Jump to content
Annons

Vacation


karl

Recommended Posts

det jag menar är att jag använder c:a sex spår som jag spelar in med mikrofon och det är väl då "rummet" har en chans att "komma in"

Sex stycken sångtagningar eller instrument också ? ( förutom guran.)

resten går ju via midi och line out från elektron...eller?

😛 Det där "..eller?" såg intressant ut.. jo det stämmer nog, men det jag menade var om ljudet kommer ut via monitorerna så de kan läcka in i micken igen, samtidigt som du spelar in sången eller om du mute'ar högtalarna när du spelar in..

lurarna i sångbåset är slutna och läcker inget där...

Nästa gång jag är i "studion" ska jag ta lite kort 😛

Ska bli kul o se vad det är som låter då 😉

Happy new year

Detsamma till dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Happy holiday?

Med en sådan röst som du har borde du lägga ner en hel vecka bara på att få till snortajta och perfekta stämmor och det efter att två veckor ha ägnat dig åt leaden.

Var inte rädd för att "magin" i första tagningen skall gå förlorad, den sitter inte där utan betydligt längre ner.

Jag tycker K är skyldig sin röst och sina lyssnare det.

Någon som håller med?

Helt fantastiskt som vanligt, vem hade trott något annat.

G.N.Å på dig mannen!

/And

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är vi där igen 😠 ...Fan, nu får det snart komma en platta!! 🙂

Kanonvackert och riktigt snygga harmonier och ackompanjemang.

Möjligen kunde vissa saker vara lite tightare som exempelvis stämmorna som Emser nämner....men det glömmer jag snart.

Lysande Karl! Skiva!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

......ock självklart Gott Nytt År!

nyar.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Lundin...ska ta foton och sen kanske vi kan bena ut vad som är fel....

Ems.... önskar jag hade mer tålamod och visst kan du ha rätt ska försöka stålsätta mig och löpa linan ut för din skull 😛😎

bengan....kul att du gillar min röst och ska väl mecka till lite mer...tnx för dina öron 😉:rolleyes:

pwayne....hade det inte varit så mycket om och kring så hade du haft en platta till jul, det var målsättningen men den kommer lite senare nu och för spänningens skull ett antal låtar som inte legat uppe här...gott nytt på dig i Lysekil...Hur går det med E-6:an???

/ karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt! dehär tycker jag om. gillar speciellt all falsett och ålande med sången. riktigt karaktäristiskt, levande och rått. kan tycka att det känns som trummorna är lite otighta och har lite brottom. Och distar inte hela låten rätt kraftigt vid 3min ungefär?

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt! dehär tycker jag om. gillar speciellt all falsett och ålande med sången. riktigt karaktäristiskt, levande och rått. kan tycka att det känns som trummorna är lite otighta och har lite brottom. Och distar inte hela låten rätt kraftigt vid 3min ungefär?

tnx du ofödde?? eller? för dina öron och kul att du gillar stuket....kan mycket väl dista runt 3:00 det gick ganska fort i mixningen mot slutet...men det är en skiss än så länge och jag ska spela in den på nytt så snart jag är i "studion" igen 😳😆 tnx / karl

Link to comment
Dela på andra sajter

det jag menar är att jag använder c:a sex spår som jag spelar in med mikrofon och det är väl då "rummet" har en chans att "komma in"

Sex stycken sångtagningar eller instrument också ? ( förutom guran.)

resten går ju via midi och line out från elektron...eller?

😆 Det där "..eller?" såg intressant ut.. jo det stämmer nog, men det jag menade var om ljudet kommer ut via monitorerna så de kan läcka in i micken igen, samtidigt som du spelar in sången eller om du mute'ar högtalarna när du spelar in..

lurarna i sångbåset är slutna och läcker inget där...

Nästa gång jag är i "studion" ska jag ta lite kort 😳

Ska bli kul o se vad det är som låter då 😉

Happy new year

Detsamma till dig.

det är sex tagningar inalles, fyra sång och två gitarr

jag mutar monitorerna vid datorn och sångbåset ligger åtta meter därifrån...

God fortsättning / karl

Bilder kommer imorgon... 😕🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh den här låten fastnade fan ordentligt. Har gått i huvet från och till i några dagar och lyssnat på den några gånger också. tänkte försöka peppa och höra om du gör någon final version av den här? det kanske inte är mycket som ska ändras men att det distar sönder i slutet iaf? 😆

Den här låten har iaf en jävla kvalité och karaktär så man vill tillbaka och höra igen. tack för musiken 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh den här låten fastnade fan ordentligt. Har gått i huvet från och till i några dagar och lyssnat på den några gånger också. tänkte försöka peppa och höra om du gör någon final version av den här? det kanske inte är mycket som ska ändras men att det distar sönder i slutet iaf? 🥰

Den här låten har iaf en jävla kvalité och karaktär så man vill tillbaka och höra igen. tack för musiken 😉

unbornichen...tack så j¤%la mycket....kul, Jo da' det ska drivas till vansinne 🥰 nää..men trummorna är ju ganska ute eller höga volymmässigt så det ska väl skruvas till och en del annat tex. slutet kommer bli en aning längre..så jag återkommer när det är klart men skitroligt att du gillar...

Ekua....tack för lyssningen...har fått den jämförelsen förrut och det är som sagt ingen dålig jämförelse...gillade aldrig MAW men gillar hans soloplattor och i synnerhet hans akustiska låtar....kul att du gillar...

karl

equality....shit jag blir generad 🥰 men glad över att du gillar mitt stuk 🙂🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

OK..gjorde mixen lite torrare ch sänkte i princip allt...hur låter det i jämförelse med den innan???? är jag på glid eller har jag fäste?? tacksam för kritik (konstruktiv sådan) 🙁😉😉 / karl

EDIT: nya mixen högst upp i tråden

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt!

Detta är verkligen en låt signerad Karl 😛...skönt laid back sound. Varm mix även om vissa nivåer, främst på några melodigitarr skulle kunna kollas över för att få mera klarhet.

Inte mkt att klaga på här inte

Nice work dude

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Så fin låt...och så skön röst..härligt! Du sjunger väldigt speciellt i kördelarna, det gillar jag jättemycket! det blir liksom en fin kontrast..skönt att lyssna på..och man drömmer sig iväg..:-D

tack Valdez...först hade jag trummor och gitarr i breaket men det kändes som det behövdes något annat så.... kul att du gillar 😛😄 tnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Måste bara säga att det va en jäkla skön låt! partiet vid ca: 1.30 när du ligger ut på in no...time e ju så klockrent! älskar det! trummorna e hur goa som helst där! kan lyssna på det hur mycke som helst! Tycker låten som helhet är kanon. Gärna mer sånt här!

MVH/Leif

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det ska väl filas equality men som du vet själv så är det jobbigt att få allt perfekt...ska dra denna en gång till genom cubase :rolleyes: tnx

Leif....kul att du gillar, vet inte vad som kommer härnäst men säkert inget åt detta hållet......tnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Karl.

Kanske cymbal ljudet skulle ned lite i volym,eller vad det nu är,det tar lite väl mycket uppmärksamhet från själva låten.Ta inte bort det för Guds skull,bara ned lite med volymen..Guran kanske är lite hög i början mot hur den låter senare,är den lite otajt/felspel på nåt ställe? Jag kan ju ha fel där - men kolla det...Congas liret snyggt och rätt avvägt.

I övrigt så tycker jag att det låter grymt! Men så är det ju alltid med dina låtar.

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...