Jump to content
Annons

tightflesk

Recommended Posts

Annons
Jag gillar boss ds-1 som är en väldigt klassisk pedal. Billig också!

fast då är ju ds-2an bättre, då man kan välja ifall man vill köra ds1 eller ds2.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

beror ju på vad du ska ha för dist.. 😆'

ska du ha en varm dist eller en köttig metalldist?

Så köttigt och metal som möjligt 🙂 dom får gärna vara billiga med =)

behringers ultra metal för 220.- kanske är nått för dig? Personligen tycker jag inte alls om den, men vem vet, kanske är det just det ljudet du gillar.

Link to comment
Dela på andra sajter

beror ju på vad du ska ha för dist.. 😛'

ska du ha en varm dist eller en köttig metalldist?

Så köttigt och metal som möjligt 😉 dom får gärna vara billiga med =)

behringers ultra metal för 220.- kanske är nått för dig? Personligen tycker jag inte alls om den, men vem vet, kanske är det just det ljudet du gillar.

e den nå bra, asså kan juh itne vara nå speccielt om den e så billig 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Boss Metalzone låter riktigt bra till det mesta om man vill ha bra higain-ljud. Dock gäller för nästan alla pedaler att man ska ha en bra stärkare (gärna rör), annars blir det ofta vass getingdist av det hela.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hehe metal säger du. Metalzone är ju rena skämtet i mitt tycke, ingen botten och förjävligt ful diskant. Men det kanske är det du söker, vem vet. Kolla in Damage Controls DEMONIZER och SOLID METAL. Dom är även bygga med rör. Möjligtvis är det något för dig, dock går dom på 3-4 tusen nya.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
Boss Distortion DS-1+Heavy Metal HM-2 blir ett tungt ljud,använde det när jag spelade för 15 år sedan. 🙂

Frågan kläcktes för ett halvår sedan så hoppas han har hittad sin pedal!

supercharger.jpg

Måste ändå tillägga...shit vilket pedalbord! En knapp så ska det va! 😊

kunde de inte gjort pedalen lite större?

Redigerat av 4Trax
Link to comment
Dela på andra sajter

Boss Distortion DS-1+Heavy Metal HM-2 blir ett tungt ljud,använde det när jag spelade för 15 år sedan. 😆

Frågan kläcktes för ett halvår sedan så hoppas han har hittad sin pedal!

supercharger.jpg

Måste ändå tillägga...shit vilket pedalbord! En knapp så ska det va! 😛

kunde de inte gjort pedalen lite större?

Jäklar tråden e fortfarande igång! =P Har fortfarande inte hittat nån =/ har ganska få med musikaffärer här i luleå med så det begränsar valen

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv kört på Boss MetalZone men testade häromveckan deras nya MetalCore och den äger ju upp MT-2. Testade båda med samma gitarr och stärk och den är verkligen fetare. Rekommenderas alltså, namnet till trots.

hmm metalcore tror ja ja sett på affären hur mycke kostar den? har ganska begränsad budjet pågurnd av ny skaffad gitarr

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
creel (oregistrerad)

Det beror helt på vad du är ute efter dist. Ska du ha metaldist finns det ingen distpedal som låter lika bra som en riktig, bra, rörförstärkare - men det finns några pedaler som simulerar detta ljud hyfsat bra iallafall! Den som gör detta bäst, av de jag provat, är utan tvekan Line6 Über Metal. Ibanez SM7 Smashbox låter också bra, men den är mindre metal och mer hårdrock.

Line6 UM är inget för den som vill ha ett snällt ljud, den funkar bara till metal. Det är ett riktigt chugga-chugga-ljud den ger. Trevliga övertoner och varmt ljud.

Jag har för övrigt en Line6 Über Metal till salu, om det nu är intressant. Och nej, jag säger inte att den låter jättebra och är helt perfekt, men för att vara distpedal så har jag aldrig provat en bättre. Den spelar skiten ur alla budgetpedaler.

Anledningen till att jag säljer min Line6 UM är för att jag har en fin ENGL-förstärkare, då behövs inga distpedaler 🙂 Annars brukar Line6:en vara användbar vid spelningar då man vill ha ett metalljud men orkar inte ta med en hel förstärkare.

Hur du än gör, köp INTE: Boss Metalzone, eller valfri pedal från Behringer.

Redigerat av creel
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...
DieHard (oregistrerad)
Har själv kört på Boss MetalZone men testade häromveckan deras nya MetalCore och den äger ju upp MT-2. Testade båda med samma gitarr och stärk och den är verkligen fetare. Rekommenderas alltså, namnet till trots.

Ja den är klart bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Ta en titt på digitech hardwire metal. Den kan vara något. Har inte haft nöjet att testa den själv än men tycker av det jag har hört att den låter bra. Kan ju höra lite av den i alla fall här:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta en titt på digitech hardwire metal. Den kan vara något. Har inte haft nöjet att testa den själv än men tycker av det jag har hört att den låter bra. Kan ju höra lite av den i alla fall här:

Jag provade alla Hardwire-pedaler när jag var i usa för snart ett år sedan. Jag kom hem med en delay och tubeoverdrive. Jag hade personligen ingen användning av en metalpedal men mitt intryck var (som i alla de pedalerna) otroligt bra. Grymt bra kvalitet rent byggnadsmässigt och bra ljud. Definitivt någonting att kolla upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp en bra förstärkare istället! 😆

Jag var också inne på pedaler ett tag, men fyfan vad det kommer dröja tills jag köper en distpedal igen. Först körde jag på Boss MT-2, lät jävligt illa. Sen köpte jag en T-Rex Bloody Mary, låter också illa, men inte fullt lika illa. Men om jag skulle köpa en pedal idag skulle det nog bli en Distortus Maximus från Krank; Länk! Eller så sparar du och köper en POD live från Line6, överlägset bäst när det kommer till metal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...