Jump to content
Annons

Washburn 5 strängad elbas


Recommended Posts

Har precis varit inne på Jam och provat en Washburn XB 500+ (Bas) som jag nu är lite intresserad av men innan jag börjar tänka på att köpa den vill jag höra om det är någon som har någon erfarenhet av Washburn eller kanske till och med just den modellen?

är den något att ha och lägga ut 5 papp på?

all hjälp/info är välkommen

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
mallorcamange (oregistrerad)

köp en fyrsträngad. finns en skön washburn bas signerad Magnus Rosén tror den heter MB 120 GDP. Finns i a f på musikbörsen. Den funkar bra. Kostar just nu hm...3995 tror jag och har legat på över 5000 förut.....bara ett tips. Fem strängar bara jobbigare att hålla reda på, dyrare att byta och ja.....

Men sen finns en riktig budget bas som Ibanez gör Gsr ngnting som är grymt skön att spela på men som inte riktigt når ner i de lägsta frekvenserna. Men med andra micar funkar den bra....

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart du skall ha 5strängat.

Det enda jag vet om washburn är att dom faktiskt gör ganska bra saker, jag har haft att göra med deras gitarrer och dom höll faktiskt riktigt bra, var i god skick när jag sålde dom, gällde både akustiska och elgitarrer, så jag antar att basen också är i bra kvalitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kollat på den här

washburnXB500.jpg

har en RB2500 som ser likadan ut och den är en otroligt schysst bas, lättspelad som f"#¤n och bra ljud (beror väl på vad man är ute efter) men bra bas så den där borde väl rimligen vara i närheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...