Jump to content
Annons

installera reason pÄ mac


ljudbrud

Recommended Posts

Hej! 😆

Jag Ă€r gammal Reason-anvĂ€ndare men ny Mac-anvĂ€ndare. Nu försöker jag installera Reason 3.0 pĂ„ min MacBook vilket gĂ„r sĂ„dĂ€r! Jag har konverterat .bin/.cue-filerna i installationsmappen till .iso-filer som jag öppnar med skivverktyget i Mac OSX, men nĂ€r jag startar sjĂ€lva installationsguiden för programmet sĂ€ger den att jag ska mata in Orkester-CD:n (som jag redan har som skivavbild) pĂ„ skrivbordet. Hur ska jag göra? Grymt frustrerande. CD 1 gick bra att öppna men inte CD2 och 3. Är det nĂ„got fel pĂ„ filerna tro? Som sagt, jag Ă€r ny pĂ„ Mac och lite lost.

Tacksam om nÄgon kan hjÀlpa till!

Ciao

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Vad Àr problemet? Det Àr vÀl bara att mata in CD-skivorna istÀllet för att försöka köra frÄn skivavbilderna?

😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Du behöver brÀnna dem som seperata CD-skivor.

Glöm inte bort att uppdatera Reason till vers 3.05 efter installation.

(3.05 Àr till för Intel sÄvÀl som PowerPc)

Redigerat av chrisB
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad Àr problemet? Det Àr vÀl bara att mata in CD-skivorna istÀllet för att försöka köra frÄn skivavbilderna?

😊

Hmm, jag var nog lite otydlig... Jag fick programmet av en kompis som .bin-filer, alltsÄ inga CD-skivor... Försökte brÀnna skivor av filerna men det funkade inte. Men mitt problem kanske hör hemma mer pÄ ett Mac-forum Àn ett Reason-forum, vet inte. Tack ÀndÄ!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad Àr problemet? Det Àr vÀl bara att mata in CD-skivorna istÀllet för att försöka köra frÄn skivavbilderna?

🙂

Hmm, jag var nog lite otydlig... Jag fick programmet av en kompis som .bin-filer, alltsÄ inga CD-skivor... Försökte brÀnna skivor av filerna men det funkade inte. Men mitt problem kanske hör hemma mer pÄ ett Mac-forum Àn ett Reason-forum, vet inte. Tack ÀndÄ!

SĂ„ det handlar om en piratkopia?

😊

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad Àr problemet? Det Àr vÀl bara att mata in CD-skivorna istÀllet för att försöka köra frÄn skivavbilderna?

😳

Hmm, jag var nog lite otydlig... Jag fick programmet av en kompis som .bin-filer, alltsÄ inga CD-skivor... Försökte brÀnna skivor av filerna men det funkade inte. Men mitt problem kanske hör hemma mer pÄ ett Mac-forum Àn ett Reason-forum, vet inte. Tack ÀndÄ!

SĂ„ det handlar om en piratkopia?

đŸ˜±

kan inte annat Ă€n att stĂ€mma in i ett stort 😕 !

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad Àr problemet? Det Àr vÀl bara att mata in CD-skivorna istÀllet för att försöka köra frÄn skivavbilderna?

đŸ˜±

Hmm, jag var nog lite otydlig... Jag fick programmet av en kompis som .bin-filer, alltsÄ inga CD-skivor... Försökte brÀnna skivor av filerna men det funkade inte. Men mitt problem kanske hör hemma mer pÄ ett Mac-forum Àn ett Reason-forum, vet inte. Tack ÀndÄ!

NejdÄ. det Àr inget mac-problem - hÀr Àr vi macanvÀndare/Àgare ocksÄ . . :-)

Man mÄste brÀnna filerna som CD, men dÄ gör man en kopia pÄ nÄgon annans Reason version, och det gillar vi inte hÀr. SÄ Àr det.

SÄ vill du prova Reason kan du ladda hem en demo version, eller sÄ fÄr du lov att köpa ett eget ex. Reason Àr inte speciellt dyrt och vÀl vÀrt pengarna.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 3 veckor senare...
Vad Àr problemet? Det Àr vÀl bara att mata in CD-skivorna istÀllet för att försöka köra frÄn skivavbilderna?

😆

Hmm, jag var nog lite otydlig... Jag fick programmet av en kompis som .bin-filer, alltsÄ inga CD-skivor... Försökte brÀnna skivor av filerna men det funkade inte. Men mitt problem kanske hör hemma mer pÄ ett Mac-forum Àn ett Reason-forum, vet inte. Tack ÀndÄ!

