Jump to content
Annons

Var är mina utgångar?


gsol

Recommended Posts

Hej, dum fråga kanske, men jag undrar verkligen över det här...

05a8f82fc90f4d72d56ec6b47bc54a87.jpg

Det här är mitt ljudkort.

Som det är nu har jag kopplat från ljudkortets tele-outputs till mina monitorer, och det funkar förstås som det ska.

Men nu undrar jag över de andra utgångarna, de som sitter under teleutgångarna. Jag har aldrig använt dom, men behöver dom nu. Att koppla från dom till ett par högtalare ska väl inte vara något problem, men jag vill kunna styra från Cubase vilka utgångar ljudet ska skickas till. Hur gör jag det?

De finns inte att välja som utgång i Cubase, och i VST Connections hittar jag dom inte heller någonstans. Har försökt göra "New bus" och valt mitt ljudkort, men de enda utgångsalternativen som finns att välja är UA-25 WAVE OUT L respektive R. Inget annat. Samma sak gäller för övrigt för ingångar.

Ska det vara såhär? Alltså, är det inte meningen att man ska kunna skilja utgångarna åt? Känns lite meningslöst med dessa utgångar om jag bara kan köra alla samtidigt...

Tack på förhand!

Redigerat av gsol
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Jag orkar inte googla, för det kan du ju själv, men det första jag kommer att tänka på är att RCA-kontakterna under TRS-kontakterna är koax-S/PDIF. Alltså digitala utgångar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...