Jump to content
Annons

Humleklo / Wernborg


Wernborg

Recommended Posts

LÅTNAMN: Glasblåsarkungen

ARTIST: Jonas Humleklo / W

GENRE: Visa kanske

LÅTLÄNGD: 3,15

KOMPOSITÖR: Jonas Humleklo och Stefan har hjälp till lite.

PRODUCENT: W

EV. MEDVERKANDE: Jonas och Stefan

INSPELNINGSÅR: För länge sen för att minnas

FORMAT: Mp3

STORLEK: Lite

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: Glasblåsarkungen

Hallå!

Den här hittade vi i byrålådan (cd-caset) och tyckte den var värd en modernisering. Ni får här höra den i stort sett som den lät vid inspelningstillfället. Tanken är att lägga till/dra bort/arra om/lägga ner/etc.etc. Mycket beroende på vad som kommer fram här genom era åsikter.

Jag har lite tankar om den, men håller inne med dom ett tag. Vill först höra vad folket säger så kom igen. Hit me!!

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det Sundströmska sångsättet har väl bildat skola och ofta funkar det kalas men ibland tycker jag det går till överdrift (Sanna Carlstedt). I denna visa där mustiga

ingridienser som sprit, sex och död funkar det alldeles utmärkt. Framförandet tycker jag därför är bra och texten når fram fint. Kompetent i övrigt med säkert och varierat komp. Avståndet till sångare och akompanjatör ökar dock plötsliigt med reverbet pä sopransax (snyggt solo) och änglakör(!) Låten är för mig mer i vau-de-ville-genren, chanson eller mer i musikaltraditionen än svensk visa och skulle säkert göra sig utmärkt i en sådan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Det låter helt enkelt superbra som det gör men visst kan du ta ner pianot lite i vissa partier i låten om du envisas 😎 . Nä fan jag gillade den inga ben i den minsann, bra sjunget, spelat och arrat tycker jag i alla fall. Speciellt arret var minimalistiskt och bra så där som man vill att en sån här låt ska va man vill ju höra storyn helt enkelt.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.

Deprimerande liten låt..han dog ju,stackarn.Nåväl,kring mixen/arret finns det inte så mycket att kommentera,förutom att det var rätt tunt.Men det passar bra,så jag vet inte..Kanske lite mer ljud? Fetare komp?...Låten känns som rundor av upprepningar,nåt som bryter av..ett stick..oväntade inslag av klirrande ljud från en glasblåsar verkstad..Atom bomb!..Fjärilsfjärt....Ja du vet,nåra coola fills med nåt.

Mera visor åt folket!

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Det Sundströmska sångsättet har väl bildat skola och ofta funkar det kalas men ibland tycker jag det går till överdrift (Sanna Carlstedt). I denna visa där mustiga

ingridienser som sprit, sex och död funkar det alldeles utmärkt. Framförandet tycker jag därför är bra och texten når fram fint. Kompetent i övrigt med säkert och varierat komp. Avståndet till sångare och akompanjatör ökar dock plötsliigt med reverbet pä sopransax (snyggt solo) och änglakör(!) Låten är för mig mer i vau-de-ville-genren, chanson eller mer i musikaltraditionen än svensk visa och skulle säkert göra sig utmärkt i en sådan.

Åh, tack. Kul att det gillas. Texten är "rolig" tycker jag också.

Det där med avståndet tål att tänkas på, tror jag lägger solo på gitarr kanske. Men sopransax? 😉 hjärnsläpp eller? Så olikt en trumpet är det väl inte. (Eller tänker du det stegrande slingan innan solot, som iofs är oboe........

Tack, tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Speciellt arret var minimalistiskt och bra så där som man vill att en sån här låt ska va man vill ju höra storyn helt enkelt.

Tack. Så om du får bestämma så ska jag inte pilla mer. 😄 Du får bestämma lite tror jag, men inte helt.

Deprimerande liten låt..han dog ju,stackarn.Nåväl,kring mixen/arret finns det inte så mycket att kommentera,förutom att det var rätt tunt.Men det passar bra,så jag vet inte..Kanske lite mer ljud? Fetare komp?...Låten känns som rundor av upprepningar,nåt som bryter av..ett stick..oväntade inslag av klirrande ljud från en glasblåsar verkstad..Atom bomb!..Fjärilsfjärt....Ja du vet,nåra coola fills med nåt.

Mera visor åt folket!

Inte lätt att va glasblåsarkung. Tack för berömmet. Lite coola ljud ja, vi får väl se 🙂

Kul att ni gillar killar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...