Jump to content
Annons

Tips på mjukvaru synth


London

Recommended Posts

Annons
hej vill ha tips på mjukvarusyntar som är bra. Bra basar, stråkar, elpianon , pianon syntljud mm

Hypersonic 2 och Colossus är två paket som innehåller i princip allt det du vill ha.

Trummor, det beror helt på vilka ljud du vill ha, vill du ha akustiska trumljud så funkar Toontracks EZ Drummer eller XLN Audio's Addictive Drums. Trummaskinsljud har jag mindre bra koll på, jag kör Halion och har hittat en bra gratisljud på nätet. Minns inte alls var jag hittade dom, det är ganska länge sedan. Bas finns det också några olika, min favorit är Broomstick Bass. Piano, där kan du testa Native Instruments Akoustic Piano.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bas: Scarbee J-Slap'n Fingered eller Black Bass, EastWest Hardcore Bass

Stråkar: EWQLSO Gold, Garritan GPO

Elpianon: Scarbee VKC

Piano: NI Akoustik Piano, EastWest Bösendorfer290, Steinberg The Grand

Syntar: NI FM-8, Pro53, Absynth, AAS Tassman

Link to comment
Dela på andra sajter

Bas: Scarbee J-Slap'n Fingered eller Black Bass, EastWest Hardcore Bass

[...]

J-Slap'n Fingered finns numera även i form av Red Bass som baseras på samplingarna från JSF men använder samma skript och programmering som Black Bass. Scarbee har förresten en höstrea (33% rabatt på allt) som slutar idag.

Jag vet inte om den ursprungliga frågan inbegrep samplingsbibliotek men om den gjorde det så ta en titt på SampleTekks pianobibliotek. De är kanonbra.

/Nils (skriptprogrammerare, Scarbee)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...