Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Jag undrar om det finns nĂ„gon hĂ€r som kanske har lust med att hjĂ€lpa mig med att göra en "knorrande" effekt? eller ljud. Finns det nĂ„n bra VSTi synth som Ă€r bra för just det? eller finns det nĂ„tt i programet som man kan anvĂ€nda? đŸ€Ș isĂ„fall hur kan man göra? please ge mig ett tips! đŸ€Ș

Annons
Postat
Tja!

Jag undrar om det finns nĂ„gon hĂ€r som kanske har lust med att hjĂ€lpa mig med att göra en "knorrande" effekt? eller ljud. Finns det nĂ„n bra VSTi synth som Ă€r bra för just det? eller finns det nĂ„tt i programet som man kan anvĂ€nda? 😄 isĂ„fall hur kan man göra? please ge mig ett tips! 😄

Hmm, knorrande effekt?

Som en fet knorrande bas eller kanske bara en kort blöt knÀpp?

skicka gÀrna upp ett litet ljudklipp som illustrerar det du vill Ät ! =)

Postat
Tja!

Jag undrar om det finns nĂ„gon hĂ€r som kanske har lust med att hjĂ€lpa mig med att göra en "knorrande" effekt? eller ljud. Finns det nĂ„n bra VSTi synth som Ă€r bra för just det? eller finns det nĂ„tt i programet som man kan anvĂ€nda?  😄  isĂ„fall hur kan man göra? please ge mig ett tips!  😄

Hmm, knorrande effekt?

Som en fet knorrande bas eller kanske bara en kort blöt knÀpp?

skicka gÀrna upp ett litet ljudklipp som illustrerar det du vill Ät ! =)

Hejsan dÀr! yes jag ska försöka fixa fram ett ljud sÄ snabbt jag kan.

Postat (redigerat)

med rÀtt vst plugin eller instrument och ett Automatition clip som fÄr din EQ som bas osv att vrida sig fram och tillbax skulle jag kunna tÀnka mig att man kan fÄ till en synt som knorrar och bubblar liknande.

finns ju sÀkert redan fÀrdiga vstar som gör den effekten.

sedan hör man ju samma synt som ett echo pÄ höger och en i mitten. sÄ 3st utav samma instrument kan man anvÀnda i olika mix effekter pÄ.

eller lÀttare gjort, bara en echo effekt pÄ det hela =p

Redigerat av Lonian
Psyience (oregistrerad)
Postat

Jag brukar göra ungefÀr det slags ljudet med en sÄgtandsoscillator och sedan ett bandpassfilter.

Vrid upp resonansen högt och ratta pÄ frekvensen.

Laborera lite med filterenvelope och stÀll in ADSR (typ kort attack, hög decay o sustain,lÄg release).

Postat
Vst synthen Knork Àr ett mÄste om man vill ha feta knorrar! AnvÀnder jag iaf

Vad har "knork" för hemsida? 😄 Vilka har gjort synthen?

Postat

LĂ€ttaste sĂ€ttet att fĂ„ till ett enkelt justerbart knorrljud Ă€r att ha en modulerad eller automatiserad cut frekvens, om du ökar frekvensen sĂ„ fĂ„r du mer knorr. Är rĂ€tt skönt att anvĂ€nda detta för en build-up t.ex.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.