Jump to content
Annons

Avatarallergi!


hammagrella

Recommended Posts

Alltså, jag är helt fullkomligt idiot när det gäller grafisk bearbetning. Typ Photoshop och liknande. Och hajar absolut noll när det gäller pixels och grafikformat.

Har hållt på en bra stund här och försökt fixa en avatar som funkar att ladda upp, men hur jag än letar upp småbilder på nätet som jag försöker krympa så går det inte. Dom blir över 10 kb hur man än vränder och vrider på't.

Hur fan gör man, step-by-step, för att få till en schysst avatar i rätt storlek?

Tills vidare får jag hålla till godo med den här! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hur fan gör man, step-by-step, för att få till en schysst avatar i rätt storlek?

Slice'a ner bilden till 64x64 pixels (brukar heta Image Size; Inte Canvas Size - det är arbetsytan). Foto eller liknande med 256 färger eller fler: JPG. Greja med kompressionen tills du kommer ner i lagom antal kilobytes. Tecknade bilder eller bilder med färre än 256 färger: GIF. Här kan man greja med färgantalet, 256 128 64 .. ..

Tills vidare får jag hålla till godo med den här!  🙂

Jättefin. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill ha en avatar men jag kan inte fixa en på mitt jobb! Finns det någon vänlig själ som skulle kunna göra en åt mig? Tokas? Vad det är spelar inger roll men helst inte nåt av följande:

- Hammarbys eller Dif´s klubbmärke

- Absolut inte MFF´s dito

- Bild på nåt gulligt djur

- Nåt sexuelt anspelande

Annars går det bra med det mesta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill ha en avatar men jag kan inte fixa en på mitt jobb! Finns det någon vänlig själ som skulle kunna göra en åt mig? Tokas? Vad det är spelar inger roll men helst inte nåt av följande:

- Hammarbys eller Dif´s klubbmärke

- Absolut inte MFF´s dito

- Bild på nåt gulligt djur

- Nåt sexuelt anspelande

Annars går det bra med det mesta!

Söker man på SERO via Google Images hittar man bl.a denna... 😆

sero_01.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha ha...tack tack!

...men den där faller under punkt 3... "gulligt djur"

Men är det den enda jag kan få tag på får det väl bli den! Tack hackeman!

...vad betyder Sammelt mit Emmy föresten? Om det är nåt sexuelt anspelande så går den bort även för den anledningen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha ha...tack tack!

...men den där faller under punkt 3... "gulligt djur"

Men är det den enda jag kan få tag på får det väl bli den! Tack hackeman!

...vad betyder Sammelt mit Emmy föresten? Om det är nåt sexuelt anspelande så går den bort även för den anledningen!

Ingen aning vad det betyder... 😆 jag menade förvisso inte att du skulle använda den på riktigt, mest menat som ett skämt... men OM du mot förmodan vill använda den plockar vi bort texten och formaterar bilden lite bättre...

Alterantivt kan du ju själv leta upp nåt du gillar via Google Images så kan Tokas eller jag sen hjälpa dig att avatar-anpassa bilden...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättefin SERO. Problemet med att diskutera avatarer är att om man går in några veckor senare och kollar en gammal tråd så hajar man ju ingenting.

Ungefär som jag nu skulle skriva:

"Öhh, snygga brillor i avataren va!"

eller

"Ni kanske inte känner igen mig när jag har skägg!!"

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tills vidare får jag hålla till godo med den här!  🙂

Här är en liten som jag gjorde i ordning lite snabbt. Tydligen tagen mot månen: (högerklicka och spara) (originalbild)

Hehe... Nämen Olsberg, den där lilla bilden ser mest ut som om någon satte sig på kopiatorn på senaste firmafesten... Fast det kanske var det du menade med att det var tagen mot "månen"... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe... Nämen Olsberg, den där lilla bilden ser mest ut som om någon satte sig på kopiatorn på senaste firmafesten... Fast det kanske var det du menade med att det var tagen mot "månen"... 😎

Mumindalen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag tittat runt lite. Helt sjukt vilka bilder som kommer upp när man söker på "SERO". Verkar vara ett gaska vanligt hund och kattnamn.

Har iaf fallit för denna bild. Jättetack om någon kunde formatera den åt mig. Hackeman?

länk:

http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...DUTF-8%26sa%3DN

Sorry, Jazzman hann visst före medans jag satt fast framför KISS... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...