Jump to content
Annons

Sidan fungerar inte med Safari


Anders F

Recommended Posts

Hej

Ville bara säga att sidan inte visas som den ska i safari, hoppas detta åtgärdas så fort som möjligt 😄

Använder Safari 2.0.4 på en mac pro.

MVH

Anders

EDIT: Uppdaterade ämnestitel /Olsberg

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
dannepop (oregistrerad)

Vad exakt är det som inte funkar?

Jag kan inte se något uppenbart på min MBP 2.16!

Danne/

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har samma problem, använder Safari 2.0.4 på en macbook. Hos mig så hamnar översta raden (forum, låtar, kalender, medlemmar etc.) i annonserna på högersidan. Det går inte att klicka på dom valen iom att dom ligger i och bakom annonsfältet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahh.. Annonserna är lite av ett fulhack för tillfället, vi tittar på ett sätt att integrera dem snyggare. Sidan kan alltså komma att ändras på ett sätt som gör att det fungerar bra med Safari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahh.. Annonserna är lite av ett fulhack för tillfället, vi tittar på ett sätt att integrera dem snyggare. Sidan kan alltså komma att ändras på ett sätt som gör att det fungerar bra med Safari.

Det enklaste är väl annars att bara vara "W3C Standard Compliant". Då löser man problemen för de browsers som vill och kan vara kompatibla. Resten gör ju fel. Mina 0.02 €.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahh.. Annonserna är lite av ett fulhack för tillfället, vi tittar på ett sätt att integrera dem snyggare. Sidan kan alltså komma att ändras på ett sätt som gör att det fungerar bra med Safari.

Det enklaste är väl annars att bara vara "W3C Standard Compliant". Då löser man problemen för de browsers som vill och kan vara kompatibla. Resten gör ju fel. Mina 0.02 €.

Håller med. Detta garanterar ju också (nästan) att sidan fungerar i framtida browsrar. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annonserna är inte problemet, det är att stilmallarna (css) inte tolkas korrekt av Safari. Samtliga andra aktuella webbläsare (Opera, Explorer och Firefox) tolkar dock stilmallarna korrekt enligt standard.

Enligt vad jag har hört så ska Safari uppgraderas ordentligt till nästa version av OS X.

Vårt förslag är att på Macen tills dess installera antingen Firefox eller Camino. Den senare bygger på samma grund som Firefox, men är mer anpassad för OS X än Firefox.

EDIT: Annonserna är inte ett fulhack vad gäller standarder, snarast ett fulhack för att få in dem i mallarna, men det är en helt annan sak 🙂

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annonserna är inte problemet, det är att stilmallarna (css) inte tolkas korrekt av Safari. Samtliga andra aktuella webbläsare (Opera, Explorer och Firefox) tolkar dock stilmallarna korrekt enligt standard.

Enligt vad jag har hört så ska Safari uppgraderas ordentligt till nästa version av OS X.

Vårt förslag är att på Macen tills dess installera antingen Firefox eller Camino. Den senare bygger på samma grund som Firefox, men är mer anpassad för OS X än Firefox.

EDIT: Annonserna är inte ett fulhack vad gäller standarder, snarast ett fulhack för att få in dem i mallarna, men det är en helt annan sak 😏

Tack!! Sidan fungerar fin fint med Camino!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... trodde inte Safari var så dålig på css-standarder. Jag får väl leva med att det ser lite konstigt ut, för jag vill inte installera nån annan webbläsare, det plottrar upp hårddisken för mycket. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... trodde inte Safari var så dålig på css-standarder. Jag får väl leva med att det ser lite konstigt ut, för jag vill inte installera nån annan webbläsare, det plottrar upp hårddisken för mycket. 😉

jag instellerade camino nu och det var inga problem för mig. Är bara en fil som du flyttar till hårddisken så det är ingen installation heller. Det kan du nog göra utan att oroa dig. Varningens ord för netscape bara. Det tyckte jag inte alls om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... trodde inte Safari var så dålig på css-standarder. Jag får väl leva med att det ser lite konstigt ut, för jag vill inte installera nån annan webbläsare, det plottrar upp hårddisken för mycket. 😱

jag instellerade camino nu och det var inga problem för mig. Är bara en fil som du flyttar till hårddisken så det är ingen installation heller. Det kan du nog göra utan att oroa dig. Varningens ord för netscape bara. Det tyckte jag inte alls om.

