Jump to content
Annons

Yamaha DTXpress 2


krillepille

Recommended Posts

Hej.

Jag behöver hjälp. Har fått tag på ett Dtxpress 2 trumm-set och får ingen ordning på MIDI signalerna. Vill ju kuna trigga mina mjukvaruprogram i datorn med trummorna. Jag har lyckats utesluta alla delar i kjedjan så jag vet att det är i trummodulen felet ligger.

Vad som händer är att en midisignal registreras, eller flera om jag slår kontinuerligt på en trumma. Sedan slutar modulen skicka information.

Vad jag antagligen behöver är nya drivrutiner till denna klenod? Jag vet inte ens om det följer med drivrutiner när man köper ett sånt här set?

Det enda Yamaha verkar ha på sin sida i uppdateringsväg är några trummset. Jag hade varit så tacksam om någon vänlig själ sitter på ett svar..

Mvh Christian.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Nej.. Jag tror inte det, men man ska aldrig säga aldrig, med tanke på att jag kör m-box. Midi interfacet fungerar ju utmärkt med andra prylar när det jobbar mot Pro Tools. Har provat en Roland trummodul och ett vanligt klaviatur och då är det inga som helst problem. Men Yamahatrummorna får jag verkligen ingen ordning på.. Det registreras ett slag och sen har de tappat kontaken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...