Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Tjenare, fick idén att kolla vilken tonart min central dammsugare gick i, den gick ungefär i ett:

E moll

Nu vill jag veta hur era damsugare låter, finns det någon standard tonart? 😄

Edited by Nexustwins
Annons
Posted
Så din dammsugare ger ifrån sig både en grundton och en ters? Det va som fan! 😄

Tänkte samma sak. 😄

I vilket fall så avger min dammsugare en massa oljud utan hopp om ton.

Posted
Så din dammsugare ger ifrån sig både en grundton och en ters? Det va som fan! 🙂

Ja, när jag tog ett E lät det inte rätt men ett E moll lät bättre. Så jag bestämde mig för ett E moll. 😄

Den låter ganska dubbelt 😄

Posted
Tjenare, fick idén att kolla vilken tonart min central dammsugare gick i, den gick ungefär i ett:

E moll

Nu vill jag veta hur era damsugare låter, finns det någon standard tonart? 😄

Min spelar helt enkelt en liten glad truddelutt samtidigt som man dammsuger! gör städandet så mycket trevligare och roligare 😄

Posted

Vad är det för pryl som du suger damer med 😄

😄

Min ger ifrån sig en jävla kakafoni, håller sig inte till en skala.

Guest thrinithan
Posted
Tjenare, fick idén att kolla vilken tonart min central dammsugare gick i

[...]

Centraldammsugare? Fan vad många vuxenpoäng... 😄

Word! 😄

Min är också ställbar vad gäller tonart och sugighet (eh.. det borde väl heta så?)

Posted
Jag har ingen damsugare 😄

(ingen herrsugare heller...)

Jag är min flickväns personliga damsugare. Det tråkiga skämtet bjuder jag på i bästa juleanda.

Posted

Om en pappersflärtp fastnar i sugmynningen halkar ljudet upp en bit, och blir skraligare. Svårt att snacka tonart här. Däremot ljuder min äggklyvare fint i Fmoll.

Posted
Om en pappersflärtp fastnar i sugmynningen halkar ljudet upp en bit, och blir skraligare. Svårt att snacka tonart här. Däremot ljuder min äggklyvare fint i Fmoll.

Är det en sån där som påminner om en harpa?

Posted
Fast det är lite skillnad på budget harpa - äggklyvare. Kanske den enda skillnaden.

Budgetharpan klarar av strutsägg.

Posted (edited)
Man kan ställa in hastighet på min vilket ändrar dess ton, så den kan nog gå i ganska många olika tonarter.

Samma här, steglös tuning på min med.. Personligen gillar jag att dammsuga i Eb. 🙂

Men om man har på max suger den så kraftigt att man måste ha öronproppar för att det inte ska göra ont när man suger lister/hörn..

Diskmaskinen däremot har jobbat stadig bordun under många frukost sessioner. Har inte kollat tonart.

edit: Förresten, undrar om det finns något tillbehör instickskort eller liknande som gör att man kan styra den via midi..? 😉

Edited by flintan
Posted
Diskmaskinen däremot har jobbat stadig bordun under många frukost sessioner. Har inte kollat tonart.

edit: Förresten, undrar om det finns något tillbehör instickskort eller liknande som gör att man kan styra den via midi..? 🙂

Diskmaskinen går att styra via midi, men då måste du först installera hård disk i den. Exempelvis knivar och gafflar.

Posted

edit: Förresten, undrar om det finns något tillbehör instickskort eller liknande som gör att man kan styra den via midi..? 🙂

Diskmaskinen går att styra via midi, men då måste du först installera hård disk i den. Exempelvis knivar och gafflar.

Humor... 😉

Guest thrinithan
Posted

!

"Livet är en alltför viktig sak att någonsin prata seriöst om", Oscar Wilde

Posted

Jag har köpt en sån där ny Basshuntersucker som finns att hitta på närmaste elbutik. Den kan bara suga i sig en massa cheese dock :/

Posted

Håller på att julgreja lite och passade på att kolla vilken ton damsugaren hade. Hade dragspelet som referens. Det infann sig en harmoni i rummet eftersom jag hade musik på i bakgrunden, den och damsugaren + dragspelet gick i D.

Guest thrinithan
Posted
Håller på att julgreja lite och passade på att kolla vilken ton damsugaren hade. Hade dragspelet som referens. Det infann sig en harmoni i rummet eftersom jag hade musik på i bakgrunden, den och damsugaren + dragspelet gick i D.

Don't you just love that! 😛

Posted

Ja, det satt ju fint. får nog plocka fram damsugaren en gång till men det blir ju inte samma upplevelse liksom