Jump to content
Annons

Perrra - Ensam Kvar Igen


trancer

Recommended Posts

LÅTNAMN: Ensam Kvar Igen

ARTIST/GRUPP: Perrra

GENRE: Dansband

LÅTLÄNGD: 3:55

KOMPOSITÖR: Perrra

PRODUCENT: Perrra

EV. MEDVERKANDE: Perrra

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 9.40MB

STATUS: Klar Demo

LÅTLÄNK: Perrra - Ensam Kvar Igen

GAMMAL VERSION

NY VERSION - NY MIX

Bättre nu???

Jag har ju börjat jobba i studio nu med projekt, och träffade igår mäktiga folk, som bassisten i abba, trummaren på allsång på skansen (kanske sveriges tightaste trummis?) och dansbandproducenten/musikern Kent i DRIFTERS!!! 😳

Så denna låt ska ut till nåt band, men jag bjuder på den ändå..

Dock ska ju sångaren ändas (det är jag som sjunger nu)

Mycket är livespelat, såsom trummor, leadsynth, pianot, bas osv

Blev rätt ball 🙂

VERS 1

------

Ögonblicket, då jag förstog det kunde bli vi två.

Det va du och jag som stog där mitt i sången.

Lite stelt kom det fram, vill du följa med mig hem ikväll

Hon log med blicken och sa tyvärr jag har en annan.

-REF-

Och varför sa du inte det på en gång.

Här har jag stått så glatt i örat sjungt min sång.

Jag trodde inte orden just va tomma då.

Jag trodde att det kanske kunde bli vi 2

Har har du mannen nu som ensam står igen

Jag ville inte att du lämna mig min vän.

Så här står jag nu, helt ensam nu igen.

-

VERS 2

------

Livet, är så ensamt om man ingen kärlek får

Det är tomt och hårt och kommer en o annan tår.

Man försöker, att ha humöret på topp i alla dar.

Men sen du sa till mig, så har jag inte modet kvar.

STICK / SOLO

Så här står jag nu, helt ensam nu igen.

Mvh

/Perrra

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag kan redan se rubriken på Aftonbladets löpsedel om ett par år:

TRANSAN som blev DANSbANdskung

Nej men allvarligare; det låter kul - grattis får man väl säga! Hoppas det går vägen! Jag väljer att inte kommentera eftersom det är skit i mina öron. Ja ... alltså... mina öron är inte smutsiga utan det är dansbandsgenren som avses. Men dina dito brukar ju låta som klockrent dansband o det är säkert så nu med! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan redan se rubriken på Aftonbladets löpsedel om ett par år:

TRANSAN som blev DANSbANdskung

Nej men allvarligare; det låter kul - grattis får man väl säga! Hoppas det går vägen! Jag väljer att inte kommentera eftersom det är skit i mina öron. Ja ... alltså... mina öron är inte smutsiga utan det är dansbandsgenren som avses. Men dina dito brukar ju låta som klockrent dansband o det är säkert så nu med! 🙂

hahaha..

Faktum är att jag blir ingrodd i sån här musik varje dag i studion och det smittar på nåt sätt av sig!

Och kan jag komma nån vart med en stil så tar jag lätt den chansen lixom, du förstår va jag menar 😳

Men tack!

/Perrr

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill inte vara oförskämd. 😄

Vad i allsin dar är det som låter,ljudbilden!? 😳

Det är nån hertz som ger huvudvärk , jag vet inte vilken!? hehe

Annars en bra låt Perra 🙂

Såna däringa låtar brukar gå hem i stugera.

Hängmatte EQ ?

Han på bilden hade nog sagt:

- Dätta höller entä,alldälles för svag refrääng dääh

😄🙂

post-8-1165331739.jpg

Redigerat av fogden2000
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill inte vara oförskämd. 😄

Vad i allsin dar är det som låter,ljudbilden!? 😳

Det är nån hertz som ger huvudvärk , jag vet inte vilken!? hehe

Annars en bra låt Perra 🙂

Såna däringa låtar brukar gå hem i stugera.

Hängmatte EQ ?

Han på bilden hade nog sagt:

- Dätta höller entä,alldälles för svag refrääng dääh

😄🙂

ok.. berätta . jag hör inget fel i mina moniterer nämligen på ljudbilden?

Vilken frekvens är galen? och vilket "ljud" ?

