Jump to content
Annons

"Lätt begagnat"


Arnesson

Recommended Posts

Fick hem mina senaste fynd till studion här i förra veckan. 2st Shure Beta52a och 3st Shure Beta57a. Köpte dessa "lätt" begagnade på www.proaudiomarket.com.

innan jag öppnade paketet hade jag räknat med ett par lite lätt repiga mikrofoner i standard shure mikrofonpåse av fejkläder. Jag hade absolute inte räknat med att mötas av denna syn.

Bild1

Bild2

Bild3

Bild4

Bild5

I kartongen låg det klistermärken, garantibevis osv osv. Alla saker var inplastade och ska jag vara ärlig så kändes det som om jag var den första människan som öppnade lådorna efter det att någon hade omtänksamt packat ner mikrofonerna i lådorna hemma på shurefabriken, det doftade nytt

Vart går gränsen igentligen mellan "lätt begagnade" och Splitter nya?

För dessa mikrofoner betalade jag lite över 6000kr, nya på börsen kostar de ju ca 12000kr. (Rätta mig om jag har fel när jag tycker detta är ett rent kap)

Jag har testkört alla mikrofonerna och inte lyckats hitta några defekter. Så jag är väldigt nöjd måste jag säga. Men bör jag vara orolig för att det skulle vara stöldgods?

Någon mer som gjort liknande kap?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag gjorde exakt samma sak från Pro Audio Market! Fast det var bara en Beta52a. Skitbra pris, HELT NY! Jag kunde absolut inte se att den var begagnad. Perfekt skick i allt från minsta detaljen på micken till kartonen till bubbelplasten.

Ja, visst fick man sig en liten shock när man öppnade kartongen.

Handlade du också från "audioinline"?

Jag gillade klistermärkena osv mest, man fick verkligen känslan av att det var helt nytt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde exakt samma sak från Pro Audio Market! Fast det var bara en Beta52a. Skitbra pris, HELT NY! Jag kunde absolut inte se att den var begagnad. Perfekt skick i allt från minsta detaljen på micken till kartonen till bubbelplasten.

Ja, visst fick man sig en liten shock när man öppnade kartongen.

Handlade du också från "audioinline"?

Jag gillade klistermärkena osv mest, man fick verkligen känslan av att det var helt nytt.

Just det, klistermärken fick jag såklart också! Haha, jadu...

Jag handlade inte från Audioinline, men det krävdes väldigt få klick för att hamna på Audioinline från säljaren, om det nu säger någonting...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde exakt samma sak från Pro Audio Market! Fast det var bara en Beta52a. Skitbra pris, HELT NY! Jag kunde absolut inte se att den var begagnad. Perfekt skick i allt från minsta detaljen på micken till kartonen till bubbelplasten.

Ja, visst fick man sig en liten shock när man öppnade kartongen.

Handlade du också från "audioinline"?

Jag gillade klistermärkena osv mest, man fick verkligen känslan av att det var helt nytt.

Just det, klistermärken fick jag såklart också! Haha, jadu...

Jag handlade inte från Audioinline, men det krävdes väldigt få klick för att hamna på Audioinline från säljaren, om det nu säger någonting...

Hmm... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu, man vet inte riktigt vad man ska tycka. Det enda jag är säker på är att jag är toknöjd med mikrofonerna. Känner inte att jag svikit någon musikaffär heller, eftersom vi handlade för 32 000kr på musikbörsen här i förra veckan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter lite luskande på http://whois.domaintools.com/audioinline.com inser man att det är den redan kända "Folke" som ligger bakom den här försäljningen.

Vad är det som gör dig säker på att det är Folke? Att registranten är skriven i Solna?

PS. Läste förresten tråden du länkade. Det var lite annan stämning här på den tiden. 😆

// raderat av admin - hör inte till ämnet //

Inlägget har redigerats av Olsberg kl. 27 October 2004, 13:48

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

grattis till ett najs köp.. 😆

såna köpa är de roligaste.. 😆 jag letar alltid upp såna grejjer o köper på mig mängder med prylar.. det är skoj som fan.. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter lite luskande på http://whois.domaintools.com/audioinline.com inser man att det är den redan kända "Folke" som ligger bakom den här försäljningen.

