Jump to content
Annons

jellyboom

Recommended Posts

Har precis införskaffat mbox 2 med tillhörande pro tools LE.

Har en Sony vaio, 2,5 år gammal, 1,5 ghz processor, har kört lite cubase och live tidigare, spelat in både audio och midi, utan några problem.

så fort jag laddar programmet skjuter cpu till 99-100%. utan att jag ens har gjort någonting!

vad ska jag göra?

vore väldigt tacksam för hjälp, datorn surrar som en gräsklippare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hm. tack för svaret.

det är alltså ok? datorn tar inte skada av det här? vore synd om det kraschade nu..

gäller det alla system? tänker nämligen skaffa mac snart, kommer den också att låta som en gräsklippare, alltså så fort jag startar programmet?

Link to comment
Dela på andra sajter

hm. tack för svaret.

det är alltså ok? datorn tar inte skada av det här? vore synd om det kraschade nu..

gäller det alla system? tänker nämligen skaffa mac snart, kommer den också att låta som en gräsklippare, alltså så fort jag startar programmet?

nej det är en windows grej....(bara laptops) mac ska va lugnt!!

Datorn kan ju ta skada.. har hört historier om överhettning och fläkt kraschar 😳

Redigerat av Bobogura
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ju inte bra att cpun ska behöva jobba 100% hela tiden. Men eftersom detta är ett vedertaget "problem" och inget har gjorts åt det, bör det nog inte vara någon direkt fara.... Mitt cubase startar på 0%, sen arbetar det sig sakta upp, dock aldrig över 50%, ens i mixsammanhang...

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

aj då. 😳

tack igen.

ebara en till fråga, du skrev att det (den hysteriskt snurrande fläkten) bara gäller windows och laptops, men gäller det bärbarar macar också? tänkte skaffa en sån nämligen.. vet ej om det räcker med en vanlig eller om det är pro jag ska ha, några tankar kring detta?

tack för snabba svar, studio forum rules!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
aj då.  😳

tack igen.

ebara en till fråga, du skrev att det (den hysteriskt snurrande fläkten) bara gäller windows och laptops, men gäller det bärbarar macar också? tänkte skaffa en sån nämligen.. vet ej om det räcker med en vanlig eller om det är pro jag ska ha, några tankar kring detta?

tack för snabba svar, studio forum rules!

Med nya Macbook pro är det tyst som graven. Helt otroligt även när man kör ganska hård last på CPUn.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

aj då.  😎

tack igen.

ebara en till fråga, du skrev att det (den hysteriskt snurrande fläkten) bara gäller windows och laptops, men gäller det bärbarar macar också? tänkte skaffa en sån nämligen.. vet ej om det räcker med en vanlig eller om det är pro jag ska ha, några tankar kring detta?

tack för snabba svar, studio forum rules!

Med nya Macbook pro är det tyst som graven. Helt otroligt även när man kör ganska hård last på CPUn.

Japp Helt sjukt!

Även när fläkten går igång så låter det ju minimalt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...