Mvh

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Med all respekt men jag personligen tror inte den är en blivande klassiker i den här gengren. Jag förmodar att det måste vara svårt att skriva danslåtar jag menar alla vägar man kan gå är väl redan gådda 😆 (hittade inget bättre ord) så det blir väl svårt att skriva så det sticker ut lite. Missförstå mig inte nu allt stämmer och formatet är rätt och alla delar finns där men den känns på nåt sätt inte riktigt 100:a % och jag tror att du skulle snickra lite mer på texten i alla fall. Soundet fixar sig väl när bandet som tar den spelar in den. Lycka till

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Med all respekt men jag personligen tror inte den är en blivande klassiker i den här gengren. Jag förmodar att det måste vara svårt att skriva danslåtar jag menar alla vägar man kan gå är väl redan gådda 😄 (hittade inget bättre ord) så det blir väl svårt att skriva så det sticker ut lite. Missförstå mig inte nu allt stämmer och formatet är rätt och alla delar finns där men den känns på nåt sätt inte riktigt 100:a % och jag tror att du skulle snickra lite mer på texten i alla fall. Soundet fixar sig väl när bandet som tar den spelar in den. Lycka till

Göran

Ja. låten är i sig inget speciell alls. men funkar 100% till nåt dansband 😆

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan redan se rubriken på Aftonbladets löpsedel om ett par år:

TRANSAN som blev DANSbANdskung

Nej men allvarligare; det låter kul - grattis får man väl säga! Hoppas det går vägen! Jag väljer att inte kommentera eftersom det är skit i mina öron. Ja ... alltså... mina öron är inte smutsiga utan det är dansbandsgenren som avses. Men dina dito brukar ju låta som klockrent dansband o det är säkert så nu med! 🙂

hahaha..

Faktum är att jag blir ingrodd i sån här musik varje dag i studion och det smittar på nåt sätt av sig!

Och kan jag komma nån vart med en stil så tar jag lätt den chansen lixom, du förstår va jag menar 😆

Men tack!

/Perrr

Ja, alltså... det var en seriös lyckönskning. Hade jag fått en chans att tjäna lite kosing på något sånt så hade jag med tagit den. Och innan någon nedlåtande fnyser "hora!", vad är det i så fall att gå till ett kontor varje vardag 0800-1700 bara för att få lön varje månad? 😄 :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där borde jag kunna köra med dansbandsorkestern i sommar 🙂😛<_<

Nej, men seriöst, det svängde ju. Är väl inte mkt för dansband egentligen, men det där lät ganska bra. Lite mkt "midi-ljud" över det hela kanske, dock...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte det var en bra låt. Och det var väl grejjen? Inte alls lätt att skriva dansbandslåtar. Produktionen känns dock ganska mossig och lite "nu ska vi göra dansbandsproduktion åhej"-aktig. Ska du försöka sälja in låten nånstans så tror jag du tjänar på en mer avskalad variant. Dels breddar du den potentiella kundkretsen plus att du inte sätter en pekpinne på hur folk ska spela; sånt där vill dom komma på själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ytterligare en pärla som befäster din plats på dansbandstronen. Och det tvingar mig att försöka förstå min hat-kärlek till den här genren för samtidigt som det finns något omedelbart och charmigt som gör mig försvarslös för själva musiken och texten som i det här fallet är jäkligt bra komponerat, arrat och framfört dyker bilder av fylla, slagsmål och undersköna kvinnor upp i huvudet och i bakgrunden paljettkostymer och nån som räknar hundralappar och Bert och Stikkan som tycker folk e dumm och Colin Nutley. Kul att du förvaltar detta kulturarv på ett sätt som får mig att tro att det är lördagskväll i Parken i stället för en nästan sommarmild tisdagsd:o i december. Eller är det åldern? Ungefär som när fan blir gammal blir han religiös...?

Link to comment
Dela på andra sajter

dyker bilder av fylla, slagsmål och undersköna kvinnor upp i huvudet och i bakgrunden paljettkostymer och nån som räknar hundralappar och Bert och Stikkan som tycker folk e dumm och Colin Nutley.

Vilken klockren beskrivning. Nu fick jag coverbands-ångest. Vad jag är glad att jag slutade med det. Man står och spelar låtar man inte gillar och det enda man tänker vid 12-rycket är "Fyfan vad fulla människor är äckliga, om 2 timmar är det slut, om 5 timmar KANSKE jag är hemma igen."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en kulturgärning du håller på med.