Vad är det som gör dig säker på att det är Folke? Att registranten är skriven i Solna?

PS. Läste förresten tråden du länkade. Det var lite annan stämning här på den tiden. 🥰

// raderat av admin - hör inte till ämnet //

Inlägget har redigerats av Olsberg kl. 27 October 2004, 13:48

🙂

mobilnr i domänregistreringen matchar det som folke uppgav som sitt i en gammal annons från vendolin

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter lite luskande på http://whois.domaintools.com/audioinline.com inser man att det är den redan kända "Folke" som ligger bakom den här försäljningen.

Vad är det som gör dig säker på att det är Folke? Att registranten är skriven i Solna?

mobilnr i domänregistreringen matchar det som folke uppgav som sitt i en gammal annons från vendolin

Aha! Smart! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte vad du är orolig för, har du köpt grejor till ett bra pris, so what?

Att "svika" musikaffären...det var verkligen det dummaste jag hört på år och dag, dom lurar dig ju bara på pengarna, inget annat!

be happy... 😎

Köp mera billigt här: studioprylar

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

skulle vilja höra lite mer från er som har erfarenhet av proaudiomarket!

nån som blivit lurad? priserna känns ju verkligen för bra för att vara sant?

funkar garantin? nån som hittade vettigt belägg för att det skulle vara "folke"? haha

Link to comment
Dela på andra sajter

skulle vilja höra lite mer från er som har erfarenhet av proaudiomarket!

nån som blivit lurad? priserna känns ju verkligen för bra för att vara sant?

funkar garantin? nån som hittade vettigt belägg för att det skulle vara "folke"? haha

Pro Audio Market är en fristående annonssajt, den har ingenting Audioinline eller Folke att göra, officiellt sett.

Jag har bara handlat på PAM en gång, och då fick jag ett MYCKET gott intryck. De har ju en tjänst som heter ID+ som jag tycker är helt suverän. Såhär fungerar den:

1. Du bestämmer dig för att du vill köpa en vara, och gör upp affären med säljaren.

2. Du sätter in pengarna på ett konto som tillhör PAM (som de inte kan komma åt själva)

3. Säljaren får ett meddelande om att du satt in pengarna och skickar varan till PAM.

4. PAM tar emot varan och kollar (öppnar paketet!) att varan motsvarar säljarens beskrivning.

5. De skickar varan till dig och sätter in pengarna på säljarens konto.

Och vice versa om du är säljare.

Link to comment
Dela på andra sajter

det är ju jättebra fan! men det som jag är intresserad av är tydligen helt nya varor som inte har nån privat säljar så då är det nog bara transporten man ska oroa sig för, har sldrig beställt sådär vilken sorts trnsport är att föredra med ömtåliga studioprylar?

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

det är ju jättebra fan! men det som jag är intresserad av är tydligen helt nya varor som inte har nån privat säljar så då är det nog bara transporten man ska oroa sig för, har sldrig beställt sådär vilken sorts trnsport är att föredra med ömtåliga studioprylar?

Både posten fristående fraktfirmor brukar vara ganska försikta, åtminstone nu för tiden, men du måste verkligen se till att varan är ordentligt packeterad!

När jag har köpt gitarrer och förstärkare har jag alltid använt mig av Bussgods. Det har varit kanon, och de brukar ha förståelse för vad som är ömtåligt. Fick en gura leverarad fastsatt i ett säte i en buss en gång 😉

Om varan är stötkänslig skulle jag nästan rekommendera att du får den skickad i ett flightcase, om det inte är omöjligt.

Samtidigt, nya varor kan nästan fraktas i originalkartong. Du ser ju när det kommer fram om kartongen skulle vara paj, jag tror nästan du kan hålla posten ansvarig då. Fast det är säkert svårt att få igenom.

Nog med pladder. Det som gäller är helt enkelt bra paketering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...