Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag tÀnkte att jag Àntligen skulle uppdatera min Cubase Studio 4.0.1. till 4.0.2. Sagt och gjort. jag hittar sidan med downloads, laddar ner och kör enligt instruktion. Men nÀr jag sedan kör igÄng mÀrker jag att det fortfarande stÄr 4.0.1. Trodde pÄ nÄgot vis att versionsnoteringen skulle Àndra sig. Eller har jag missat nÄt?

Hur kollar jag att installationen har gÄtt igenom korrekt?

Annons
Postat

Det lÄter som att uppdateringen av nÄgon anledning inte har gjorts i samma mapp som Cubase i praktiken ligger. Jag vill minnas att det stÄr 4.0.2 pÄ min installation ac Cubase 4 hemma.

Med andra ord:

Kontrollera att det verkligen Àr rÀtt mapp som installationsprogrammet vill göra uppdateringen i.

Postat

Dels kan det vara bra att starta om datorn efter uppdatering vilket du kanske gjort. Du hittar mappen dÀr du installerade i T.ex. C:program.

GÄ in i den hÀr datorn enhet c program och kolla. Alternativt gÄ in i sök filer och mappar Hoppas att det Àr till nÄgon hjÀlp det hÀr brukar ju gÄ automatiskt.

Postat

Jo jag har jag startat om 😄

Jag vet var cubase ligger och jag vet var mappen med uppdateringar ligger - men var SKA den ligga? Nu har jag kört installationen dels frĂ„n skrivbordet, dels frĂ„n C:\Program Files\Steinberg\Cubase Studio 4 men det biter inte 😄

SĂ„ frĂ„gan Ă€r: vad Ă€r "rĂ€tt mapp"? 😉

Postat
nÄn som har nÄgot tips?

Om du inte uppdaterat Windows pÄ ett tag sÄ kan du behöva en ny version av Windows installer för att installera uppdateringen. Den finner du hÀr: http://support.microsoft.com/kb/893803

Postat
ok - ursÀkta en-dum-en:

vilken Àr "rÀtt mapp"

hur kontrollerar jag att installationen hamnar dÀr?

NÀr du installerade Cubase Studio 4 för första gÄngen, minns du om du sjÀlv angav var Cubase skulle ligga, eller om du gick pÄ standardvalet? (c:\program\steinberg\cubase...)

Vad du kan göra för att kontrollera platsen för din installerade Cubaseversion Àr:

1. Högerklicka pÄ genvÀgen som du anvÀnder för att starta programmet. GenvÀgen kan ligga i menyn, pÄ skrivbordet eller i snabbstartfÀltet - men viktigast Àr att du högerklickar pÄ den ikon du brukar starta programmet med.

2. Klicka pÄ Egenskaper i menyn som kommer upp.

3. Notera vad som stÄr i fÀltet MÄl. Se till att uppdateringsprogrammet anvÀnder denna sökvÀg.

Hoppas detta hjĂ€lper 😳

Postat

Samma sak hĂ€nde mig nĂ€r jag uppdaterade Cubase. Har anvĂ€nt standardvalet nĂ€r jag installerade Cubase och det gjorde jag ocksĂ„ nu med uppdateringen. UpptĂ€ckte att det fanns en "ny" Cubase-ikon i Program-mappen eller om det var i Applications mappen (mins inte), den gamla hade jag pĂ„ skrivbordet. Jag startade Cubase dĂ€rifrĂ„n och det var den nya versionen. Sen var det bara att slĂ€nga den gamla. Och det var med den gamla ikonen jag försökte starta Cubase efter uppdateringen. Visste inte att det fanns en ny ikon nedladdat. Men man lĂ€r sig đŸ˜Č

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.