Jump to content
Annons

I Really Want You To Stay


tbruce

Recommended Posts

LÅTNAMN: I really want you to stay

ARTIST/GRUPP: Olle Blomström Deluxe + jag

GENRE: Elektronisk pop

LÅTLÄNGD: 3.40

KOMPOSITÖR: Olle

PRODUCENT: Jag

SÅNG: Olle

INSPELNINGSÅR: Typ igår

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.2 mb

STATUS: bra fråga

En remix eller omarbetning eller jag vet inte vad. Orignalet finns här.

Feedback är såklart välkommet, som vanligt.

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Detta är inte alls mins stil, men jag kan väll etsta att kritisera ändå 😉.

Väldigt anoulunda, känns som lite trummor med sång pålägg & en arp bas. Hela låten i sig har en skön känsla som jag inte riktigt kan beskriva. Bra var det iallafall! Någon housig kick skulle nog sitta fint här, kanske för att jag är inne i sån musik mer.

//Nexustwins 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Några snabba tankar

--------------------------

EDIT: nu hörde jag orginalet, hehe, det blev ju en helt annan femma :rolleyes:. Du får läsa ändå. Gillar orginalet mycket bättre.

Oj hade inte alls väntat mig en sån distad sythbas efter det sköna och förväntansfulla introt. Rent spontant hade jag föredragit en vanlig lite tyngre rockbas som konstrasterar till det annars elektroniska soundet. Det skulle dessutom ge låten lite mer tyngd och dimension, vilket jag tror den behöver. Det blir lite väl platt nu... även om jag förstår ditt soundideal.

Sången ligger bra och melodin är snygg. Får lite Albert Hammond Jr vibbar, vilket inte är helt fel. Han är min lilla husgud för tillfället.

Jag gillar vad ja hör, både soundmässigt och låtmässigt. Mitt tips är att ge låten lite mer tryck som sagt. På med en riktig rockbas. Det kommer göra underverk.

Snyggt, jag addar/Olle dig på myspace...

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Yllet! Lustigt att du nämner rockbas... för det fanns i mina tankar när jag höll på med den. Det föll dock rätt snabbt på att jag inte har nån bas. :rolleyes: Hade inte haft nåt emot att ha på nån passande elgitarrfigur nånstans heller...

Sången och melodin är helt och hållet Olles förtjänst. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...