Jump to content
Annons

LinuxSampler i Ubuntu Studio


Nikolaus

Recommended Posts

Annons
Jortz (oregistrerad)
PackageList[/url] står det att linuxsampler ska finnas med i Ubuntu Studio. Är det någon som har hittat den?

Jaha, Ubuntu Studio, är det en ny dist? Kul att det börjar gå mer åt audiohållet med linux. Själv har jag bara kört Ubuntu.. äh, nån annan variant i alla fall och var nöjd med den förutom att det finns så dåligt med musikprogram till linux.

Link to comment
Dela på andra sajter

PackageList[/url] står det att linuxsampler ska finnas med i Ubuntu Studio. Är det någon som har hittat den?

Jaha, Ubuntu Studio, är det en ny dist? Kul att det börjar gå mer åt audiohållet med linux. Själv har jag bara kört Ubuntu.. äh, nån annan variant i alla fall och var nöjd med den förutom att det finns så dåligt med musikprogram till linux.

Ja, med musikprogrammen inkluderat och även grafik och film om man så önskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jortz (oregistrerad)

Intressant! Vet du hur det ligger till med skärmupplösningen nu? När jag körde Ubuntu så gick det inte att ha högre upplösning än .. hmm, tror det var 1024x768.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

I PackageList står det att linuxsampler ska finnas med i Ubuntu Studio. Är det någon som har hittat den?

Linuxsampler är bara en backend. Du får leta efter frontenden, som antingen heter Qsampler eller JSampler, beroende på om du vill köra en Qt-app eller en Java-app. Om den inte finns installerad, testa att söka efter Qsampler i

Pakethanteraren Synaptic.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Tar upp den här tråden igen.

Jag försöker att installera linuxsampler (backend) och får följande medalande när jag kör ./configure

No supported MIDI input system found!
Sorry, LinuxSampler only supports the following MIDI drivers at the moment:
ALSA, MIDIShare, CoreMIDI.
If you think you have one of those available on your system, make sure you
also have the respective development (header) files installed.

Jag har ett usb M-audio MidiSport2x2 som midi interface som fungerar och är aktiverat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar upp den här tråden igen.

Jag försöker att installera linuxsampler (backend) och får följande medalande när jag kör ./configure

No supported MIDI input system found!
Sorry, LinuxSampler only supports the following MIDI drivers at the moment:
ALSA, MIDIShare, CoreMIDI.
If you think you have one of those available on your system, make sure you
also have the respective development (header) files installed.

Jag har ett usb M-audio MidiSport2x2 som midi interface som fungerar och är aktiverat.

Varför inte installera ett binärpaket?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...