Jump to content
Annons

VĂ€rldens mest uttjatade samplig?

KillwithSkill

Recommended Posts

Annons

Ja jesus... Skulle aldrig ha tÀnkt pÄ det om man kollat pÄ filmerna en efter en. Men sÄdÀr med scenerna bredvid varandra gör att det hela, oavsett hur spÀnnande/lÀskig scenen vill vara, Àr enbart komiskt.

Nu Àr förmodligen varenda film som har skriket förstörd för mig.

Dela pÄ andra sajter

Jag tycker att det var ganska kul faktiskt. Men det var vÀl lite som Joe Dante sa att nu nÀr det Àr kÀnt av alla sÄ Àr det inte lika kul lÀngre. Hittade en film med bara klipp dÀr ljudeffekten Àr med:

🙂

Dela pÄ andra sajter

Jag hörde den i Transformers för nĂ„gra dagar sen 🙂

Fan, den filmen vill jag se pÄ ett mycket barnsligt sÀtt...

Jag tycker det Àr ganska skoj med Wilhelmsamplingen, kommer ihÄg att jag kollade pÄ nÄgot ihopklipp för en massa Är sen. Nu Àr det ju vÀldigt officiellt men den var kanske tÀnkt som en hemlig grej ljudlÀggare emellan och dÄ hade det varit kul om ingen annan visste om det.

Dela pÄ andra sajter

Det var ju mer en signatur eller 'grej' för honom frÄn början. NÀstan lite av ett practical joke... tycker det Àr kul med slikt. Det finns efter vad jag hört nÄgot liknande fast ett kvinnoskrik istÀllet.

Dela pÄ andra sajter

Det var ju mer en signatur eller 'grej' för honom frÄn början. NÀstan lite av ett practical joke... tycker det Àr kul med slikt. Det finns efter vad jag hört nÄgot liknande fast ett kvinnoskrik istÀllet.

Ja det finns ett kvinnor skrik oxÄ som amvÀnds vÀldigt mycket i filmer, vet inte vem som har skrikit det orginalet.

NĂ„n som vet?

Dela pÄ andra sajter

• 1 mĂ„nad senare...

Vet inte hur jag kom pÄ detta just nu men i Morden i Midsomer (som har spÄrat ur helt) Äterkommer samma krÄkljud i varje program som Àven lÄter som ett dödsskrik. Tycker det Àr snillrikt!

Dela pÄ andra sajter

Kan ingen posta en lĂ€nk pĂ„ dessa filmer som inte ligger pĂ„ youtube? Kan inte kolla pĂ„ youtube pĂ„ jobbet 😉

Dela pÄ andra sajter

Kan ingen posta en lĂ€nk pĂ„ dessa filmer som inte ligger pĂ„ youtube? Kan inte kolla pĂ„ youtube pĂ„ jobbet 😛
Samma film fast hos Dailymotion

Tack linus 😛

EDIT: Haha, fan va roligt det var 😉

Redigerat av Sonefors
Dela pÄ andra sajter

• 4 Ă„r senare...

Wilhelm scream lĂ€tt.. Har till och med hört det i massa spel ocksĂ„. Men grejen Ă€r ju att om man fick chansen att ljudlĂ€gga en film eller ett spel sĂ„ skulle man ju lĂ€gga in den dĂ€r jĂ€vla samplingen nĂ„nstans bara för att. 🙂

Dela pÄ andra sajter

Men grejen Ă€r ju att om man fick chansen att ljudlĂ€gga en film eller ett spel sĂ„ skulle man ju lĂ€gga in den dĂ€r jĂ€vla samplingen nĂ„nstans bara för att. 🙂
Visst Àr det sÄ. Det Àr sÄ alla andra ljudlÀggare ocksÄ resonerar. Det har blivit lite internhumor bland ljudlÀggare att anvÀnda det skriket. Redigerat av Linus
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.