Lite svag vers, och det lyfter väl inte till stjärnorna i refrängen direkt, men låten funkar.

Lite märkligt eq:ad? Låter som en hårdrocksbondes eq-inställning på stereon. Hängmatta alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med all respekt men jag personligen tror inte den är en blivande klassiker i den här gengren. Jag förmodar att det måste vara svårt att skriva danslåtar jag menar alla vägar man kan gå är väl redan gådda 😉 (hittade inget bättre ord) så det blir väl svårt att skriva så det sticker ut lite. Missförstå mig inte nu allt stämmer och formatet är rätt och alla delar finns där men den känns på nåt sätt inte riktigt 100:a % och jag tror att du skulle snickra lite mer på texten i alla fall. Soundet fixar sig väl när bandet som tar den spelar in den. Lycka till

Göran

Ja. låten är i sig inget speciell alls. men funkar 100% till nåt dansband 😉

/Perrra

Du kan inte ha sådan inställning till genren du skriver låtar till då blir resultat som du precis visat... Mediokert.

Jag är ingen "dansbandare" då jag släppt ett par hårdrocksplattor. Men jag har dock respekt för andra musikstilar som jag inte behärskar. Detta var inte på långa vägar "Svensktopps-material"!

Det finns inga genvägar... Antingen är man hängiven musikstilen, eller så ger man f*n i det!

😉

Redigerat av Snake
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar.

MEN.. ni måste berätta vart EQn är fel? det låter skitbra här hemma nämligen, eller oxo är det att jag lyssnat för mycket på den här.

kan det va vocalsen som ställer till det? eller är det nåt fel nånstnas?

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lyssnat på Regina Spektor och Smashing Pumpkins hela natten, och så kör man igång denna...

Jag kunde inte låta bli att börja skratta.

Jag associerade nog den för mycket med "Dreamhacklåten" jag lyssande på igår. 😉

Visst, det låter som dansband brukar låta, dock med en lite(väl?) syntig touch.

Den funkar säkerligen på någon dansbana, men låten är ingen hit i mina öron.

Redigerat av JahCrab
Link to comment
Dela på andra sajter

själva låten vill jag inte uttala mej om eftersom jag inte är bevandrad i dansband 😉

men det är en sak som förstör hela mixen och det är baskaggen, den låter som en närmickad fotbollsventil eller liknande 🙂 varit lite tajj på gejten ?

men annars så låter det fint o behagligt även om jag inte gillar syntljudet.

rock oN ! öhh förslåt danband oN ! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen vidare hitvarning på denna. :/ Du har gjort mycket bättre tidigare tycker jag. Tycker mixen låter jättekonstigt också. Baskaggen låter virvel, du har ju haft snygga trummor förut! Ta ett steg tillbaka och hitta ditt gammla sound, det var grymmare 😳

Du kan ju det här!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lyssnat på Regina Spektor och Smashing Pumpkins hela natten, och så kör man igång denna...

Jag kunde inte låta bli att börja skratta.

Jag associerade nog den för mycket med "Dreamhacklåten" jag lyssande på igår. 😳

Visst, det låter som dansband brukar låta, dock med en lite(väl?) syntig touch.

Den funkar säkerligen på någon dansbana, men låten är ingen hit i mina öron.

Haha Tackar!

Dansband är ju megamys!

Speciellt med dess patetiska texter .

Mums

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Ytterligare en pärla som befäster din plats på dansbandstronen. Och det tvingar mig att försöka förstå min hat-kärlek till den här genren för samtidigt som det finns något omedelbart och charmigt som gör mig försvarslös för själva musiken och texten som i det här fallet är jäkligt bra komponerat, arrat och framfört dyker bilder av fylla, slagsmål och undersköna kvinnor upp i huvudet och i bakgrunden paljettkostymer och nån som räknar hundralappar och Bert och Stikkan som tycker folk e dumm och Colin Nutley. Kul att du förvaltar detta kulturarv på ett sätt som får mig att tro att det är lördagskväll i Parken i stället för en nästan sommarmild tisdagsd:o i december. Eller är det åldern? Ungefär som när fan blir gammal blir han religiös...?

hahahaha..

bästa kommentaren/kritiken jag nånsin hört tror ja! =)

TACK!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...