Jump to content
Annons

Medhörningsmonitorer?


D.i.a

Recommended Posts

Medhörningsmonitorer till replokal?

Vilka märken är bra och hur mycket kostar dom och vad ska man tänka på när man köper medhörningsmonitorer? Har någon några gamla liggandes o skräpar så kan ja köpa dom 🙂

Väntar ivrigt som en amfetaminhög hjort på svar

Redigerat av D.i.a
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lär er köra med in-ear så blir alla tekniker jätteglada och ni kommer spela bättre och mer tajt.

Det blir dock en grej att vänja sig vid om man inte kört det förut.

Annars är mitt tips iaf att köpa lådor med max 12" koner. 15" tycker iaf jag både som tekniker och musiker är onödigt då det bara är dyrare plus att du behöver inte den basen om du ska ha sång i monitorn. 12" har, iaf för mig, alltid kännts mer lättlyssnat på scen när man ska slåss mot hemska trumslagare med stora cymbaler och tjocka virveltrummor 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Lekrot (oregistrerad)

Håller med om att in ear är det bästa om man vill få det tajt snabbt. Om man är många i bandet kan det dock bli kostsamt. Begagnat marknaden är stor och kända märken som RCF och JBL fungerar alltid. Håller även med ovanstående om att man inte skall repa för högt(är själv metalfantast med tinnitus) utan lära sig ha banddiciplin. Har 2 st gamla community 12" + skrika och 2 st HH 12" + skrika som användes i vårt band på 1900-talet. De funkar och om du är intresserad kan du alltid svara. ..................OOOOOOOOOOOps vet inte om man får använda detta forum till att sälja sina gamla prylar! Ha det gött.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lär er köra med in-ear så blir alla tekniker jätteglada och ni kommer spela bättre och mer tajt.

Bara ett fantastiskt stort medhåll!!!

Kan vi sedan bara få alla gitarrister att rikta sina förstärkare mot öronen istället för knäskålarna så kanske man kan få till en riktigt dräglig arbetssituation... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Lär er köra med in-ear så blir alla tekniker jätteglada och ni kommer spela bättre och mer tajt.

Bara ett fantastiskt stort medhåll!!!

Kan vi sedan bara få alla gitarrister att rikta sina förstärkare mot öronen istället för knäskålarna så kanske man kan få till en riktigt dräglig arbetssituation... 😊

Haha! EXAKT! :rolleyes:

Självklart föregår jag med gott exempel och har alltid stärkaren riktad mot öronen så man kan dra på mer ut istället och slippa den skeva ljudbilden 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...