Jump to content
Annons

Bra livedvd's


KillwithSkill

Recommended Posts

Tja studioanghängare!

Har ni några bra förslag på bra livedvder? Varna gärna för skräp oxå! Dom här tycker jag är bra:

Dream Theater - Score Bra ljud och bild. MYCKET instrumentonani, lite långtråkig!

54765.jpg

Refreshments - Live in Concert Gubbar som svänger till det så att det svartnar. Bra ljud. Bonnig publik.

42793.jpg

Elvis - That's the way it is Elvis i toppen av karriären, verkligen ASBRA konsert. Lite dokummentär över den.

28983.jpg

The Corrs -Unplugged Grymt snyggt ljud. VÄLDIGT tråkig dock.

28002.jpg

Seal - One night to remember Mycket snygg konsert med symfoniorkester.

50394.jpg

Shania Twain UP! - Live in Chicago Countrypoptjejjen som har fått country om bakfoten. Hela bandet ser ut som aerobicsinstruktörer. Klubba i ljudet, eller Mutt Langsound om man nu gillar det.

37369.jpg

Ozzy Osbourne - Live at Budokhan Ohyggligt fet konsert. Mer bly finns inte. Ozzy stiff som han är. Och väldigt dubbad/omlagd men ack så fett!

31628.jpg

Eagles - Hell Freezes Over Deras reunion. Med ett sound som är sagolikt. Stämsång som slår allt!

28760.jpg

AC/DC - Live At Donington Absolut deras bästa livekonsert...nånsin. Köpte den på VHS när den kom 91-92 sen dök den äntligen upp 13 år sedan i dvdformat. Bättre gitarrsound finns inte. Inte heller den klubba som finns i trummorna. Fullkomligt spottar köttstycken.

36853.jpg

Eagles - Farewell Tour - Live in Melbourne Här några år senare avslutas bandet med sin Farewell Tour. Inte alls lika bra som Hell Freezes over men bra ljud. Trasiga gubbar som börjar se ljuset i tunneln.

44438.jpg

Mötley Crue - Carnival of Sins Mötley med sina chicks, party bågar å sprit. MYCKET omlagt och dubbat. Bomber och granater, dvärgar och nakna brudar. Och med en touch av cirkus. Lite fånig och dåligt filmad. Men det rockar och är svål i ljudet!

48718.jpg

Alison Krauss & Union Station - Live Det här är nog det bästa jag äger. Musikalitet way beoynd. Den här blir jag rörd till tårar. Väldigt avklätt och naket. Dobro, fiol, ackesnurra, banjo och mandolin och en sång som är glasklar, knivskarp skärpa och total kontroll.

33929.jpg

Det var mina favoriter. Dessa nedan rekommenderar jag INTE. En del har dåligt ljud, dåligt filmade och är överlag kassa.

37028.jpg27734.jpg27996.jpg33278.jpg33604.jpg27507.jpg

Så, vad har ni för livedvder som ni vill rekommendera eller varna för?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har en Led Zeppelin-DVD som är trevlig. Kommer dock inte ihåg namnet och skolnätet går seeeeegt så jag kan inte kolla heller. Men The Song Remains The Same eller How The West Was Won heter den nog. Hurosmhelst så är det en officiella(?) DVDn. Den är bra! 🙂

EN livedvd som är värdelös är Sweden Rock-dvdn från 2006. Herregud!

Link to comment
Dela på andra sajter

Portishead - PNYC Live at Roseland Theatre

51JD93FBWZL._SX220_.jpg

Totalt magisk konsert med symfoniorkester + full trip-hop-sättning. Bra ljud, fantastisk sångerska som är hur cool som helst, duktiga musiker, schyssta synthar... -Vad mer kan man önska sig??

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Chicago & Earth, Wind & Fire Live at greek theatre!

Helt j-a suveränt bra - trots att Peter Cetera tyvärr inte är med i Chicago (han hade lyft det ett snäpp till). Philip Bailey (E,W & F) är tveklöst en av världens bästa vokalister, så missa inte detta guldkorn! Skitkul också att de kör vissa av varandras låtar och att alla hjälps åt med vissa.

En riktig höjdare, helt enkelt. 😳

46801.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Alison Krauss & Union Station - Live Det här är nog det bästa jag äger. Musikalitet way beoynd. Den här blir jag rörd till tårar. Väldigt avklätt och naket. Dobro, fiol, ackesnurra, banjo och mandolin och en sång som är glasklar, knivskarp skärpa och total kontroll.

33929.jpg

Åhhhh... När jag såg den här tråden så var det den första skivan jag tänkte på att lägga dit. Det är f*n den bästa live-dvd som jag någonsin har sett. Har man någonsin öht haft endast ett litet öra för bluegrass så är detta skivan som man bara ska ha.

Jag kan bara säga en sak: köp, köp, KÖP!!!

/H.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
musik (oregistrerad)

tubes_dvd1.jpg

Fantastisk dvd. Innehåller förutom en fascinerande scenshow, även en lång spontan intervju med sångaren Fee Waybill, sköna backstagebilder m.m.

