Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej

Ville bara sĂ€ga att sidan inte visas som den ska i safari, hoppas detta Ă„tgĂ€rdas sĂ„ fort som möjligt 😄

AnvÀnder Safari 2.0.4 pÄ en mac pro.

MVH

Anders

EDIT: Uppdaterade Àmnestitel /Olsberg

Redigerat av Olsberg
Annons
Postat

Hmm. dÄ Àr det ju iaf nÄtt fel. Hoppas det fixas dÄ jag anvÀnder safari och det Àr pÄ min mac jag gör musik.

dannepop (oregistrerad)
Postat

Vad exakt Àr det som inte funkar?

Jag kan inte se nÄgot uppenbart pÄ min MBP 2.16!

Danne/

Postat

Jag har samma problem, anvÀnder Safari 2.0.4 pÄ en macbook. Hos mig sÄ hamnar översta raden (forum, lÄtar, kalender, medlemmar etc.) i annonserna pÄ högersidan. Det gÄr inte att klicka pÄ dom valen iom att dom ligger i och bakom annonsfÀltet.

Postat

mitt tips Àr att byta till firefox. Det Àr aldeles för mkt som inte fungerar med safari.

Kör sjÀlv mac i studion, och anvÀnder bara firefox.

Postat

Ahh.. Annonserna Àr lite av ett fulhack för tillfÀllet, vi tittar pÄ ett sÀtt att integrera dem snyggare. Sidan kan alltsÄ komma att Àndras pÄ ett sÀtt som gör att det fungerar bra med Safari.

Postat
Ahh.. Annonserna Àr lite av ett fulhack för tillfÀllet, vi tittar pÄ ett sÀtt att integrera dem snyggare. Sidan kan alltsÄ komma att Àndras pÄ ett sÀtt som gör att det fungerar bra med Safari.

Det enklaste Ă€r vĂ€l annars att bara vara "W3C Standard Compliant". DĂ„ löser man problemen för de browsers som vill och kan vara kompatibla. Resten gör ju fel. Mina 0.02 €.

Postat

Det enklaste Ă€r vĂ€l annars att bara vara "W3C Standard Compliant". DĂ„ löser man problemen för de browsers som vill och kan vara kompatibla. Resten gör ju fel. Mina 0.02 €.

HĂ„ller med. Detta garanterar ju ocksĂ„ (nĂ€stan) att sidan fungerar i framtida browsrar. 🙂

Postat (redigerat)

Annonserna Àr inte problemet, det Àr att stilmallarna (css) inte tolkas korrekt av Safari. Samtliga andra aktuella webblÀsare (Opera, Explorer och Firefox) tolkar dock stilmallarna korrekt enligt standard.

Enligt vad jag har hört sÄ ska Safari uppgraderas ordentligt till nÀsta version av OS X.

VÄrt förslag Àr att pÄ Macen tills dess installera antingen Firefox eller Camino. Den senare bygger pÄ samma grund som Firefox, men Àr mer anpassad för OS X Àn Firefox.

EDIT: Annonserna Ă€r inte ett fulhack vad gĂ€ller standarder, snarast ett fulhack för att fĂ„ in dem i mallarna, men det Ă€r en helt annan sak 🙂

Redigerat av Olsberg
Postat
Annonserna Àr inte problemet, det Àr att stilmallarna (css) inte tolkas korrekt av Safari. Samtliga andra aktuella webblÀsare (Opera, Explorer och Firefox) tolkar dock stilmallarna korrekt enligt standard.

Enligt vad jag har hört sÄ ska Safari uppgraderas ordentligt till nÀsta version av OS X.

VÄrt förslag Àr att pÄ Macen tills dess installera antingen Firefox eller Camino. Den senare bygger pÄ samma grund som Firefox, men Àr mer anpassad för OS X Àn Firefox.

EDIT: Annonserna Ă€r inte ett fulhack vad gĂ€ller standarder, snarast ett fulhack för att fĂ„ in dem i mallarna, men det Ă€r en helt annan sak 😏

Tack!! Sidan fungerar fin fint med Camino!!!

Postat

Hmm... trodde inte Safari var sĂ„ dĂ„lig pĂ„ css-standarder. Jag fĂ„r vĂ€l leva med att det ser lite konstigt ut, för jag vill inte installera nĂ„n annan webblĂ€sare, det plottrar upp hĂ„rddisken för mycket. 😉

Postat
Hmm... trodde inte Safari var sĂ„ dĂ„lig pĂ„ css-standarder. Jag fĂ„r vĂ€l leva med att det ser lite konstigt ut, för jag vill inte installera nĂ„n annan webblĂ€sare, det plottrar upp hĂ„rddisken för mycket. 😉

jag instellerade camino nu och det var inga problem för mig. Är bara en fil som du flyttar till hĂ„rddisken sĂ„ det Ă€r ingen installation heller. Det kan du nog göra utan att oroa dig. Varningens ord för netscape bara. Det tyckte jag inte alls om.

