KillwithSkill Postat 11 juli 2007 Dela Postat 11 juli 2007 (redigerat) Vild fantasi ljudsĂ€ttarna har till filmerna.... đ Herregud, var det inte dyrt att göra film eller? Kanske just dĂ€rför? đ Vilket skrĂ€p, Jag ska oxĂ„ bli ljud-fx-producent Redigerat 11 juli 2007 av KillwithSkill Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
allansson Postat 11 juli 2007 Dela Postat 11 juli 2007 Ja jesus... Skulle aldrig ha tÀnkt pÄ det om man kollat pÄ filmerna en efter en. Men sÄdÀr med scenerna bredvid varandra gör att det hela, oavsett hur spÀnnande/lÀskig scenen vill vara, Àr enbart komiskt. Nu Àr förmodligen varenda film som har skriket förstörd för mig. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 12 juli 2007 Dela Postat 12 juli 2007 Jag tycker att det var ganska kul faktiskt. Men det var vĂ€l lite som Joe Dante sa att nu nĂ€r det Ă€r kĂ€nt av alla sĂ„ Ă€r det inte lika kul lĂ€ngre. Hittade en film med bara klipp dĂ€r ljudeffekten Ă€r med: đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Stinkey Zwei Postat 12 juli 2007 Dela Postat 12 juli 2007 Det blir lite som att se trolleritrix nÀr man kan dom. Helt ointressant. Detta Àr ju nÄtt att tÀnka pÄ om man övervÀger att anvÀnda för mÄnga och för vanliga samplingar. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
GeckoYamori Postat 12 juli 2007 Dela Postat 12 juli 2007 Jag hörde den i Transformers för nĂ„gra dagar sen đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
teddawid Postat 12 juli 2007 Dela Postat 12 juli 2007 Jag hörde den i Transformers för nĂ„gra dagar sen đ Fan, den filmen vill jag se pĂ„ ett mycket barnsligt sĂ€tt... Jag tycker det Ă€r ganska skoj med Wilhelmsamplingen, kommer ihĂ„g att jag kollade pĂ„ nĂ„got ihopklipp för en massa Ă„r sen. Nu Ă€r det ju vĂ€ldigt officiellt men den var kanske tĂ€nkt som en hemlig grej ljudlĂ€ggare emellan och dĂ„ hade det varit kul om ingen annan visste om det. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 12 juli 2007 TrĂ„dstartare Dela Postat 12 juli 2007 Hittade en film med bara klipp dĂ€r ljudeffekten Ă€r med: đ Ăh? Exakt samma film som jag postade...?!!! đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 12 juli 2007 Dela Postat 12 juli 2007 Hittade en film med bara klipp dĂ€r ljudeffekten Ă€r med: đ Ăh? Exakt samma film som jag postade...?!!! đ host host đ missade den lĂ€nken. JAg klickade bara pĂ„ den andra... (sorry) Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 12 juli 2007 Dela Postat 12 juli 2007 Det var ju mer en signatur eller 'grej' för honom frÄn början. NÀstan lite av ett practical joke... tycker det Àr kul med slikt. Det finns efter vad jag hört nÄgot liknande fast ett kvinnoskrik istÀllet. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 12 juli 2007 TrÄdstartare Dela Postat 12 juli 2007 Nintendo 64, spelet Golden Eye sÄ finns det ett "aj"-ljud som finns med i filmer. Om man skjuter pÄ en vakt i handen eller arslet sÄ stönar idioten till av smÀrta. Det har jag hört i massa skitfilmer. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 13 juli 2007 Dela Postat 13 juli 2007 En klassiker đ FĂ„r vĂ€l ocksĂ„ anvĂ€nda det i nĂ„n film nĂ„n dag. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Trace Postat 13 juli 2007 Dela Postat 13 juli 2007 Det var ju mer en signatur eller 'grej' för honom frÄn början. NÀstan lite av ett practical joke... tycker det Àr kul med slikt. Det finns efter vad jag hört nÄgot liknande fast ett kvinnoskrik istÀllet. Ja det finns ett kvinnor skrik oxÄ som amvÀnds vÀldigt mycket i filmer, vet inte vem som har skrikit det orginalet. NÄn som vet? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
4Trax Postat 11 september 2007 Dela Postat 11 september 2007 Vet inte hur jag kom pÄ detta just nu men i Morden i Midsomer (som har spÄrat ur helt) Äterkommer samma krÄkljud i varje program som Àven lÄter som ett dödsskrik. Tycker det Àr snillrikt! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 11 september 2007 Dela Postat 11 september 2007 Kan ingen posta en lĂ€nk pĂ„ dessa filmer som inte ligger pĂ„ youtube? Kan inte kolla pĂ„ youtube pĂ„ jobbet đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Linus Postat 11 september 2007 Dela Postat 11 september 2007 Kan ingen posta en lĂ€nk pĂ„ dessa filmer som inte ligger pĂ„ youtube? Kan inte kolla pĂ„ youtube pĂ„ jobbet đ Samma film fast hos Dailymotion Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Sonefors Postat 11 september 2007 Dela Postat 11 september 2007 (redigerat) Kan ingen posta en lĂ€nk pĂ„ dessa filmer som inte ligger pĂ„ youtube? Kan inte kolla pĂ„ youtube pĂ„ jobbet đ Samma film fast hos Dailymotion Tack linus đ EDIT: Haha, fan va roligt det var đ Redigerat 11 september 2007 av Sonefors Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Unicron Postat 12 september 2007 Dela Postat 12 september 2007 Har för mig att jag sÄg att nÄgon nÀmnde dem dÀr barnen som skrattar som i princip Àr med i varenda film, nÄgon som vet nÄgot om den samplingen? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 23 september 2011 TrÄdstartare Dela Postat 23 september 2011 Bump! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Matthew L Postat 23 september 2011 Dela Postat 23 september 2011 Kanske ett kommande festivaltema, gör en lÄt med skriket som central ingrediens... Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Rabieshund Postat 24 september 2011 Dela Postat 24 september 2011 Wilhelm scream lĂ€tt.. Har till och med hört det i massa spel ocksĂ„. Men grejen Ă€r ju att om man fick chansen att ljudlĂ€gga en film eller ett spel sĂ„ skulle man ju lĂ€gga in den dĂ€r jĂ€vla samplingen nĂ„nstans bara för att. đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
AnthonyS Postat 24 september 2011 Dela Postat 24 september 2011 Det hÀr skriket har ju anvÀnts till hur mÄnga grejer som helst. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Linus Postat 24 september 2011 Dela Postat 24 september 2011 (redigerat) Men grejen Ă€r ju att om man fick chansen att ljudlĂ€gga en film eller ett spel sĂ„ skulle man ju lĂ€gga in den dĂ€r jĂ€vla samplingen nĂ„nstans bara för att. đ Visst Ă€r det sĂ„. Det Ă€r sĂ„ alla andra ljudlĂ€ggare ocksĂ„ resonerar. Det har blivit lite internhumor bland ljudlĂ€ggare att anvĂ€nda det skriket. Redigerat 24 september 2011 av Linus Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.