En av få dvd som kan ge en riktig upplevelse, nära en närvaro på en konsert.

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Frank-Zappa-A-Token-Of-His-Ex-329618.jpg

Jättebra dvd med Zappa. Dock så borde den som redigerat ihop filmen skjutas. Stroboskopeffekterna blir så många och långa att man blir illamående. Men det är bra låtar och helt ok ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chicago & Earth, Wind & Fire Live at greek theatre!

Helt j-a suveränt bra - trots att Peter Cetera tyvärr inte är med i Chicago (han hade lyft det ett snäpp till). Philip Bailey (E,W & F) är tveklöst en av världens bästa vokalister, så missa inte detta guldkorn! Skitkul också att de kör vissa av varandras låtar och att alla hjälps åt med vissa.

En riktig höjdare, helt enkelt. 😆

46801.jpg

Fan då claes!

Du hann före.

Helt suverän dvd med två helt suveräna band!

Men jag får väl lägga till en DVD bara för att kontra.

Earth, Wind & Fire - Live by Request

Också en helt suverän dvd med världens bästa band 😎

(Låt inte detta urarta till en tråd där alla blir arga på varandra bara för att vi inte gillar samma band)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ozzy Osbourne - Live at Budokhan Ohyggligt fet konsert. Mer bly finns inte. Ozzy stiff som han är. Och väldigt dubbad/omlagd men ack så fett!

31628.jpg

Håller med Ozzy´s DVD Live at Budokhan är så grym. Zakk spelar skiten ur gitarren. Har aldrig varit ett Ozzy-fan men när jag såg den här hos en polare så vände det och Zakk blev också en gitarridol!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bumpar den här tråden och lägger till denna dvd, Dimevision:

61591.jpg

Mycket fåneri med påsksmällar och fylla. Påminner lite om Vulgar videos from hell.

Man får se mycket från hans unga år och redan där är killen grymt bra. Tyvärr så släckte idioten Nathan Gale hans liv.

Edit: Gale hette inte Cole

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Pink Floyd PULSE

48266.jpg

Pink Floyd Live in Pompeij

43897.jpg

Pink Floyd, helt enkelt. Hur bra som helst.

Hade en VHS som jag tror hette "Live in Pompei" med Pink Floyd. Det var inte mycket live alls vill jag minnas, bara bandet uppställt och mimandes till gamla (Syd Barrett) låtar. Den var väl kul att ha men inte mycket mer... men jag blir osäker nu, huruvida det verkligen var live eller inte. Men den var inte så bra, tyckte jag då.

Sedan - fortfarande på ämnet, men lite slirigt: det roar mig att världens mest visuella band aldrig lyckats få till en vettig video med de möjligheter har. Finns några gamla livevideos som fångar det de en gång hade men alla kommersiella videos till låtar är rätt ordentligt kass enligt min mening. Jag snackar givetvis om KISS och den sämsta av dem alla är nog den senaste, som de gjorde till 'Psycho Circus'. Många miljoner dollar spenderade, indragen för att göras bättre och försenad och när den kommer ut är det en medioker låt och kalaskass video med dåligt animerade döskallar som smälter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Två av mina favoriter:

Ayreon - Live on Earth

Ganska soft & melodiös progmetal. Huvudsångarna är Russel Allen från Symphony X och Damian Wilson från tidiga Threshold. Otroligt inspirerande låtar för oss som gillar denna genre. Space metal, som herr Ayreon själv kallar det.

Ayreon.jpg

ELO - Zoom Tour Live

Jeff Lynne, från Electric Light Orchestra, gjorde en slags comeback med skivan "Zoom" 2001 som ledde till denna concert. En kul grej med skivan var att han ville spela in den enbart med gamla prylar för att få den att kännas som en av de äldre från bandets storhets tid i mitten av 70-talet. Antar att han var före dem flesta med att vilja vintage:a till dagens sound. 🙂

ELO.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Chicago & Earth, Wind & Fire Live at greek theatre!

Helt j-a suveränt bra - trots att Peter Cetera tyvärr inte är med i Chicago (han hade lyft det ett snäpp till). Philip Bailey (E,W & F) är tveklöst en av världens bästa vokalister, så missa inte detta guldkorn! Skitkul också att de kör vissa av varandras låtar och att alla hjälps åt med vissa.

En riktig höjdare, helt enkelt. 😎

46801.jpg

Håller med!! 🙂

Den bästa av de två skivorna som följer måste jag ju säga är Earth Wind & Fire Dvd'n.

Chicago-dvdn är tyvärr inte mixad med samma själ och hjärta som teknikern lagt ner på E,W & F-delen av konserten. Känns väldigt tråkigt. Men låtarna de kör tillsammans är kanonbra! Tror jag ska kolla på den nu innan jag går å lägger mig.. 🙂

Ett annat tips jag har är, hör och häpna, Tom Jones!! 147717.jpg Live at Cardiff Castle. Riktigt fet konsert. Blås, fläsk, kött, tryck, sväng å yeeeeeah! Rekommenderas varmt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...