Jump to content
Annons

MIDI interface (trött på krånglande USB)


kakelugn

Recommended Posts

NU ÅKER USB SLADDEN BORT

Hej jag kör med ett MIDI klaviatur CME UF8 och ett MOTU 896 (cubase sx3) och jag har tröttnat på att det krånglar.

om ljudkortet råkar hänga sig så startar jag om det bara men då tappar Datorn USB styrningen till mitt UF8. då får jag stänga av allt och starta om datorn på nytt men keyboard och ljudkort.

jag körde innan med ett ESI JULI@ och körde då med MIDI sladden som man får med. + en 5 m kabel det funkade hur bra som helst.

min fråga: finns det ett midiinterface som INTE använder USB???? jag vill ha ett bättre och tillfölitligt system när man är ute och spelar.

ja vet att man inte kan använda mina rattar och extra knappar men det skiter jag i vill bara kunna spela utan att känna "kommer det krascha snart"

SVAR:ja och jag har nyaste drivisarna till både motut och UF8an.

kom med förslag. hoppas andra med liknande problem också får hjälp.

MVH kakelugn det där killen med Hammondorgeln "UF8"

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Du har ju tre alternativ: USB, FW och PCI. Jag har funnit USB totalt problemfritt. Men eftersom du har koimmit fram till att USB är boven, skulle jag testa ett PCI-kort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har iofs inte försökt mer än en gång, men jag fick inte USBt att funka ordentligt på min UF8.

Däremot har jag ett M-audio Midisport 4x4 USB-interface som funkat klockrent ända sedan jag kopplade in det.

Så tänk på att det finns mycket stabilare USB-saker än de som CME har gjort...

Link to comment
Dela på andra sajter

Min Midisport 4x4 heter Midiman, men tummen upp för det i varje fall.

Jo, det gör min också egentligen, men det är ju M-audio som äger Midiman nu så de nya modellerna heter M-audio så då skrev jag så.... (Och så kom jag inte på om de hette Midiman eller Midi_nåtannat.... 😮)

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, nej, jag köpte mitt begagnat för några månader sedan så jag upptäckte först för ett litet tag sedan att den blinkade (och funderade på om den alltid gjort det eller om det var nåt fel)... 🙂

Jag är än så länge bara sjukt glad över att jag äntligen tillomed har MIDI-portar över, och inte behöver thru-chaina allt! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...