Jump to content
Annons

Världens mest uttjatade samplig?


KillwithSkill

Recommended Posts

Annons

Ja jesus... Skulle aldrig ha tänkt på det om man kollat på filmerna en efter en. Men sådär med scenerna bredvid varandra gör att det hela, oavsett hur spännande/läskig scenen vill vara, är enbart komiskt.

Nu är förmodligen varenda film som har skriket förstörd för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hörde den i Transformers för några dagar sen 🙂

Fan, den filmen vill jag se på ett mycket barnsligt sätt...

Jag tycker det är ganska skoj med Wilhelmsamplingen, kommer ihåg att jag kollade på något ihopklipp för en massa år sen. Nu är det ju väldigt officiellt men den var kanske tänkt som en hemlig grej ljudläggare emellan och då hade det varit kul om ingen annan visste om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju mer en signatur eller 'grej' för honom från början. Nästan lite av ett practical joke... tycker det är kul med slikt. Det finns efter vad jag hört något liknande fast ett kvinnoskrik istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju mer en signatur eller 'grej' för honom från början. Nästan lite av ett practical joke... tycker det är kul med slikt. Det finns efter vad jag hört något liknande fast ett kvinnoskrik istället.

Ja det finns ett kvinnor skrik oxå som amvänds väldigt mycket i filmer, vet inte vem som har skrikit det orginalet.

Nån som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Kan ingen posta en länk på dessa filmer som inte ligger på youtube? Kan inte kolla på youtube på jobbet 😛
Samma film fast hos Dailymotion

Tack linus 😛

EDIT: Haha, fan va roligt det var 😉

Redigerat av Sonefors
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 år senare...
Men grejen är ju att om man fick chansen att ljudlägga en film eller ett spel så skulle man ju lägga in den där jävla samplingen nånstans bara för att. 🙂
Visst är det så. Det är så alla andra ljudläggare också resonerar. Det har blivit lite internhumor bland ljudläggare att använda det skriket. Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...