NejdÄ. det Àr inget mac-problem - hÀr Àr vi macanvÀndare/Àgare ocksÄ . . :-)

Man mÄste brÀnna filerna som CD, men dÄ gör man en kopia pÄ nÄgon annans Reason version, och det gillar vi inte hÀr. SÄ Àr det.

SÄ vill du prova Reason kan du ladda hem en demo version, eller sÄ fÄr du lov att köpa ett eget ex. Reason Àr inte speciellt dyrt och vÀl vÀrt pengarna.

Hej och tack allihopa för svaren!

Jag vet vad ni har för instÀllning till piratkopierade program hÀr pÄ forumet och gick omkring med en skammens rodnad pÄ kinderna sÄ fort jag postat inlÀgget och insett mitt misstag! Fy skÀms pÄ mig. SjÀlvklart Àr min intention att köpa programmet sÄ smÄningom, men min avsikt var att först testa hur Reason fungerade pÄ min MacBook innan jag köpte det. Dock misstÀnker jag att den demoversion man kan ladda ner Àr en nedbantad version och att jag dÀrför inte kommer att kunna testa mina befintliga projekt i den. (De befintliga projekten Àr gjorda pÄ helt laglig vÀg pÄ min skola, men jag vill jobba vidare med dem hemma). Men jag fÄr vÀl nöja mig med att testa demoversionen helt enkelt och vÀnta pÄ skatteÄterbÀringen.

Dessutom vill jag tacka för ett bra forum och hoppas att jag Ă€r vĂ€lkommen hĂ€r Ă€ven i framtiden trots min lilla kriminella, om Ă€n misslyckade, utsvĂ€vning! 😳

Mvh ljudbrud

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad Àr problemet? Det Àr vÀl bara att mata in CD-skivorna istÀllet för att försöka köra frÄn skivavbilderna?

đŸ˜Č

Hmm, jag var nog lite otydlig... Jag fick programmet av en kompis som .bin-filer, alltsÄ inga CD-skivor... Försökte brÀnna skivor av filerna men det funkade inte. Men mitt problem kanske hör hemma mer pÄ ett Mac-forum Àn ett Reason-forum, vet inte. Tack ÀndÄ!

NejdÄ. det Àr inget mac-problem - hÀr Àr vi macanvÀndare/Àgare ocksÄ . . :-)

Man mÄste brÀnna filerna som CD, men dÄ gör man en kopia pÄ nÄgon annans Reason version, och det gillar vi inte hÀr. SÄ Àr det.

SÄ vill du prova Reason kan du ladda hem en demo version, eller sÄ fÄr du lov att köpa ett eget ex. Reason Àr inte speciellt dyrt och vÀl vÀrt pengarna.

Hej och tack allihopa för svaren!

Jag vet vad ni har för instÀllning till piratkopierade program hÀr pÄ forumet och gick omkring med en skammens rodnad pÄ kinderna sÄ fort jag postat inlÀgget och insett mitt misstag! Fy skÀms pÄ mig. SjÀlvklart Àr min intention att köpa programmet sÄ smÄningom, men min avsikt var att först testa hur Reason fungerade pÄ min MacBook innan jag köpte det. Dock misstÀnker jag att den demoversion man kan ladda ner Àr en nedbantad version och att jag dÀrför inte kommer att kunna testa mina befintliga projekt i den. (De befintliga projekten Àr gjorda pÄ helt laglig vÀg pÄ min skola, men jag vill jobba vidare med dem hemma). Men jag fÄr vÀl nöja mig med att testa demoversionen helt enkelt och vÀnta pÄ skatteÄterbÀringen.

Dessutom vill jag tacka för ett bra forum och hoppas att jag Ă€r vĂ€lkommen hĂ€r Ă€ven i framtiden trots min lilla kriminella, om Ă€n misslyckade, utsvĂ€vning! 😄

Mvh ljudbrud

Jag förstĂ„r hur du tĂ€nker och sjĂ€lvklart Ă€r du vĂ€lkommen trots dina kriminella tendenser 😆

Jag kör Reason 3 pĂ„ MacBook Pro och det fungerar helt perfekt, verkligen. sjukt jĂ€ttebra. köp det 😛 strunta i att vĂ€nta till Reason 4, köper du nu tror jag att du fĂ„r uppgradering till 4 gratis iaf. och fyra mĂ„nader utan Reason Ă€r fyra mĂ„nader du lider av.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Dessutom vill jag tacka för ett bra forum och hoppas att jag Ă€r vĂ€lkommen hĂ€r Ă€ven i framtiden trots min lilla kriminella, om Ă€n misslyckade, utsvĂ€vning! 😄

Du Àr definitivt vÀlkommen! Idag sÄvÀl som i framtiden.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 Ă„r senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...