DarkActivities Postat 7 december 2006 Postat 7 december 2006 Tja! Jag undrar om det finns nĂ„gon hĂ€r som kanske har lust med att hjĂ€lpa mig med att göra en "knorrande" effekt? eller ljud. Finns det nĂ„n bra VSTi synth som Ă€r bra för just det? eller finns det nĂ„tt i programet som man kan anvĂ€nda? đ€Ș isĂ„fall hur kan man göra? please ge mig ett tips! đ€Ș
Nexustwins Postat 7 december 2006 Postat 7 december 2006 Tja! Jag undrar om det finns nĂ„gon hĂ€r som kanske har lust med att hjĂ€lpa mig med att göra en "knorrande" effekt? eller ljud. Finns det nĂ„n bra VSTi synth som Ă€r bra för just det? eller finns det nĂ„tt i programet som man kan anvĂ€nda? đ isĂ„fall hur kan man göra? please ge mig ett tips! đ Hmm, knorrande effekt? Som en fet knorrande bas eller kanske bara en kort blöt knĂ€pp? skicka gĂ€rna upp ett litet ljudklipp som illustrerar det du vill Ă„t ! =)
DarkActivities Postat 7 december 2006 TrĂ„dstartare Postat 7 december 2006 Tja! Jag undrar om det finns nĂ„gon hĂ€r som kanske har lust med att hjĂ€lpa mig med att göra en "knorrande" effekt? eller ljud. Finns det nĂ„n bra VSTi synth som Ă€r bra för just det? eller finns det nĂ„tt i programet som man kan anvĂ€nda? đ isĂ„fall hur kan man göra? please ge mig ett tips! đ Hmm, knorrande effekt? Som en fet knorrande bas eller kanske bara en kort blöt knĂ€pp? skicka gĂ€rna upp ett litet ljudklipp som illustrerar det du vill Ă„t ! =) Hejsan dĂ€r! yes jag ska försöka fixa fram ett ljud sĂ„ snabbt jag kan.
Barden Postat 7 december 2006 Postat 7 december 2006 Àt inte pÄ en hel dag, sÀtt micken pÄ magen och sampla
DarkActivities Postat 7 december 2006 TrĂ„dstartare Postat 7 december 2006 Nu har jag laddat upp ett litet klipp! Det Ă€r typ sĂ„hĂ€r jag vill att det ska lĂ„ta. đ "knorrandet" kommer in i lĂ„ten efter ett tag. (YouSendIt) http://digbig.com/4qfcf
Lonian Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 (redigerat) med rÀtt vst plugin eller instrument och ett Automatition clip som fÄr din EQ som bas osv att vrida sig fram och tillbax skulle jag kunna tÀnka mig att man kan fÄ till en synt som knorrar och bubblar liknande. finns ju sÀkert redan fÀrdiga vstar som gör den effekten. sedan hör man ju samma synt som ett echo pÄ höger och en i mitten. sÄ 3st utav samma instrument kan man anvÀnda i olika mix effekter pÄ. eller lÀttare gjort, bara en echo effekt pÄ det hela =p Redigerat 8 december 2006 av Lonian
Cloudsurfer Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 Vst synthen Knork Àr ett mÄste om man vill ha feta knorrar! AnvÀnder jag iaf
Psyience (oregistrerad) Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 Jag brukar göra ungefÀr det slags ljudet med en sÄgtandsoscillator och sedan ett bandpassfilter. Vrid upp resonansen högt och ratta pÄ frekvensen. Laborera lite med filterenvelope och stÀll in ADSR (typ kort attack, hög decay o sustain,lÄg release).
DarkActivities Postat 8 december 2006 TrĂ„dstartare Postat 8 december 2006 Vst synthen Knork Ă€r ett mĂ„ste om man vill ha feta knorrar! AnvĂ€nder jag iaf Vad har "knork" för hemsida? đ Vilka har gjort synthen?
DarkActivities Postat 8 december 2006 TrÄdstartare Postat 8 december 2006 Kan det va denna? Ja det kanske var den. Tack sÄ mycket!
aburman Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 Kanske skulle va möjligt med nÄn riktig Galt-plugg? Sorry, kunde bara inte lÄta bli
Barden Postat 10 december 2006 Postat 10 december 2006 LĂ€ttaste sĂ€ttet att fĂ„ till ett enkelt justerbart knorrljud Ă€r att ha en modulerad eller automatiserad cut frekvens, om du ökar frekvensen sĂ„ fĂ„r du mer knorr. Ăr rĂ€tt skönt att anvĂ€nda detta för en build-up t.ex.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.