Jump to content
Annons

Julskivor


Bebopkeys

Recommended Posts

Annons
Onkel Kånkel med skivan Gammeldags jul från 1994 är ett klassiskt inslag ett par gånger om året. Jag får riktigt skön skrattkramp varje gång 😄😄

Tjuren Ferdinand, tomten och välkända melodier blir aldrig detsamma igen om man väljer att lyssna, så varning utfärdas för de känsliga 🙂

HEIL! Nu ska jag plocka fram den 🙂

En annan jävligt bra jullåt är ju Tunnan och Moroten - Arne Bajse önskar god jul 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

... Tunnan och Moroten - Arne Bajse önskar god jul 😄

Otippat att det finns just en sån :rolleyes:

Jag ska fan leta reda på den. Tack för tipset 😄

Jag tog mig fritiden att lägga upp den på rapidshare http://rapidshare.com/files/8660552/Tunnan...od_jul.wma.html 😆

Ronny & Ragge - Tomten är full är så jävla bäst! Den består som sagt av kända jullåtar men mestadels är det deras hit Det är sommar som står för melodin 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Fartig amerikansk skiva blir utan tvekan "A christmasgift for you from Phil Spector". Den sopar rent med samtliga på banan tror jag?

Hörde Sleigh ride från den skivan i morse på radion... grym!! Laddade ner den nu bara för det. :rolleyes: Svänger. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Steve Lukather - Santa Mental är en given platta 😛

Hehe, lyssnade på den senast idag.. Fasen vilken kul skiva det är! Hans egna jullåtar är ju faktiskt helt ok med tycker jag. 😄

(Om du missat det så ska han börja spela in en ny soloplatta i januari typ. hehe... Det blir två nya lukatherskivor nästa år. En "vanlig" samt en instrumental.)

Andra givna plattor i spelaren under juletider är:

Take 6 - Merry Christmas

The Real Group - En riktig jul

The Beach Boys - (kommer inte ihåg titeln)

Chicago - XXV Merry Christmas (eller vad den nu kan tänkas heta.. Bra är den iaf!)

God Jul allihopa!

/Robban

Redigerat av Slipped_Away
Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)
Steve Lukather - Santa Mental är en given platta 😄

Hehe, lyssnade på den senast idag.. Fasen vilken kul skiva det är! Hans egna jullåtar är ju faktiskt helt ok med tycker jag. 😄

(Om du missat det så ska han börja spela in en ny soloplatta i januari typ. hehe... Det blir två nya lukatherskivor nästa år. En "vanlig" samt en instrumental.)

åhfan 😛 Det blir ju härligt med lite fräsh Lukather. Nya Toto var ju sisådär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Onkel Kånkel med skivan Gammeldags jul från 1994 är ett klassiskt inslag ett par gånger om året. Jag får riktigt skön skrattkramp varje gång  😳  😲

Tjuren Ferdinand, tomten och välkända melodier blir aldrig detsamma igen om man väljer att lyssna, så varning utfärdas för de känsliga 😄 

Brian Setzer har en skön gitarrjulskiva som jag ska plocka fram snart.

Jag måste även tipsa om ett av mina favoritsurfband Los Straitjackets som har släppt julskivan 'Tis the Season for los Straitjackets!, från 2002.

De får alltid till ett sånt jäkla skönt trum och gitarrljud 😆

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:kx1ibkd9sakq

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde också Phil Spector låten på radio o det svänger gött.

Annars brukar det vara så att jag glömmer bort fenomenet julskiva ända tills det är för sent att köpa några så här lyssnas inte på så mycket... tyvärr för jag hörde Lars Vegas på radio för några timmar sen o den är kul. Jo, fortfarande.

De enda julskivor som jag har är Beatles och där kan jag verkligen rekommendera 64 år julskiva. Nästan inte en enda jullåt men VÄLDIGT mycket snack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen alls! Nu spelar dom nog med jul-dret på radion så då använder jag CD-spelaren destomer.. Mer 70-tals rock ala Deep Purple, Led Zepelin etc.. Bara för att slippa höra allt elände som har med jul att göra. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...