Jump to content
Annons

Epiphone Firebird


Thimmie

Recommended Posts

Hallå alla!

Jag har tänk att köpa en Epiphone Firebird. Efter att ha kollat runt lite så inser jag att det finns en rad olika modeller av den. Jag har kollat in modellen V men sett att det bla finns en VII också och skillnaden mellan dem verkar vara att VII-modellen har tre mickar och V-modellen två. Är V-modellen värsta budget som låter skit eller hur är det? Finns det någon expert? 😉

Mycket tacksam för svar.

// thimmie

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hallå alla!

Jag har tänk att köpa en Epiphone Firebird. Efter att ha kollat runt lite så inser jag att det finns en rad olika modeller av den. Jag har kollat in modellen V men sett att det bla finns en VII också och skillnaden mellan dem verkar vara att VII-modellen har tre mickar och V-modellen två. Är V-modellen värsta budget som låter skit eller hur är det? Finns det någon expert? 😉

Mycket tacksam för svar.

// thimmie

Ingen expert men så j'vla sugen på en Gibson firebird. Bara för att de är såååå coola.

Om jag skulle köpa en Epiphone skulle helt klart ta VII pga snyggheten, stämskruvarna, blockinlägg osv...

Har inte hört speciellt gått om Epi Firebird på andra forum men gillar man den så kör.

Redigerat av 4Trax
Link to comment
Dela på andra sajter

Gibson låter dyrt! 🙂

Ok, så du har hört dåliga saker om Epiphones firebird? Som vad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gibson låter dyrt! 😱

Ok, så du har hört dåliga saker om Epiphones firebird? Som vad?

Kommer inte ihåg men det räcker att det är en Epi för att vissa ska dissa den. Fördomar! Prova själv och se om du gillar den.

Sök på GMF planket!

Link to comment
Dela på andra sajter

AddeE (oregistrerad)

Halloj!

Har en V själv, och är nöjd med den.

Ingenting att lira metal på men störtskön till Hellacopters liknande prylar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...