Jump to content
Annons

Hörseltest


Mollin (oregistrerad)

Recommended Posts

Mollin (oregistrerad)

Hej,

Som ni ser på titeln så skulle jag behöva hjälp med en sak. På behörighetskraven för att komma in på en Polishögskola så ska man göra ett hörseltest.

  • På frekvenserna 125,250,500,1000 och 2000 får hörselförlusten Inte understiga 30 dB
  • På frekvenserna 3000,4000,6000 och 8000 får hörselförlusten Inte understiga 40dB

Finns det någon som skulle kunna hjälpa mig att få fram dom här frekvenserna? eller är det omöjligt?

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej,

Som ni ser på titeln så skulle jag behöva hjälp med en sak. På behörighetskraven för att komma in på en Polishögskola så ska man göra ett hörseltest.

  • På frekvenserna 125,250,500,1000 och 2000 får hörselförlusten Inte understiga 30 dB
  • På frekvenserna 3000,4000,6000 och 8000 får hörselförlusten Inte understiga 40dB

Finns det någon som skulle kunna hjälpa mig att få fram dom här frekvenserna? eller är det omöjligt?

Tack!

Du har PM...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du bli polis får du lägga ner storebror fasonerna

Vad menar du med 'storebror fasonerna' ? 😛

Jag syftade på att du hänvisade till att det "stod så på polisens hemsida". Storebror fason = man kan inte ha fel.slut Jag menade det som ett skämt men det dog ut ......höhö

Link to comment
Dela på andra sajter

Mollin (oregistrerad)
Ska du bli polis får du lägga ner storebror fasonerna

Vad menar du med 'storebror fasonerna' ? 😄

Jag syftade på att du hänvisade till att det "stod så på polisens hemsida". Storebror fason = man kan inte ha fel.slut Jag menade det som ett skämt men det dog ut ......höhö

Mjo men så är det vell lite då! 😉 Ska genast sluta upp med det. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Som ni ser på titeln så skulle jag behöva hjälp med en sak. På behörighetskraven för att komma in på en Polishögskola så ska man göra ett hörseltest.

  • På frekvenserna 125,250,500,1000 och 2000 får hörselförlusten Inte understiga 30 dB
  • På frekvenserna 3000,4000,6000 och 8000 får hörselförlusten Inte understiga 40dB

Finns det någon som skulle kunna hjälpa mig att få fram dom här frekvenserna? eller är det omöjligt?

Tack!

Blir du snut så raderar jag dig från min msn. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

men alla dessa frekvenser och nivåer hör man dagligen.... så om man inte har jobbat på en bullrig industri utan hörselskydd... eller lyssnar på (rock).... "ha...ha.....ha........" Så lär du klara det galant.... men ett tipps kan vara att rensa öronen och utsätt inte dig själv för ovanligt ljud i ett par dagar...(lyssna inte på Ipoden) kanske till och med ha proppar i, 2-3 dagar....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
  • På frekvenserna 125,250,500,1000 och 2000 får hörselförlusten Inte understiga 30 dB
  • På frekvenserna 3000,4000,6000 och 8000 får hörselförlusten Inte understiga 40dB

jag har själv varit hörselskadad sen jag föddes, och är relativt van/ kunnig vad gäller såna här grejer.

om jag fattar rätt, så menas här med "understiga" som hur du uppfattar det.

t.ex ett ljud på 1kHz brölar i rummet med 100dB.

om din hörsel då understiger med säg 20dB då så uppfattar du ljudet som om det skulle vara bara 80dB

jag är inte helt 100% säker på mina fakta, men en -40dB hörelskada låter väldigt extremt tycker jag.

om det är så att du har för dålig hörsel så borde man väl få komma in med hörapparater?

vore väldigt orättvist annars, bli nekad ett jobb man vill ha bara för att man är född med dåliga öron.

Hörapparater är inte farliga, de bits inte och det finns så pass små att man inte ser dom om man inte koncentrerar sig på öronen. visst, nya hörapparater känns alltid lite ovant, men efter en timme eller två så vänjer man sig.

som sagt, jag är inte helt hundra på allt jag skrivit, så ta det inte på för stort allvar.

men lycka till med testet

Redigerat av LinusDD
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...