dålig så stort och äkta grattis till Jazzman.

Inspirationen till Cross-over, om någon är intresserad, kommer faktiskt från "The fat boys" om någon minns dem. Deras enda merit inom hip-hop är väl att de var enormt feta. De gjorde några Hits bla annat en cross-over med Chubby Checker (det var han som lanserade twist nån gång på sextiotalet)

Texten och melodin var avskyvärd och refrängen var något i stil med: "Chubby checker and the fat boys are doing the twist"

Eftersom jag inte något vidare gillar svensk country och framförallt tycker jag att square dance är otroligt löjeväckande så var det snart en given kombination. Den sista komponenten var scattande och joddlande som redan i min späda barndom fick mig att technicolorgäspa å de gräsligaste.

En kombination således av saker som är fruktansvärda i mina öron. Min egen personliga favorit var ändå MusicGene: Bengt Borup Band featuring Helmut Jürgen - Cold summer breeze den fick mig att mår riktigt dåligt.

jag kommer iallafall igen i studiofestival 4. Då skall jag piska er allihop 🙂

Egget

Link to comment
Dela på andra sajter

ojojoj.. man tackar!! 🙂 Trevligt med en revanch från förra festivalen.

Körde på din, egghuvud, hela vägen. Trodde att det var en hammagrellaproduktion, men där ser man.. den är jäkligt bra iaf 😆

Det blev ju en magknipande historia, ända från början av finalröstningen. Tack ska ni ha för rösterna och dom uppmuntrande (🙂) kommentarerna. 😆

Tack olsberg och Studio för vinsten, härligt!!

..och självklart ett sista beröm till hammagrella som nästan kammade hem förstaplatsen den här gången också.

edit: litet stavfel

Redigerat av Jazzman
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Diwic - hur vågar du skända mitt nick?!

Jag och mina advokater kommer att stämma ditt kristna arsle.

Ja jävlar...

Det här kan bli dyrt. Bara att börja baxa från kollekthåven.

God's got keeping score, som Stevie Wonder så smakfullt uttryckte det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Jazzman....

Sen måste jag säga att det här med StudioFestival

har STOR porential att bli en tradition. Hoppas faktiskt

på det. Men jag önskar vid framtida festivaler att ALLT

är klart innan den startar.

Kan till och med tänka mig att det kommer bli ett "rusningståg"

till bidragen. Vem vet nästa pris kanske är Cubase SX 3.0 eller

nått..... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Jag antar att vinnaren i tävlingen per automatik erhåller äran att arrangera nästa studiofestival. Då skall jag vara med.

//Nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med annonsering av pris före/efter. Jag vet inte, tycker det blev rätt gött som det blev faktiskt 🙂 . Annonserar man ett smarrigt pris innan tävlingen är ju risken att folk slår knut på sig själva bara för att vinna. I SF #3 däremot var det ju bara med bidrag från inspirerade själar som verkligen ville, oavsett priset.

Och om man tvärtom väntar med att annonsera priset till EFTER tävlingen så tappar man ju lite av nerven i omröstningen, spelar lixom ingen roll vem som vinner....

Så, sådär låter min efterkonstruktion som visar på fördelen med att det blev precis som det blev. Bra va! Lycka till med nästa arrangemang, den som nu tar stafettpinnen! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Grejjen är ju lite att jag lätt kan tänka mig att folk skulle kunna börja regga fejkusers bara för att kunna rösta när nu priserna är så åtråvärda. Ska det fortsätta i denna stilen så får man styra upp röstningen på ett annat sätt tror jag, t ex att nya users som kommit efter tävlingens start inte får rösta eller så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju vara en idé att avslöja priset efter tävlingens slut, men å andra sidan så mister man ju en del av spänningen. hmm... nu när alla vet att det är möjligt med så åtrovärda pris i festivalerna så kanske det inte spelar någon roll om man avslöjar priset så som hammagrella gjorde, folk kan ju chansa och regga sig flera gånger ändå 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att vinnaren i tävlingen per automatik erhåller äran att arrangera nästa studiofestival. Då skall jag vara med.

//Nemo

Ska jag köra på dårå? Eller står någon annan på tur före, har ingen helt klar idé, men jag kan tänka mig att knåpa ihop en med tiden 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...