Jump to content
Annons

HJÄLP/processorn överhettar helt plötsligt


Liquid_6

Recommended Posts

Hej.Det är så att jag idag tog bort min processor-en intel core 2 duo E6700 ur min dator för att applicera lite kylpasta men efter jag satt tillbaka den igen så vart den överhettad bara efter några sekunder.Det stod ochså att jag satt in en ny processor och datan ville att jag skulle välja mellan att gå in i setupen innan jag fortsatt ladda eller att ladda default settings.Jag valde då default settings.Mitt moderkort är ett asus p5wdg2ws proffesional.Vad kan ha hänt?Snälla hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Antingen har du smetat på för mycket kylpasta, så att det blir ett isolerande skikt i stället för värmeledande - eller så har du inte lyckats få dit kylflänsen ordentligt efter att du hade den av...

Kylpastan ska egentligen skrapas på. Den ska i princip bara fylla ut mikroskopiska gropar och sprickor som finns i CPU:ns och kylflänsens material, så det är vanligare än man kanske tror, att man använder för mycket av det goda...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag löste problemet genom att flytta på kylarn,av nån konstig anledning så löste det sig då,vore ju kul å veta varför det problemet uppstod.Kanske satt den lite fel eller nåt.Det värsta är att tempen på processorn stod på typ 110 grader så jag är rädd att den blivit permanent skadad men den funkar som vanligt än så länge iaf.Finns det nåt program som kan kolla i vilket skick ens processor är i.Är det ett benchmark program kanske?Tack för hjälpen ännu e gång 😉

Redigerat av Liquid_6
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...