Jump to content
Annons

midi-problem! fördröjning...


fenton

Recommended Posts

hej!

Jag har nyligen köpt ett midiklav. "M-audio keyRig 49". När jag spelar med detta i cubase så kommer ljudet ungefär en halv sekund efter att jag tryckt ner tangenten, både när jag spelar vanligt, men även i inspelningen. Om jag väljer ett VST-instrument (F11 osv...) så funkar det helt fläckfritt utan någon fördröjning, men så fort jag väljer GM, eller "microsoft GS wavetable SW synth" så blir det fördröjning. Vad kan detta bero på? Jag har läst tidigare trådar men har ändå inte funnit svar på problemet...

Jag har ett externt ljudkort; Mackie Onyx Satellite

Redigerat av fenton
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
hej!

Jag har nyligen köpt ett midiklav. "M-audio keyRig 49". När jag spelar med detta i cubase så kommer ljudet ungefär en halv sekund efter att jag tryckt ner tangenten, både när jag spelar vanligt, men även i inspelningen. Om jag väljer ett VST-instrument (F11 osv...) så funkar det helt fläckfritt utan någon fördröjning, men så fort jag väljer GM, eller "microsoft GS wavetable SW synth" så blir det fördröjning. Vad kan detta bero på? Jag har läst tidigare trådar men har ändå inte funnit svar på problemet...

Jag har ett externt ljudkort; Mackie Onyx Satellite

Det beror på din drivrutin.

Om ditt ljudkort stödjer ASIO så andvänd det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på din drivrutin.

Om ditt ljudkort stödjer ASIO så andvänd det.

vad exakt är det jag ska göra?

på device setup i cubase så använder jag "satellite ASIO driver".. och det har stått så hela tiden

Redigerat av fenton
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...