Jump to content
Annons

My Ladies and Gentlemans


Mirrza

Recommended Posts

Hej!

Jag blev medlem för ett tag sedan men aldrig skrev nåt om mig, nu kommer lite.

Mitt namn är Mirza, lite ovanligt namn, hoppas det går uttala. 😏

Jag är "inblandad" i pro-audio sedan länge. Först jobbade på Bosniens Public Service i drygt 8 år med service och installationer av studios. Erfarenhet med Studer, Siemens, Neumann, Neve, Shlumberger, Klotz, K-H, Tascam osv utrustning. Byggde några musik studios alldeles själv.

För 3 år sedan flyttade hit och började jobba på en ljud-transformatorfabrik. Namnet är inte värst känt i Sverige men i USA är våra trafos mycket efterfrågade. T.ex. våra trafos är i Avalons mikrofonförförstärkare, Aatons mixers, Sound Devices inspelare, Manley... osv.

Blev medlem här för att känna på branschens puls. Dessutom om jag kan hjälpa med något tips eller råd, visst gärna!

Om ni behöver service, speciella kablar, splitters osv ni är mer än välkommna att kontakta mig! 😆

Mirza/Mirrza

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

mkt välkommen!!!

vilka studior jobbade du i i bosnien!?

vilken stad bor du i, om man får fråga..!? jag har en polare som är från bosnien som jobbade mkt i en stor studio med bla. sslbord o studerbandare i somras.. 🙂

tänkte ifall du kanske känner honom på ngt sätt, som sagt så är ju världen fruktansvärt liten ibland.. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Tusen tack för så varma välkomsthälsningar!

till IDF

Världen ÄR ju väldigt liten!

Tror att jag och din kompis skulle känna åtminstone samma folk om inte varandra.

nu bor jag i Norrtälje, i Bosnien var det Sarajevo. Studios var Public Service Radios 6st. studior som jag hade ansvaret för (ansvaret att dem funkar som det ska), samt två musik studios en av dem med Neve mixer.

Jag passar på och skryter lite 🙁 jag byggde först digital studio för Public Service Radios program 1 (kan säga att vi hade jätte roligt då).

Jag byggde två studios för Enes Begovic DIVA Productions, med 2st. ProTools och allt som tillkomer. Byggde studio för Esad Arnautalic, en legendarisk kompositör och dirigent. Jobbade lite med SaGa film production osv.

Jag känner till en studio i Sarajevo som har eller hade SSL, det är Predrag Pejakovic's studio.

MVH

Mirrza

Link to comment
Dela på andra sajter

Tusen tack för så varma välkomsthälsningar!

till IDF

Världen ÄR ju väldigt liten!

Tror att jag och din kompis skulle känna åtminstone samma folk om inte varandra.

nu bor jag i Norrtälje, i Bosnien var det Sarajevo. Studios var Public Service Radios 6st. studior som jag hade ansvaret för (ansvaret att dem funkar som det ska), samt två musik studios en av dem med Neve mixer.

Jag passar på och skryter lite 🙂 jag byggde först digital studio för Public Service Radios program 1 (kan säga att vi hade jätte roligt då).

Jag byggde två studios för Enes Begovic DIVA Productions, med 2st. ProTools och allt som tillkomer. Byggde studio för Esad Arnautalic, en legendarisk kompositör och dirigent. Jobbade lite med SaGa film production osv.

Jag känner till en studio i Sarajevo som har eller hade SSL, det är Predrag Pejakovic's studio.

MVH

Mirrza

ytterst trevlig läsning.. jag kan inte annat än o bli lite avis.. 🙂

jag ska snacka med min polare och se ifall han känner igen ngn av dessa studior...

som sagt välkommen !!!

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Tjenare,

Vad trevligt med fler bosnier här på forumet, o att du dessutom har så stor erfarenhet med studios, OCH i Sarajevo. Hmm, om jag säger så här. Jag kommer behöva dig och dina kunskaper snart 😲 Vore trevligt med nåt samarbete hur som helst.

/Emin

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag får intrycket att dina arbetsuppgifter låg åt service-tekniker hållet till snarare än ljudtekniker även om jag kanske har helt fel. Men du är vansinnigt bra på svenska språket efter bara 3 år och det gör att jag anar att du dessutom har ett mycket bra musiköra och inte enbart tekniska kunskaper! Men det spelar egentligen ingen roll alls hur det nu ligger till med det, för du är självklart jättevälkommen hur det än är!

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag blev medlem för ett tag sedan men aldrig skrev nåt om mig, nu kommer lite.

Mitt namn är Mirza, lite ovanligt namn, hoppas det går uttala. 🙂

Jag är "inblandad" i pro-audio sedan länge. Först jobbade på Bosniens Public Service i drygt 8 år med service och installationer av studios. Erfarenhet med Studer, Siemens, Neumann, Neve, Shlumberger, Klotz, K-H, Tascam osv utrustning. Byggde några musik studios alldeles själv.

För 3 år sedan flyttade hit och började jobba på en ljud-transformatorfabrik. Namnet är inte värst känt i Sverige men i USA är våra trafos mycket efterfrågade. T.ex. våra trafos är i Avalons mikrofonförförstärkare, Aatons mixers, Sound Devices inspelare, Manley... osv.

Blev medlem här för att känna på branschens puls. Dessutom om jag kan hjälpa med något tips eller råd, visst gärna!

Om ni behöver service, speciella kablar, splitters osv ni är mer än välkommna att kontakta mig! 😆

Mirza/Mirrza

Tjenare,

Vad trevligt med fler bosnier här på forumet, o att du dessutom har så stor erfarenhet med studios, OCH i Sarajevo. Hmm, om jag säger så här. Jag kommer behöva dig och dina kunskaper snart 😲 Vore trevligt med nåt samarbete hur som helst.

/Emin

Välkommen hit!

Då är vi minst tre här på förumet från Bosnien 🤪

Det är alltid skönt med landsmän som sitter på så mycket kunskap!

Dobrodosli!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...