Jump to content
Annons

Down The Spiral


Wibben

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Down The Spiral

* ARTIST/GRUPP: Wibben

* GENRE: Metal

* LÅTLÄNGD: 6:07

* KOMPOSITÖR: Wibben

* PRODUCENT: Wibben

* EV. MEDVERKANDE: Wibben, Peter Pettersson (Sång)

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3 128

* STORLEK: 5.8mb

* STATUS: Snart färdig

Tjo!

Jag har tidigare lagt upp WIP på denna, men nu är det sång på den.

Det är länge sen jag tog i denna och hör en hel del som jag skulle vilja göra om

(nivåer i mix osv) men men.

Mycket nöje!

DownTheSpiral_Mix_007_Master_002.mp3

Redigerat av Wibben
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra ös! Inte bara slickt och skickligt - som jag fördomsfullt har fått för mig att mycket metal är (I know nothing!) - utan även skönt stökigt. Krämig sång särskilt när de högre pressade registren kommer. Tycker att trummorna jobbar bra med att virvla runt och dra och slita i låten även om jag gärna sett att det var mindre quadrupeltramp på baskaggen. Hur som helst imponerande.

Vågar inte ge råd om mix och sånt jag inte kan. Då skulle säkert låten sluta som en jazzballad 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Mycket dundrande bas. Allting låter som i olika utrymmen, och mitten är tom.

Jag vet inte om det är bra eller dåligt dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

men vänta hallå där!

nu snurrar det kraftigt i mitt huvud, jag hör riff som jag hört förut (kanske från en tidigare mix), är du helt säker på att du inte stulit friskt från lite här och var? jag hör mycket arch enemy samt mycket från något band som jag inte kommer på namnet på (nightrage?). men som sagt, jag reserverar mig från anklagandet om det är så att jag hört en tidigare mix som satt sig på minnet.

bra skit ändå, jag diggar det skarpt, extremt bra tempo i sången.

dock saknar jag en hel del toppdiskant, den känns ganska snävt skuren, i övrigt riktigt fläskigt mixat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har då inte stulits någonstans ifrån!

Haha, Ja, du har hört denna förr Xancerman, du kommenterade den första mixen också och jag vill minnas att det var positivt 🙂

Min huvudinfluens är svenska bandet Darkane. Sen är det ju inte svårt att sådan här musik påminner om andra i samma genre.

Redigerat av Wibben
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha

Ja, någon mix av av det kanske =) Kommer förmodligen få krupp på detta spår om någon dag och mixa om allt igen. Inte nöjd med de platta gitarrljudet. Så kommer nog lägga om det. Sen saknas det mellanregister tycker jag. Måste också mixa det så att det låter bra i högtalare.

Vi får se vad som händer. Jobbar ju på 2-3 låtar till till detta projekt. Postar om inte ALLT för länge. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...