Postat
Hmm... trodde inte Safari var sĂ„ dĂ„lig pĂ„ css-standarder. Jag fĂ„r vĂ€l leva med att det ser lite konstigt ut, för jag vill inte installera nĂ„n annan webblĂ€sare, det plottrar upp hĂ„rddisken för mycket. đŸ˜±

jag instellerade camino nu och det var inga problem för mig. Är bara en fil som du flyttar till hĂ„rddisken sĂ„ det Ă€r ingen installation heller. Det kan du nog göra utan att oroa dig. Varningens ord för netscape bara. Det tyckte jag inte alls om.

Det kanske Àr vÀrt att köra det ÀndÄ, det verkar vara likt Safari fast bÀttre. Kan man flytta plats pÄ flikar ocksÄ?

Postat
jag vill inte installera nĂ„n annan webblĂ€sare, det plottrar upp hĂ„rddisken för mycket. đŸ˜±
🙂
Postat
Hmm... trodde inte Safari var sĂ„ dĂ„lig pĂ„ css-standarder. Jag fĂ„r vĂ€l leva med att det ser lite konstigt ut, för jag vill inte installera nĂ„n annan webblĂ€sare, det plottrar upp hĂ„rddisken för mycket. đŸ˜±

Det kanske Àr vÀrt att köra det ÀndÄ, det verkar vara likt Safari fast bÀttre. Kan man flytta plats pÄ flikar ocksÄ?

det vet jag faktiskt inte, det e bara att testa tror jag 🙂

Postat

Jag gillar inte Camino... Man kan inte scrolla steglöst, den separ sig nÀr man skriver i ett textfÀlt och scrollar samtidigt, man kan inte anvÀnda Ctrl-H för backsteg för det Àr kopplat till nÄn funktion... nej, jag tÀnker fortsÀtta med Safari.

Postat
Jag gillar inte Camino... Man kan inte scrolla steglöst, den separ sig nÀr man skriver i ett textfÀlt och scrollar samtidigt, man kan inte anvÀnda Ctrl-H för backsteg för det Àr kopplat till nÄn funktion... nej, jag tÀnker fortsÀtta med Safari.

Skriver och scrollar samtidigt...hur mĂ„nga hĂ€nder har du mannen 😉

Postat

Skriver och scrollar samtidigt...hur mĂ„nga hĂ€nder har du mannen 😳

Ja, men alltsÄ om man har markören i ett textfÀlt och scrollar samtidigt sÄ separ det loss lite grann.

• 3 veckor senare...
Postat
[...]

BekrÀftar mitt tidigare inlÀgg, sajten ser helt korrekt ut i Safari 3 (beta) pÄ Mac som kom för nÄgra timmar sedan. Har inte provat Safari 3 för Windows Àn.

Safari 3 finns pÄ www.apple.com/safari

Postat
Har inte provat Safari 3 för Windows Àn.

Det har jag. Och kan bara sÀga att det var nog det mest buggiga jag vart med om. Massor av text syns inte. FÄr felmeddelande hela tiden och det kraschar titt som tÀtt. Helt fullkomligt obrukbar. Safari goes rabies!

FÄr se om jag ska ladda ner det till macen sen.

Postat

Ajajj, har lÀst att det Àr flera som har stora problem med Safari pÄ Windows. Om syftet med Safari för Windows Àr att fÄ folk att inse hur bra saker Apple gör - och i förlÀngningen fÄ dem att vilja köpa en Mac - sÄ Àr en vrÄlbuggig beta det sista som borde komma ut. Men det Àr bara vad jag tycker.

Problemet med stilmallar pĂ„ den hĂ€r sajten ser i alla fall ut att fĂ„ en permanent lösning pĂ„ Mac, det Ă€r det viktigaste. 😳

Postat
Har inte provat Safari 3 för Windows Àn.

Det har jag. Och kan bara sÀga att det var nog det mest buggiga jag vart med om. Massor av text syns inte.

Aha! Det Ă€r kanske dĂ€rför som Apple mĂ€tt upp snabbare inlĂ€sningstider i Safari-betan Ă€n Firefox. 😆

Om det Ă€r tillĂ„tet för webblĂ€saren att strunta i lite text hĂ€r och var - dĂ„ gĂ„r det mycket fortare! 😳

safarihtmlqa2.jpg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.