Jump to content
Annons

Arctic sunshine


MJInc

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Arctic sunshine

* ARTIST/GRUPP: Micke Jonsson

* GENRE: nån form av synth?

* LÅTLÄNGD: 3:02

* KOMPOSITÖR: Micke Jonsson

* PRODUCENT: Micke Jonsson

* INSPELNINGSÅR: 2007

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.27 MB

* STATUS: Färdig

* LÅTLÄNK: http://mjinc.ebijo.com/mp3/45.Arctic%20sunshine.mp3

Var ett tag sedan sist. Nu pappa ledig och faktiskt blir det lite mer kvällstid till övers när knattarna somnat. Så här kommer en ny skapelse. Som vanligt saknar jag kanske struktur så det kan möjligtvis ses som flera smålåtar i en. Kan t.o.m. bli så att jag tar delar och skapar en ny låt utifrån detta....får väl se.

Tyck gärna till, alltid skoj med nån kommentar.

//Micke....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mycket retro, fick lite småvibbar av adolphson&falk i början, längre in lite lacerdance/koto.

jag tycker det finns mycket bra melodiska partier som du absolut kan förfina!

Sång är ju heller aldrig fel, om så bara lite vocoder eller nåt samplat.

har du lyssnat på recoil något?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, vad splittrat dt känns. Som du själv säger bör du nog göra en tre-fyra låtar av detta. Som det är nu blir det ganska svårlyssnat. Partiet 1:34-2:05 passade mig bäst i smaken.

Redigerat av Jejje
Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket retro, fick lite småvibbar av adolphson&falk i början, längre in lite lacerdance/koto.

jag tycker det finns mycket bra melodiska partier som du absolut kan förfina!

Sång är ju heller aldrig fel, om så bara lite vocoder eller nåt samplat.

har du lyssnat på recoil något?

Kul om det låter så pass så det går att göra kopplingar till A&F och Koto. 🙂 Har nog hört ett å annat av båda som kan influera...

Recoil känner jag inte till alls. Vidareutveckla gärna! 🙂

Oj, vad splittrat dt känns. Som du själv säger bör du nog göra en tre-fyra låtar av detta. Som det är nu blir det ganska svårlyssnat. Partiet 1:34-2:05 passade mig bäst i smaken.

Själv så föredrar jag nog det sista partiet, det efter 2:05. Fast funderar på att göra nästa låt i stil med partiet mellan 1:34-2:05.... 😮

//Micke....

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket retro, fick lite småvibbar av adolphson&falk i början, längre in lite lacerdance/koto.

jag tycker det finns mycket bra melodiska partier som du absolut kan förfina!

Sång är ju heller aldrig fel, om så bara lite vocoder eller nåt samplat.

har du lyssnat på recoil något?

Kul om det låter så pass så det går att göra kopplingar till A&F och Koto. 😄 Har nog hört ett å annat av båda som kan influera...

Recoil känner jag inte till alls. Vidareutveckla gärna! 😄

Oj, vad splittrat dt känns. Som du själv säger bör du nog göra en tre-fyra låtar av detta. Som det är nu blir det ganska svårlyssnat. Partiet 1:34-2:05 passade mig bäst i smaken.

Själv så föredrar jag nog det sista partiet, det efter 2:05. Fast funderar på att göra nästa låt i stil med partiet mellan 1:34-2:05.... 🙂

//Micke....

Recoil är alan Wilders (fd Depeche Mode) soloprojekt. Låter egentligen inte alls som ditt, men kan nog inspirera en hel del.

www.recoil.co.uk

Kolla på den! Försök få tag i någonting fårn tidigare skiva, tec Elektro Blues for bukka white eller curse. Mycket synt !

Link to comment
Dela på andra sajter

Recoil är alan Wilders (fd Depeche Mode) soloprojekt. Låter egentligen inte alls som ditt, men kan nog inspirera en hel del.

www.recoil.co.uk

Kolla på den! Försök få tag i någonting fårn tidigare skiva, tec Elektro Blues for bukka white eller curse. Mycket synt !

Bara orden Mycket synth gör ju det hela högintressant. Sedan att det är en fd Depeche medlem gör ju inte saken sämre! 🙂 Ska genast se om det går att hitta något. Tack för tipset! 😎

Inter Karate plus!

Det har spelats åtskilliga timmar! 🙂 Visserligen länge länge sedan. Men det har nog satt sina spår. Menar du att det på något sätt hörs?! 😄

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
Menar du att det på något sätt hörs?!

Det var ju den första associationen jag fick när jag hörde SID-chippet vina i din låt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar det. Men det känns inte riktigt genomarbetat.

Jag har inget emot att låten är så splittrad, men övergångarna känns alldeles för omedelbara.

Just övergångar är en av många saker jag inte riktigt behärskar. Men blir, hoppas jag, bättre för varje gång. 😆

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...