Jump to content
Annons

Every Step We Take


Moberg

Recommended Posts

LÅTNAMN: Every Step We Take

ARTIST/GRUPP: Moberg

GENRE: Hårdrock

LÅTLÄNGD: 3.01

KOMPOSITÖR: Moberg

PRODUCENT: Moberg

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.84mb

STATUS: Demo

Hej!

Här är en nybakad låt. (3/12) Vet inte om låten är så bra..?

Låter för mycket 80-tal....Det lät bättre i huvudet tycker jag nog 😄 ....hehe... 😆

Låten finns i min SoundClick-länk också.

Moberg

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte din bästa låt, men alltid kul att lyssna på dina grejer.

Kantslaget låter lite för reverbdränkt i de lugnare ( läs: där det inte är fet-gitarr-macke-vägg.) partierna.. och du har lite för mycket getvibrato - overall - för att jag ska smälta på riktigt 😆

Sången sitter däremot skönt i röjpartierna ihop med "gitarrväggen", men lite mindre rumsklang hade varit fint som slutkläm på denna mixen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det låter 80-tal! Vilket jag ser som ett plus. Sången är bra (som vanligt).

Bra tryck i mixen. Kanske lite för mycket bastryck. Mina öron tycker att de andra instrumenten/frekvenserna blir lidande ibland. Fast det kan bero på min lyssning.

Gillar detta skarpt.

Tycker jag hör lite Tom Englund i din röst ibland. Alltså sångaren i Evergrey!

Är soundclick bra föresten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lundin: Nä, det är nog inte min bästa låt. GETVIBRATO 😏 Haha Jag gillar dina "målande" förklaringar... Du tycker att mixen är rätt okej då...KUL! 😏

joakim_r: Kul att du gillar sången, personligen så tycker jag att jag hade lite för mycket riv i halsen dagen jag sjöng in.

Eternal: Jag gillar när basen jobbar lite. Men du har rätt, basen dränker lite... Jag har laddat ner lite Evergrey som jag ska lyssna på 🙂 Jag tycker att SoundKlick funkar bra.

Tack ska ni ha!! 😄

m.v.h Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

laregina (oregistrerad)

Tjenare Moberg,

Jag fick gå till din soundclick sida för att lyssna, jag lyckades inte ladda ner mp3 hur jag än gjorde så jag lyssnade på de andra klippen (med sämre kvalitet).

Det är bra tryck i alla låtarna och du har bra kräm i rösten.

Tyvärr är det svårt att bedömma låten när klippen inte är bäst men å andra sidan så hörs det tydligare att basen tar lite överhand som Eternal sa.

Däremot är det svårt att skriva, göra metal låtar som sticker ut ur mängden det är

väl kanske främst det du/dina låtskrivare kan jobba på. Låtarna är helt ok men som sagt, det är svårt att göra något som sticker utanför mängden.

En låt som verkligen slår en rakt i solarplexus. Missförstå mig positivt.

Jag undrar om inte Lost Horizon fortfarande söker en sångare. Du har definitivt kapacitet!

Rock on! Linda

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare Moberg,

Jag fick gå till din soundclick sida för att lyssna, jag lyckades inte ladda ner mp3 hur jag än gjorde så jag lyssnade på de andra klippen (med sämre kvalitet).

Det är bra tryck i alla låtarna och du har bra kräm i rösten.

Tyvärr är det svårt att bedömma låten när klippen inte är bäst men å andra sidan så hörs det tydligare att basen tar lite överhand som Eternal sa.

Däremot är det svårt att skriva, göra metal låtar som sticker ut ur mängden det är

väl kanske främst det du/dina låtskrivare kan jobba på. Låtarna är helt ok men som sagt, det är svårt att göra något som sticker utanför mängden.

En låt som verkligen slår en rakt i solarplexus. Missförstå mig positivt.

Jag undrar om inte Lost Horizon fortfarande söker en sångare. Du har definitivt kapacitet!

Rock on! Linda

Hej Linda!

Kul att du också gillar sången. Det där med att skriva låtar som är helt orginella är ju så gott som omöjligt inom hårdrock/metal. Jag är lite "lat" när jag skriver låtar, jag använder det som ploppar upp i huvudet, rakt av, utan tanke. Bara på känsla kan man kanske säga...

Jag har kollat på LostHorizons sida, coola killar 😱 Jag ska spela in en test på deras låtar. Känner du killarna personligen?

Tack!!

m.v.h Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hör knappt vad du sjunger. Sången är på tok för låg. Den känns lite fladdrig. Kläm på med mer kompressor och sänk reverbet. Låter lite "lagt i replokal" om sången. Sen är ljudbilden lite spretig. Surriga guror. Men det är vad jag upplever här i mina monitorer. Annars så är det en rätt bra rockig låt. 80tal vet jag inte..

Link to comment
Dela på andra sajter

laregina (oregistrerad)

Jag kan inte säga att jag känner dem personligen men sångaren/före detta sångaren kommer i från Bollebygd (där jag bor) och här känner alla till alla.

Även In flames gitarrist Björn Gelotte kommer härifrån... (Hans morsa har en godisaffär mitt i centrum. Bonus info. He he)

Jag hörde bara ett rykte om att Daniel Heiman hoppat av bandet för att köra andra projekt. Men det var ett tag sedan. Men det kostar inte så mycket extra att kolla upp om de är intresserade av en ny sångare, om du är intresserad av att resa jorden runt å synge lit'... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Då vet du kanske vem gamla losthorizon gitaristen är med? Han är från bollebygd... han och jag var och gnisslade gurra tillsammans i USA....

Sångaren och gitaristen från Lost horizon spelar i HEED.

http://www.heedonline.com/

BTW, Moberg länken funkar inte inte för mig.. får bara upp ett textdokument med massa konstiga tecken...

Redigerat av bohm
Link to comment
Dela på andra sajter

laregina (oregistrerad)
Då vet du kanske vem gamla losthorizon gitaristen är med? Han är från bollebygd... han och jag var och gnisslade gurra tillsammans i USA....

Sångaren och gitaristen från Lost horizon spelar i HEED.

http://www.heedonline.com/

BTW, Moberg länken funkar inte inte för mig.. får bara upp ett textdokument med massa konstiga tecken...

Heter han Mattias eller liknande så vet jag vem det är men jag känner honom inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...