Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Posted (edited)
Jag undrar någon bra program som man kan skapa egna röster istället för programen som följer med FL Studio.

Skapa egna röster? Då är det bara att plocka fram en mikrofon och börja spela in dig själv, t ex.

Edited by Thomas
Posted
Hej!

Jag undrar någon bra program som man kan skapa egna röster istället för programen som följer med FL Studio.

kan du utveckla det där lite?

Posted (edited)

Jag menar typ röster som Nexustwins har på sina låtar.

Och sånna röster som andra trance och techno låtar har.

När man gör med FL Speech Synthesizer så blir inte ut talet eller rösten som man vill. Så jag undrar om det finns någon annan program

Edited by TurkeLLi
Posted

När man gör med FL Speech Synthesizer så blir inte ut talet eller rösten som man vill. Så jag undrar om det finns någon annan program

har du ens tittat på länken till vocaloid?

Posted

Den vill ha serial nummer när man ska ladda ner :S

Finns det ingen trail version?

Posted (edited)

Den vill ha serial nummer när man ska ladda ner :S

Finns det ingen trail version?

Gräv lite djupare

Edited by MrPhil
Posted

Jadu, vi tar helt enkelt fram micen till röster. Pratar in en häftig fjortis trance fras och på med högar av effekter, så är det klart!

Effekter som vi ofta använder på vocal samples:

- Compressor

- EQ

- Flanger

- Stereo enchaser

- Dist

- Reverb

- Delay

//Nexustiwns

Posted
Jadu, vi tar helt enkelt fram micen till röster.

Precix, det villsäga det jag tipsade om 4 minuter efter det att frågan först ställdes 😎 Det är lite roligt att så många nuförtiden tror att man har "pluggar" eller "program" till allt.

Posted
Jadu, vi tar helt enkelt fram micen till röster.

Precix, det villsäga det jag tipsade om 4 minuter efter det att frågan först ställdes 😳 Det är lite roligt att så många nuförtiden tror att man har "pluggar" eller "program" till allt.

Eller kommentaren "Vilket samplepack kommer den rösten ifrån" är ju härlig.

• 2 weeks later...
Guest KillenKallasJohan
Posted

Någon som vet vart man kan KÖPA Vocaloid? - Ibland är man kanske ute efter just den där rösten eller effekten av röst. Själv andvänder jag oftast min egen men blev nyfiken på programet! 😉

• 3 weeks later...
Posted
Någon som vet vart man kan KÖPA Vocaloid? - Ibland är man kanske ute efter just den där rösten eller effekten av röst. Själv andvänder jag oftast min egen men blev nyfiken på programet!  😕

Med tanke på att Luthman är generalagent ( enligt zero-g's hemsida... 😄 ), så bör det finnas i vilken 4sound-butik som helst...

Posted
Förstår inte hur man ska göra med vocaloid.

Nån som kan hjälpa?

Kollat manualen till demoversionen? Den finns ju att ladda ner på samma ställe där du laddade ner demoversionen... 😕

http://www.zero-g.co.uk/media/adobe/Vocaloid_Demo_Manual.pdf