Jump to content
Annons

MAGIX Music Maker 2005 deLuxe


Nisse

Recommended Posts

Hejsan!

Jag har blivit lite intresserad av MAGIX Music Maker 2005 deLuxe, och har kollat lite på Magix hemsida. Det verkar dock som att man bara kan köpa programmet via internet, eller har jag fel? Helst vill jag köpa det i en "riktig" affär och få en riktig kartong och manual.. För att handla på nätet behöver man betala med kort (något som jag tyvärr inte har möjlighet till 🙂 )

Och förresten, är det kanske någon här som provat programmet?

//Nisse

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du bor i Stockholm kan du gå in och handla det på Åhlens multimediaavdelning.

Vad som bör nämnas om detta programmet är att det behandlar midi och audio i två olika program. Om du alltså vill göra projekt som innehåller både midi och audio samtidigt bör du se dig om efter något annat eftersom det är ganska omständigt att använda då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Först Pluffo: Jag är absolut inte från Sthlm 🙂 , utan från Göteborg! Åhléns i Mölndal ligger bättre till för min del... 😱

----------------------------------------------------------------------------

Och jag som trodde att man blandade färdiga loopar med lite melodislingor från VST-syntar...hmm, då är det kanske inte så stor idé att skaffa det. 😳

Nu har jag Cubasis VST, men tycker att det är väldans jobbigt att jobba med färdiga samplingar där. Jag använder bara det till midi och VST-instrument, men skulle kanske börja använda det till loopar också då..så slipper jag ju slänga ut 700:- i onödan också.. Eller vad tycker ni?

//Nisse

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Nisse.

Det fanns en tråd om uppdatering till Cubasis SE. Det kan vara ett alternativ för ungefär samma kostnad. Visserligen bara tillgängligt på nätet, men ändå.

http://vstforum.clubcubase.net/viewtopic.php?t=11008

Cubasis VST körde jag en kort period tidigare. Tröttnade snabbt på vad jag uppfattade som medvetna begränsningar i programmet. Efter en sväng på ProTools LE hamnade jag på Samplitude som känns helrätt för mig. Som jag uppfattat det, och fel har jag haft förr, så är Samplitude storebror till Music Maker som därigenom fått delar av det programmet ljudmaskin. Men mer vet jag inte.

http://www.samplitude.com

Lycka till.

Gunnar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske Ableton Live är smartare att skaffa?🙂 Hmm, har visst svårt att bestämma mig...

//Nisse

Jovisst, men det programmet går löst på ett antal tusen. Jag skulle kunna tänka mig att Cubase SE täcker alla dina behov. Ska införskaffa det själv snart till och med 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske Ableton Live är smartare att skaffa?😳 Hmm, har visst svårt att bestämma mig...

//Nisse

Jovisst, men det programmet går löst på ett antal tusen. Jag skulle kunna tänka mig att Cubase SE täcker alla dina behov. Ska införskaffa det själv snart till och med 😄

Nja, jag skall nog köpa mig en hårdvarusampler istället.. 😆

//Nisse

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tittat lite löst på Magix 2003 och 2004, och tycker inte om dem. Däremot är Samplitude 7 från Magix en riktig hit. Även Samplitude 6 och den gamla Magix MusicMaker Gen 6 de Luxe är att rekommendera. Editeringen är i toppklass (slår CoolEdit och WaveLab med hästlängder) och Samplitide 7 har stöd för VST och ASIO om man vill ha det. Dessutom har Samplitude 6 och 7 visst MIDI-stöd (om man nu behöver det). Jobbar man enbart i wave-formatet som jag så är dessa mjukvaror allt man behöver. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå Samplitude,

vill bara lägga till att version 8 är klar. Se till att om du köper nu, så borde uppgradering ingå, annars är det bättre att vänta lite.

Leverans av 8 i tysk version har gått till kunder, men den engelska versionen är inte klar än. Jag väntar.

Tr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå Samplitude,

  vill bara lägga till att version 8 är klar. Se till att om du köper nu, så borde uppgradering ingå, annars är det bättre att vänta lite.

Leverans av 8 i tysk version har gått till kunder, men den engelska versionen är inte klar än. Jag väntar.

Tr.

Allright. my man!!!! Det här kan bli roligt. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...