Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Posted (edited)

För att vara tråkig gårt de flesta motorer som är enfasare i.... a... 440hz beroende svängniongarna i vår växelström 50hz.........Som telefonens ....jag lever ton....

ynot

Edited by ynot
Posted
För att vara tråkig gårt de flesta motorer som är enfasare i.... a... 440hz beroende svängniongarna i vår växelström 50hz.........Som telefonens ....jag lever ton....

ynot

Telefonen går väl i A, eller? 🙂

Sätter man en högtalare direkt i uttaget så får man en riktigt fin baston á 60Hz. Om det inte vore för att det är 230V i skiten, så det smäller ju ganska högt också... 😛

Posted
Sätter man en högtalare direkt i uttaget så får man en riktigt fin baston á 60Hz. Om det inte vore för att det är 230V i skiten, så det smäller ju ganska högt också... :rolleyes:

50 hz är det väl här. Är det inte USA som har 60 hz?

• 2 weeks later...
Posted

Min dammsugare har jag inte kollat men däremot så tjuter min mikrovågsugn ett härligt högt C när den e färdig 🙂, ett femstruket om jag inte minns helt fel.

Posted

Jag försökte göra en låt i olika hastigheter/toner med min.

Resultat: Hela musikalen "Kristina från duvemåla". Intonerade jag upp den (eller va fan d heter) så vart det Basshunters "Botten Anna" helt sjukt juh 😏

Posted

Dammsugare: D

Diskmaskin: E

😆

Guest Peter Hallin
Posted

Klart att sugaren kan ha en grundton och en ters eller vad som helst. Motorn kan ju humma i minst en ton, och sen kan luften i röret susa i en annan t ex. Sen om motorn måste kämpa mer eller mindre uppstår: Musik! 😆

Posted
Sätter man en högtalare direkt i uttaget så får man en riktigt fin baston á 60Hz. Om det inte vore för att det är 230V i skiten, så det smäller ju ganska högt också... 😆

Neej, det tror jag inte. Förut var det väl 220/380V á 50Hz, men nu är det 230/400V à 60Hz... tror jag i alla fall, men ajg kan ha fel 🙂

Posted

Min dammsugare låter som en polyfonisk Malmstrom med mycket noise.

Sedan cuttar den av resonansen beroende på vilket munstycke man kör med...

Den kör ett A: lite jobbigt blir det alltid när man blir tvungen att stämma guran. Har lagt ett case till Electrolux om en limiter.... 😆

Posted

Apropå case. Vad använder ni till er dammsugare och/eller diskmaskin? Och är det bra med en luftfuktare eller avfuktare som det pratas om så mycket?

:musik

Posted
Apropå case. Vad använder ni till er dammsugare och/eller diskmaskin? Och är det bra med en luftfuktare eller avfuktare som det pratas om så mycket?

:musik

Fick inget etui med dammsugaren så den får stå i skrubben backstage med en wonderbaum. Lite jobbigt när man ska dra på turné...Det gäller att ha den försäkrad. 😆

Posted

En gång hittade jag en fläkt som torkade hö. I Dalarna nånstans, Rättvik kanske? Den gick i G. Det är vad jag vet. Men jag vet inte om det räknas?

Svante

Posted
En gång hittade jag en fläkt som torkade hö. I Dalarna nånstans, Rättvik kanske? Den gick i G. Det är vad jag vet. Men jag vet inte om det räknas?

Svante

Det räknas..

min katt jamar i olika toner.. jag ska lätta sampla av de o göra en ReFill av det!!!

Posted

Svante

Det räknas..

min katt jamar i olika toner.. jag ska lätta sampla av de o göra en ReFill av det!!!

Kan du inte släppa dem som lösa samplingar också? 😆

Posted

Svante

Det räknas..

Kan du inte släppa dem som lösa samplingar också? 😉

självklart!!

hon gör skumma ljud.. när hon är på dåligt humör jamar hon o när hon vill ha uppmärksamhet eller är glad att se oss låter hon typ "hrrr"! sen spinner hon med.. 😆

Posted
Sätter man en högtalare direkt i uttaget så får man en riktigt fin baston á 60Hz. Om det inte vore för att det är 230V i skiten, så det smäller ju ganska högt också... 🙂

Neej, det tror jag inte. Förut var det väl 220/380V á 50Hz, men nu är det 230/400V à 60Hz... tror jag i alla fall, men ajg kan ha fel 🙂

Det är 230/400V, 50Hz.