Det kanske är värt att köra det ändå, det verkar vara likt Safari fast bättre. Kan man flytta plats på flikar också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... trodde inte Safari var så dålig på css-standarder. Jag får väl leva med att det ser lite konstigt ut, för jag vill inte installera nån annan webbläsare, det plottrar upp hårddisken för mycket. 😱

jag instellerade camino nu och det var inga problem för mig. Är bara en fil som du flyttar till hårddisken så det är ingen installation heller. Det kan du nog göra utan att oroa dig. Varningens ord för netscape bara. Det tyckte jag inte alls om.

Det kanske är värt att köra det ändå, det verkar vara likt Safari fast bättre. Kan man flytta plats på flikar också?

det vet jag faktiskt inte, det e bara att testa tror jag 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte Camino... Man kan inte scrolla steglöst, den separ sig när man skriver i ett textfält och scrollar samtidigt, man kan inte använda Ctrl-H för backsteg för det är kopplat till nån funktion... nej, jag tänker fortsätta med Safari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte Camino... Man kan inte scrolla steglöst, den separ sig när man skriver i ett textfält och scrollar samtidigt, man kan inte använda Ctrl-H för backsteg för det är kopplat till nån funktion... nej, jag tänker fortsätta med Safari.

Skriver och scrollar samtidigt...hur många händer har du mannen 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte Camino... Man kan inte scrolla steglöst, den separ sig när man skriver i ett textfält och scrollar samtidigt, man kan inte använda Ctrl-H för backsteg för det är kopplat till nån funktion... nej, jag tänker fortsätta med Safari.

Skriver och scrollar samtidigt...hur många händer har du mannen 😳

Ja, men alltså om man har markören i ett textfält och scrollar samtidigt så separ det loss lite grann.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
[...]

Enligt vad jag har hört så ska Safari uppgraderas ordentligt till nästa version av OS X.

Vårt förslag är att på Macen tills dess installera antingen Firefox eller Camino. Den senare bygger på samma grund som Firefox, men är mer anpassad för OS X än Firefox.

Bekräftar mitt tidigare inlägg, sajten ser helt korrekt ut i Safari 3 (beta) på Mac som kom för några timmar sedan. Har inte provat Safari 3 för Windows än.

Safari 3 finns på www.apple.com/safari

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte provat Safari 3 för Windows än.

Det har jag. Och kan bara säga att det var nog det mest buggiga jag vart med om. Massor av text syns inte. Får felmeddelande hela tiden och det kraschar titt som tätt. Helt fullkomligt obrukbar. Safari goes rabies!

Får se om jag ska ladda ner det till macen sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ajajj, har läst att det är flera som har stora problem med Safari på Windows. Om syftet med Safari för Windows är att få folk att inse hur bra saker Apple gör - och i förlängningen få dem att vilja köpa en Mac - så är en vrålbuggig beta det sista som borde komma ut. Men det är bara vad jag tycker.

Problemet med stilmallar på den här sajten ser i alla fall ut att få en permanent lösning på Mac, det är det viktigaste. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte provat Safari 3 för Windows än.

Det har jag. Och kan bara säga att det var nog det mest buggiga jag vart med om. Massor av text syns inte.

Aha! Det är kanske därför som Apple mätt upp snabbare inläsningstider i Safari-betan än Firefox. 😆

Om det är tillåtet för webbläsaren att strunta i lite text här och var - då går det mycket fortare! 😳

safarihtmlqa2.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...