Jump to content
Annons

Jag blir så trött


Coffeemidget

Recommended Posts

Upphittat på helgons musikforum. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga... det kändes lönlöst.

"Jag är säker på at fruityloops är skit om man vill skapa egen musik. Säkert kul om man vill DJ´a Å loppa förmixade stycken kors och tvärs men jag gillar inte idén att hela programmet mest liknar en trumsynth å att man har 16 knappar att leka med per spår (man kan säkert fixa mer). Som jag förstår så funkar alla VST plugins å effekter till programmet vilket är bra men ska du ändå använda dig av sånt så är ju cubase ändå 1000 gånger bättre. Dom inbyggda funtionerna och effekterna i Fruity loops ger jag inte mycket för, programmet är helt enkelt för simpelt. Typ som att spela in trummor på ett plastsett från Toys R us istället för ett riktigt trumsett. Men det är min personliga åsikt, finns säkert folk som kan motbevisa mig.

"

"Om alla som föredrar cubase,Reason eller till och med fasttracker före fruityloops vore crackrökare skulle det inte finnas mycke seriös musik i värdlen. Du kan ju själv förklara då varför du föredrar fruityloops och vad som gör det bättre än andra programm istället för att anklaga folk som inte håller med dig för att vara knarkare. Jag tror cyberhyper skapade den här tråden för att han ville ha tips, du kan ju ge någon tips själv istället för att klaga på vad andra skrivit."

"Jag skulle nog säga att du inte får till bra ljud med fruityloops"

"försök inte ens i Fruityloops om du vill göra något seriöst"

http://www.helgon.net/Forum2/display_mess....=49&VD=3618

Tråden för de som har helgonprofil.

Edit:Staverz

Redigerat av Coffeemidget
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Iofs så stämde kanske detta lite i gamla fruity loops (när programmet hette så) nu heter det FL och är väl lika bra (mer eller mindre) som andra program!

En poalre till mig lirar i ett band som heter Rosegarden och han hanterar inte några instrument nåt vidare bra men han har skrivit ett gäng mycket bra låtar i FL och sedan fört över det i ett annat program och låtit musikerna i bandet lägga på sina instrument!

Jag kör med cubase men har faktiskt ofta tänk att införskaffa FL för att skriva muisk i o kanske få ideér som jag kanske inte fått i cubase o andra program!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hvis du vet hva du gjør, så kan du lage hits med en tuba og en panasonic taperecorder..

Its not what you got - but how you use it..

Det er flere verdenskjente produsenter som bruker Fruityloops..

Jeg liker ikke fruity loops, men jeg er ikke dum nok til å si at programmet sucks bare fordi jeg ikke vet hvordan å bruke det.

- J.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter lite som att säga "Elgittarer suger, dom bara låter skränigt och inte bra!!!11". God damnit lär dig använda skiten? Och IIRC är inte FL studios (nuvarande versionen, sjuan) det bästa programmet out there som just studio program? Själv har jag genom att bara fukka runt lite lyckats göra rätt små-lyckade låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...