Jump to content
Annons

installation av uppdateringar


Tant Fransa

Recommended Posts

Jag tänkte att jag äntligen skulle uppdatera min Cubase Studio 4.0.1. till 4.0.2. Sagt och gjort. jag hittar sidan med downloads, laddar ner och kör enligt instruktion. Men när jag sedan kör igång märker jag att det fortfarande står 4.0.1. Trodde på något vis att versionsnoteringen skulle ändra sig. Eller har jag missat nåt?

Hur kollar jag att installationen har gått igenom korrekt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det låter som att uppdateringen av någon anledning inte har gjorts i samma mapp som Cubase i praktiken ligger. Jag vill minnas att det står 4.0.2 på min installation ac Cubase 4 hemma.

Med andra ord:

Kontrollera att det verkligen är rätt mapp som installationsprogrammet vill göra uppdateringen i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dels kan det vara bra att starta om datorn efter uppdatering vilket du kanske gjort. Du hittar mappen där du installerade i T.ex. C:program.

Gå in i den här datorn enhet c program och kolla. Alternativt gå in i sök filer och mappar Hoppas att det är till någon hjälp det här brukar ju gå automatiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag har jag startat om 😄

Jag vet var cubase ligger och jag vet var mappen med uppdateringar ligger - men var SKA den ligga? Nu har jag kört installationen dels från skrivbordet, dels från C:\Program Files\Steinberg\Cubase Studio 4 men det biter inte 😄

Så frågan är: vad är "rätt mapp"? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

nån som har något tips?

Om du inte uppdaterat Windows på ett tag så kan du behöva en ny version av Windows installer för att installera uppdateringen. Den finner du här: http://support.microsoft.com/kb/893803

Link to comment
Dela på andra sajter

ok - ursäkta en-dum-en:

vilken är "rätt mapp"

hur kontrollerar jag att installationen hamnar där?

När du installerade Cubase Studio 4 för första gången, minns du om du själv angav var Cubase skulle ligga, eller om du gick på standardvalet? (c:\program\steinberg\cubase...)

Vad du kan göra för att kontrollera platsen för din installerade Cubaseversion är:

1. Högerklicka på genvägen som du använder för att starta programmet. Genvägen kan ligga i menyn, på skrivbordet eller i snabbstartfältet - men viktigast är att du högerklickar på den ikon du brukar starta programmet med.

2. Klicka på Egenskaper i menyn som kommer upp.

3. Notera vad som står i fältet Mål. Se till att uppdateringsprogrammet använder denna sökväg.

Hoppas detta hjälper 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma sak hände mig när jag uppdaterade Cubase. Har använt standardvalet när jag installerade Cubase och det gjorde jag också nu med uppdateringen. Upptäckte att det fanns en "ny" Cubase-ikon i Program-mappen eller om det var i Applications mappen (mins inte), den gamla hade jag på skrivbordet. Jag startade Cubase därifrån och det var den nya versionen. Sen var det bara att slänga den gamla. Och det var med den gamla ikonen jag försökte starta Cubase efter uppdateringen. Visste inte att det fanns en ny ikon nedladdat. Men man lär sig 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...